حجت الاسلام جوشقانی در میز گرد تخصصی همایش تجلی اخلاص:/6
کارشناس فرهنگی گفت: کمبود مبلغان و مربیان در فضای راهیان نور مشهود است و با احتساب حداقلی اعزام زائران، ما 25 هزار مربی و مبلغ در راهیان نور نیاز داریم که این تعداد، عدد حداقلی است.
کد خبر: ۸۸۸۴۴۰۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام جوشقانی کارشناس فرهنگی در میزد گرد تخصصی راهیان نور در همایش تجلی اخلاص با اشاره به صحبت های امام خامنه ای در دیدار مسئولان راهیان نور در اسفند 95 گفت: فناوری راهیان نور یعنی نهایت استفاده از سرمایه عظیم و گنجینه عظیم دفاع مقدس در قالب راهیان نور با فنون جدید.


وی افزود: در فضای راهیان نور، ما اردو کشی دانش آموزی را داریم که یکی از اثرگذارترین اردوهای راهیان نور و بستر سازی میدان جهاد، اخلاص،ایثار و شهادت را برای نوجوانان مهیا نموده است.
 
این کارشناس فرهنگی با اشاره به خاطره ای از پدر سید حسن نصرالله گفت: در سید حسن نصرالله،در دوران کودکی و نوجوانی سید حسن، همیشه عکس امام موسی صدر را در اتاق خود داشت و به آن نگاه می کرد و می گفت:« روزی مثل او خواهم شد.»این نشانه تاثیر گذاری فرهنگ جهاد و شهادت در نوجوانان است.
 
حجت الاسلام جوشقانی تصریح کرد: امر تربیت زندگی در جوانان و نوجوانان گام به گام است و به طور متوسط برای هر دانش آموز، یک مربی لازم است؛ یعنی برای یک اتوبوس 40 نفره از زائرین راهیان نور دانش آموزی حداقل 4 مربی لازم است و کسانی که به عنوان مربی وارد فضای راهیان نور می شوند، باید یک نگاه سه ضلعی داشته باشند، ضلع اول ضلع تربیتی و آموزشی است و ضلع دوم، نگاه جهاد و شهادت است و ضلع سوم نگاه گفتمان امام خمینی(ره) و امام خامنه ای.
 
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به هجم بالای اعزام کاروان های راهیان نور در کشور، کمبود مبلغان و مربیان در این فضا مشهود است و با احتساب حداقلی اعزام زائران، ما 25 هزار مربی و مبلغ در راهیان نور نیاز داریم که این تعداد، عدد حداقلی است.

ارسال نظرات