در نشست فرماندار سرعین با اساتید دانشگاه های استان مطرح شد؛

باید هزار میلیارد تومان گردش مالی در سرعین اتفاق می افتاد

فرماندار سرعین گفت:طبق این آمار باید هزار میلیارد تومان گردش مالی در شهر سرعین اتفاق می افتاد، ولی متاسفانه این امر محقق نشده است و این نشان می دهد که نتوانسته ایم از ظرفیت های سرعین برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.
کد خبر: ۸۸۸۴۲۳۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین به نقل از چشمه لر،عاطف ناصری فرماندار سرعین با حضور در دانشگاه محقق اردبیلی به بررسی وضعیت سرعین پرداخت و با بیان اینکه امسال حدود 860 هزار دستگاه خودرو وارد شهر سرعین شده است،گفت: اگر حدود 60 درصد این خودروها را گردشگر حساب کنیم،در واقع حدود 500 هزار دستگاه می شود که به سرعین آمده اند.

وی با بیان اینکه از ظرفیت های علمی و آکادمیک استان برای توسعه گردشگری سرعین استفاده نشده است، گفت: فاصله گرفتن از پژوهش های علمی و روی آوردن به سلیقه ها از معضلات شهر سرعین است.

ناصری در ادامه سخنان خود به آمار و ارقام گردشگری سرعین اشاره کرد و گفت:طبق این آمار باید هزار میلیارد تومان گردش مالی در شهر سرعین اتفاق می افتاد، ولی متاسفانه این امر محقق نشده است و این نشان می دهد که نتوانسته ایم از ظرفیت های سرعین برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم.

فرماندار سرعین با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت هتل داری و توسعه شهری سرعین گویای آنست که نتوانسته ایم از دانشگاه و دستاوردهای علمی استفاده کنیم،گفت: همه تاسیسات گردشگری سرعین در کمتر از یک کیلومتر متمرکز شده است و این وضعیت نیازمند ساماندهی است و این ساماندهی نیز نیازمند عزم جدی دانشگاه ها و مجامع علمی است.

ناصری با بیان اینکه از دانشگاه ها انتظار داریم چگونگی راه اندازی توریسم سلامت، درمانی و ورزشی و همچنین چگونگی استفاده از طبیعت سرعین را برای ما تبیین کنند، گفت: بایستی پیوندی بین دانشگاه و جامعه گردشگری سرعین ایجاد شود و برنامه ها بر مبنای علمی پایه ریزی شود.

وی تاکید کرد: باید در همه حوزه های طبیعت، عشایر، سلامت و گردشگری سرعین مطالعه داشته و بین آنها پیوند ایجاد کنیم.

رضا زنده دل شهردار سرعین نیز گفت: طرح های فرادستی سرعین مغفول مانده است و باید در راستای احیای این طرح ها اقدام کرد.

وی یکی از معضلات سرعین را ترافیک سنگین مرکز شهر در زمان پیک مسافران برشمرد و ادامه داد: باید به دنبال ایجاد شبکه تاکسی و دوچرخه در شهر باشیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار