بوشهر-سرپرست گمرک بندردیر گفت: در سه ماه نخست سال جاری، مواد غذایی در قالب میوه و تره بار به وزن یکهزار و 400 تن از این بندر به مقصد قطر ارسال شد.
کد خبر: ۸۸۸۴۳۶۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر،البرز کشاورزی گفت: این محموله ها شامل کدو، هویج ، هندوانه، خربزه، سیب زمینی، کاهو، کلم ، یونجه و گوجه فرنگی با شناورهای متعلق به تجار بومی این شهرستان به ارزش 405 هزاردلار در چند مرحله به مقصد قطر صادر شده است.
وی در ارتباط با فعالیت های دیگر این گمرک بیان کرد: همچنین این گمرک به عنوان مرز خروج کالا فعالیت خوبی داشته است طوری که در ماه جاری 50 پالت فلزی آینه و شیشه به وزن 608 تن و 400 کیلو با یک کشتی 1500 تنی به مقصد کشور قطر ارسال کرده است.
سرپرست گمرک بندر دیر اظهارداشت: برقراری مبادلات تجاری میان این بندر و کشور قطر در رونق اقتصاد منطقه موثر و حرکتی برای حضور و فعالیت هرچه بهتر و بیشتر تجار و بازرگانان در این بندر خواهد شد.
سرپرست گمرک بندر دیر ادامه داد: گمرک این بندر آمادگی کامل دارد که به صورت شبانه روزی تشریفات گمرکی صادرات را درکمترین زمان ممکن انجام دهد.
وی با اشاره به فعالیت 176 شناور باری در این بندرگفت: با ارتقای سطح زیرساخت ها در این بندر، صادرات می تواند به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند.
درپی قطع رابطه و تحریم و بستن مرزهای هوایی، دریایی و زمینی کشورهای عربستان سعودی، بحرین، مصر، امارات عربی و برخی دیگر از کشورها علیه قطر، جمهوری اسلامی ایران برای تامین نیازهای این کشور اعلام آمادگی کرده است.
بندردیر در 200کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر و در کنار دریای نیلگون خلیج فارس قرار دارد و نزدیکی این بندر به کشور قطر از مهم ترین مزایا در این زمینه است.
انتهای خبر./
ارسال نظرات
پر بیننده ها