نماینده مردم فلاورجان گفت: به نظر نمی‌رسد قراردادهای نفتی جدید به سود و مصالح ملی کشور باشد.
کد خبر: ۸۸۸۴۴۰۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به قرارداد وزارت نفت با شرکت فرانسوی توتال، اظهار داشت: نمایندگان مجلس در جریان جزئیات قراردادهای نفتی به ویژه قرارداد اخیر وزارت نفت با شرکت توتال نیستند.

وی افزود: نکته جالب اینکه حتی برخی از نمایندگان عضو فراکسیون مدافع دولت نسبت به اینکه جزئیات قراردادهای نفتی به سمع و نظرشان نرسیده گله مند و معترض هستند. 

موسوی لارگانی یادآور شد: علی رغم اینکه مومن دوبار از یک سوراخ گزیده نمی شود اما شاهد هستیم که دولت بدون در نظر گرفتن سابقه شرکت توتال در بدعهدی با کشورمان مجددا با آن قراداد امضا می کند. این در حالی است که متاسفانه شرکت توتال یک بار به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه غرب قراردادش با وزارت نفت را لغو و کشورمان را ترک کرد هرچند که اکنون نیز اعلام کرده در صورت برگشت تحریم ها از قوانین بین المللی پیروی می کند و این به معنای تکرار تجربه تلخ گذشته است.

 

نماینده مردم فلاورجان با بیان اینکه شرکت های داخلی ظرفیت بالایی در انجام چنین قراردادی داشتند، تصریح کرد: از سوی دیگر اگر هم قرار بود قراردادی منعقد شود باید طبق قانون مناقصه برگزار می شد و شرکت های داخلی و خارجی حاضر در این مناقصه در این مناقصه شرکت می کردند و با برنده آنها قرارداد منعقد می شد.

 

وی در پایان با تاکید براینکه به نظر نمی رسد قراردادهای نفتی جدید به سود و مصالح ملی کشور باشد، خاطرنشان کرد: زمانی که شرکت توتال ۵۱ درصد از سهم نفت کشور را از ان خود می کند و ۱۵ درصد از سهم این قرارداد متعلق به شرکت چینی است در واقع ایران سهم چندانی در اختیار نخواهد داشت با این اوصاف این توافق ها به ضرر کشور است و باید به تصویب مجلس برسد.

ارسال نظرات