مسئول بسیج سازندگی خلیل‌آباد گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی مبلغ 7 میلیارد ریال تسهیلات در سال 95 برای 53 طرح اشتغال خرد در شهرستان خلیل‌آباد پرداخت‌شده است.
کد خبر: ۸۸۸۴۲۹۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، محمود فتحی  در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: با توجه به رویکردی که درزمینهٔ اشتغال و دغدغه‌هایی که در کشور وجود دارد سازمان بسیج سازندگی سپاه از سال ۹۲ فعالیت‌های خود را در موضوع اشتغال و پرداخت تسهیلات آغاز کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی مبلغ ۷ میلیارد ریال تسهیلات در سال ۹۵ برای ۵۳ طرح اشتغال خرد در شهرستان خلیل‌آباد پرداخت‌شده است.

مسئول بسیج سازندگی خلیل‌آباد بابیان اینکه اعطای تسهیلات با سودهای بالا کمرشکن است و زمینه ورود فعالان به طرح‌ها عملاً مشکل خواهد بود، تصریح کرد: در کارگروه اقتصادی و مجمع بسیج شهرستان با حضور بسیاری از دستگاه‌های دولتی نیز تشکیل شد و ایجاد صنایع تبدیلی را با توجه به اولویت کشاورزی شهرستان و منطقه در دستور کار این کارگروه قرار داده شد.

وی با تأکید بر اینکه شاید خیلی از طرح‌های اشتغال در سطح شهرستان و در سطح کلان آن جوابگو نباشد، اذعان کرد: دغدغه اصلی شهرستان در مرحله اول کشمش است و اگر بتوان بر روی این موضوع سرمایه‌گذاری لازم با پرداخت تسهیلات با سود پایین صورت بگیرد مشکلات کشمش در سطح منطقه ترشیز برطرف می‌شود.

فتحی بابیان اینکه جلساتی با حضور صاحب‌نظران در بخش کشمش شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات صنایع تبدیلی با نرخ ۱۰ درصد و پرداخت ۵ ساله به‌صورت قطعی برای سال ۹۶ مشخص‌شده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه صنایع تبدیلی در منطقه ترشیز با توجه به اینکه اکثر مردم به شغل کشاورزی و تولید کشمش مشغول هستند بسیار ضروری است، بیان کرد: ۱۵ کارگاه خرد در بحث صنایع تبدیلی شهرستان وجود دارد و طی بازدیدی تقاضاهای صاحبان این کارگاه‌ها جمع‌آوری شد و امیدواری با همکاری برخی از ارگان‌ها بتوانیم تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار این کارگاه‌ها قرار بدهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها