شریفی یزدی گفت: باید از کودکی نگرش منفی نسبت به سیگار را در دختران ایجاد کنیم و متاسفانه نظام آموزشی در این زمینه سکوت کرده و هیچ کاری نمی کند.
کد خبر: ۸۸۸۴۴۱۱
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴

دکتر علیرضا شریفی یزدی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش اعتیاد در زنان اظهار داشت: از لحاظ روانشناختی دخترانی که می خواهند اعتماد به نفس پایین خود را جبران کنند و یا خود را مدرن جلوه دهند به مصرف مواد مخدر و یا سیگار روی می آورند.

وی افزود: برخی از دختران برای اینکه مورد قبول گروه همسالان خود قرار بگیرند از افرادی که سیگار می کشند تقلید می کنند.

این جامعه شناس خاطر نشان کرد: تعریف جهان از اعتیاد این است که اگر یک فرد ماهی یکبار هم سیگار و یا مواد مخدر استعمال کند معتاد است درحالیکه برخی دختران و پسران ما می گویند ما تفریحی سیگار می کشیم و از این مسئله خبر ندارند.

شریفی یزدی با اشاره به راهکارهایی برای مقابله با این معضل و کاهش اعتیاد در دختران و زنان جوان تصریح کرد: باید به افراد یاد داد که وقت اوقات فراغت خود را برای ورزش، فعالیت های هنری و فعالیت شرعی قانونی قرار دهند.

وی در پایان بیان داشت: خانواده ها مهم ترین نقش را در مقابله با این معضل را دارند یعنی باید از کودکی نگرش منفی نسبت به سیگار را در دختران ایجاد کنیم و متاسفانه نظام آموزشی در این زمینه سکوت کرده و هیچ کاری نمی کند.


ارسال نظرات