یک استاد دانشگاه در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از مهم ترین وظایف دولت ها رسیدگی به وضعیت معیشتی و حمایت قانونی و اجتماعی از معلولان جامعه است.
کد خبر: ۸۸۸۴۳۰۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶

احمدرضا بسیج استاد دانشگاه و مسئول بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با نرخ بیکاری معلولان که 3.5 برابر بیشتر از سایر افراد است اظهار داشت: در هر جامعه گروهی هستند که از افراد مستضعف جامعه محسوب می شوند.

وی افزود: یکی از مهم ترین وظایف دولت ها رسیدگی به وضعیت معیشتی و حمایت قانونی و اجتماعی همین گروه از جامعه یعنی مستضعفان است، از جمله این گروه افرادی هستند که معلولیت جسمی دارند اما از حیث اندیشه ای و فکری در سلامت کامل به سر می برند که باید به آنها رسیدگی و توجه کرد چراکه می توان از آنها در برخی مشاغل که نیازمند فکر و اندیشه هستند و نه سلامت جسمی استفاده کرد .

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: این ایراد و انتقاد به مسئولان ذیربط در کشور ما وارد است که چرا برای این گروه فکری نشده است؛ در حال حاضر نسبت بیکاران معلول به سایر افراد جامعه خیلی بیشتر شده است.

بسیج تصریح کرد: البته لزوماً معنای اشتغال هم فقط اشتغال دولتی نیست بلکه دولت باید راهکارهایی برای اشتغال زایی این گروه داشته باشد تا این افراد بتوانند هزینه مورد نیاز زندگی خود را تامین کنند.


ارسال نظرات