پژوهشگر قرآنی تاکید کرد

تک فرزندی چالش جدید جامعه امروز

پژوهشگر قرآنی گفت: یکی از آسیب‌های جامعه امروز تک‌فرزندی است که متاسفانه دشمنان نظام اسلامی هم در این زمینه موفق شده‌اند این فرهنگ را در جامعه ما توسعه دهند.
کد خبر: ۸۸۸۴۲۱۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید عزیزی پژوهشگر قرآنی در مراسم افتتاح طرح «جوانه‌های صالحین» سپاه ناحیه مقاومت اراک با اشاره به اینکه متاسفانه نوع نگاه ما امروزه به زندگی تغییر کرده است، گفت: برای اینکه شخصیت فرزندان ما در جامعه باتوجه به فضاهای موجود به نحو مطلوب شکل بگیرد نیازمند فراگرفتن مهارت‌های لازم هستند که مکانی بهتر از پایگاه‌های مقاومت بسیج و مارکز دینی برای این امر وجود ندارد.

عزیزی یکی از آسیب‌های جامعه امروز را تک‌فرزندی برشمرد و گفت: متاسفانه دشمنان نظام اسلامی در این زمینه موفق شده‌اند این فرهنگ را در جامعه ما توسعه دهند که این تفکر را به ایجاد آورند که تک فرزندی بهتر است در حالیکه در کشورهای اروپایی دست کم هر خانواده بایستی سه فرزند داشته باشد.

این پژوهشگر قرآنی تصریح کرد: تیپ شخصیتی فرزندان ما در کنار دیگر فرزندان خانواده شکل می‌گیرد و دعواهای کودکانه آنان با یکدیگر و به چالش کشیدن یکدیگر باعث افزایش IQ آن‌ها می‌شود و به این خاطر است که والدین نباید در این دعواهای کودکانه انان دخالت کنند. می‌توانند قضاوت داشته باشند ولی دخالت هرگز.

وی افزود: مهم‌ترین توصیه‌ای که به والدین می‌توانم داشته باشم این است که در زمان قضاوت فرزندان خود حتما غرور فرزند بزرگتر را نزد فرزند کوچکتر حفظ کنند تا از آسیب‌های اجتماعی بکاهند.

عزیزی با تاکید بر لزوم شناخت دقیق از تیپ شخصیتی فرزندان توسط والدین گفت: برای اینکه بتوانیم فرزندان‌مان را در ساخت آینده‌شان درست راهنمایی کنیم باید تیپ شخصیتی او را دقیق بشناسیم تا او را در زمینه‌های تحصیلی و انتخاب شغل آینده‌اش راهنمایی کنیم.

این پژوهشگر قرآنی تصریح کرد: انتخاب رشته تحصیلی در کشور ما براساس معدل است و این خود یک معضل محسوب می‌شود باید بدانیم علم در پژوهش است و لازم است آنچه را علاقه‌مند هستیم در آینده دنبال کنیم. دانشگاه‌های ما به فرد اعتبار می‌دهد ولی کار و علم نمی‌دهد.

وی افزود: والدین باید کودک خود را بشناسند تا او را به درستی در مسیر هدایت کنند. متاسفانه بزرگترین مشکل زندگی جامعه امروز ما این است که معنویت در زندگی‌مان کمرنگ شده است. در حالیکه اگر معنویت را در زندگی خود تقویت کنیم تمام مشکلات مرتفع می‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار