معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در میز گرد تخصصی همایش تجلی اخلاص بیان کرد : آنچه بیش از همه توجه همگان را در دیدار با مقام معظم رهبری به خود جلب کرد استفاده از تعبیر راهیان نور توسط ایشان به یک فناوری بود.
کد خبر: ۸۸۸۴۳۸۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا نقدی در میز گرد تخصصی همایش تجلی اخلاص با اشاره به دیدار دست اندر کاران و مسئولین راهیان نور با رهبر معظم انقلاب در اسفند ماه سال گذشته بیان کرد : آنچه که بیش از همه توجه همگان را در این دیدار به خود جلب کرد استفاده از تعبیر راهیان نور به یک فناوری بود که برای نخستین بار این واژه از سوی مقام معظم رهبری استفاده شد. این کلمه استفاده شد تا بدانیم و فراموش نکنیم که این منبع عظیم و دفاع مقدس که در اختیار ماست را می توان با فناوری و ابزار مختلف استخراج کرد و نهایت استفاده از آن را برد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه مسئله اصلی راهیان نور اثر گذاری آن در جامعه است، افزود: وقتی ما یک کار بزرگ فرهنگی انجام می دهیم باید اثر آن را در جامعه ببینیم در غیر این صورت در آن زمینه کم کاری کرده ایم. این مسئله ای است که باید ذهن همه دست اندر کاران راهیان نور را درگیر کند. امروز مسئله اصلی در راهیان نور اثرگذاری آن در جامعه است و نباید مسئولین درگیر مسائل حاشیه ای شوند.

سردار نقدی در ادامه اظهار داشت: شهدا بهترین و اثربخش ترین جلوه ها برای بیداری هستند. همانطور که امام راحل فرمودند: «این انقلاب ادامه راه عاشورا است».

سردار نقدی افزود: هیچ پدیده ای به اندازه شناساندن شهید به عنوان یک انسان کامل نمی تواند اثربخش باشد.

وی با مطرح کردن این سوال که چگونه می توان از بیداری در راهیان نور، یک تاثیر اجتماعی گرفت، گفت: اولین لازمه این کار، این است که در ابتدای تحول افراد باید با یک بیان منطقی و حساب شده، تعلیمی برای مخاطبان داشته باشیم و آسیب ها و خطراتی که جوان ونوجوان را بعد از تحول به راهیان نور، تهدید می کند را به او بشناسانند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه تصریح کرد: یکی از مهمترین راه های اثربخشی در راهیان نور، تداوم ارتباط افراد و زائران با انسان های وارسته و مربیان است و مخاطبان بعد از این سفر، باید ارتباطشان را با مربیان حفظ کنند و محتویات مطالب درسی ما با جریان راهیان نور، خیلی فاصله دارند و باید شهدا را بدون پیرایش و خالصانه به نسل امروز بشناسانیم و این اثربخشی بهتری دارد چون شهدا مظهر اخلاص هستند.

 
 
 
 
 
ارسال نظرات