مسابقات باستانی زورخانه ای در رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برای عضویت منتخبان در اردوی تیم‌های ملی بوده و رقابت‌های انتخابی محسوب می‌شود تا در فرآیندی استعدادها شناسایی شده و برای عضویت در تیم‌های ملی سهمیه کسب کنند.
کد خبر: ۸۸۸۴۳۶۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مجتبی جوهری در گفت‌‎وگویی اظهار کرد: هفته تجلیل فرهنگ پهلوانی و زورخانه‌ای فرصت مناسبی برای ترویج و تبلیغ این ورزش است همچنین در آمل با مسؤولان ورزش مازندران دیدار و گفت‌وگو داشتیم.

وی افزود: با توجه به شرایط فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نیاز به آموزش به صورت گسترده وجود دارد و در مدت زمان حدود پنج ماه از در اختیار گرفتن ریاست این فدراسیون با 200 نفر از کارشناسان جلسات منظم داشتیم.

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور تصریح کرد: حاصل این جلسات این بود که آیین‌نامه فدراسیون تدوین شده و برای ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی به صورت مدون با رعایت موارد سنتی، اصول اصیل ورزشی و پهلوانی با توجه به شرایط روز جامعه در نظر گرفته شد.

این مسؤول با اشاره به اینکه تصمیم داریم آموزش بیش از 5 هزار نفر از مربیان، داوران و مرشدان کشور در حوزه ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی را در سطح وسیع آغاز کرده و آموزش‌ها را گسترش دهیم، گفت: اقدامات لازم در این راه اجرا شده و آموزش‌ها آغاز شد همچنین هم‌اکنون در سه استان خراسان جنوبی، اصفهان و مرکزی این طرح کار خود را آغاز کرد و براساس سهمیه برای همه استان‌ها امر آموزش اجرا می‌شود.

جوهری گفت: در مازندران هم بیش از 100 نفر برای کسب آموزش‌های لازم اعلام آمادگی کردند که از شهرهای مختلف هستند همچنین در این مسیر مدرسان خوبی شامل قهرمانان پیشکسوت و تحصیل‌کرده‌های ورزشی به‌کارگیری شده و به استان‌ها اعزام می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه مدرسان دوره‌های آموزشی افرادی هستند که آیین‌نامه جدید فدراسیون را تدوین کردند، ادامه داد: تعداد مدرسان در سطح کشور به هشت نفر می‌رسد که مازندران هم یک نماینده در این بین دارد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اساسی این فدراسیون  تدوین آیین‌نامه بوده و بحث دیگر امر آموزش نیروی انسانی که در قدم اول گام‌های خوبی برداشته شد، ادامه داد: با توجه به این دو مبحث مهم تقویم سال جاری را با جدیت تنظیم کردیم که حدود 6 مسابقه رسمی غیر از مسابقات مختلف به مناسبت‌های گوناگون برای ورزشکاران در نظر گرفته شده است.

جوهری با اشاره به برگزاری دو مسابقه در رده نوجوانان، دو مسابقات در رده جوانان و دو مسابقات باستانی و زورخانه‌ای در رده بزرگسالان، گفت: این مسابقات برای عضویت منتخبان در اردوی تیم‌های ملی بوده و رقابت‌های انتخابی محسوب می‌شود تا در فرآیندی استعدادها شناسایی شده و برای عضویت در تیم‌های ملی سهمیه کسب کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها