در بازدید شهردار تبریز عنوان شد؛

تفرجگاه عون بن علی موقعیت‌ درخشان گردشگری شمالغرب

شهردار تبریز، در بازدید از آخرین مراحل پیاده‌راه چهار کیلومتری و طرح‌های جنبی دریاچه عینالی اظهار داشت: همت ویژه شهرداری تبریز در اجرای طرح های متنوع عینالی، موجب شده این مجموعه‌ جذاب و سرسبز، در آستانه تبدیل به یکی از موقعیت‌های درخشان گردشگری شمال‌غرب کشور قرار گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۴۳۹۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی، در بازدید خود، با اشاره به این‌که مجموعه تفرجگاه عون‌بن‌علی، از مزیت‌های اصلی گردشگری تبریز ۲۰۱۸ خواهد بود، افزود: در سه سال گذشته،شهرداری تبریز بدون برخورداری از منابع دولتی، بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان صرف توسعه تملک‌ها، تقویت زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های  فضای‌سبز، زیباسازی و تفریحی و زیست‌محیطی در عینالی کرده‌است.

وی با اشاره به این‌که احداث دریاچه ۵۴ هزار مترمکعبی داغ‌گولی، نقش تعیین‌کننده در جذابیت‌های عینالی خواهد داشت، گفت: استقلال منابع آبی عینالی، تامین رطوبت ایده‌آل فضای‌سبز، ایجاد بسترهای جذاب نشاط و تفریح در محدوده دریاچه، از تاثیرات مهم این دریاچه در آینده‌ای نزدیک خواهد بود.

نجفی  یادآور شد: کف‌سازی مسیر ۴ کیلومتری پیاده‌راه و اجرای المان‌های زیبا و گل‌کاری‌های گسترده، موجب خواهد شد طبیعت عینالی در کنار فرصت ورزش کوهنوری، موقعیتی ایده‌ال برای پیاده‌روی عموم شهروندان باشد.

شهردار تبریز اظهار داشت: مدیریت شهرداری‌ مرکز و بخشی از تکاپوی مناطق پیرامون عینالی، به همراه تلاش بی‌وقفه عینالی، این تفرجگاه را به یکی از مناطق آبرومندان شهر تبدیل کرده‌است.

 
مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز، نیز در این بازدید گزارشی از مراحل تکمیلی پیاده‌راه ۴ کیلومتری و دریاچه ارائه داد.

وی با بیان این‌که احداث دریاچه داغ‌گولی در مراحل پایانی است، گفت: آیتم‌های جنبی و تفریحی این دریاچه شامل محل‌های اتراق، احداث فواره‌ها، اجرای پروژه‌های نورپردازی، کف‌سازی پیرامون دریاچه و فضای‌سبز محدوده آن، نقطه عطفی در چشم‌انداز عینالی خواهد بود.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی و پارک طبیعت شهرداری تبریز، همچنین از احداث نگارخانه در مجاورت دریاچه خبر داد و گفت: با توجه به پیش‌بینی استقبال گسترده از داغ‌گولی، احداث نگارخانه، موقعیت ارزنده‌ای برای اجرای برخی برنامه‌های فرهنگی و هنری خواهد بود.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار