مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران گفت: در جشنواره ملی «فانوس» که از تاریخ 20 الی 22 تیرماه در ساری برگزار می‌شود، کتاب عکس «شهدای ساری» رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۸۴۴۱۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، پیش از ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری جشنواره ملی «فانوس» که در این اداره کل برگزار شده بود، اظهار داشت: جشنواره ملی فانوس به میزبانی استان مازندران از 20 تیرماه به مدت سه روز در شهرستان ساری برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره در حوزه بنیاد حفظ آثار و نشر ارز ش‌های دفاع مقدس است، گفت: این یک جشنواره داخلی است که به شکل ملی برگزار خواهد شد.

سردار ملکی از استقبال دستگاه‌های فرهنگی استان مازندران از برگزاری این جشنواره خبر داد و افزود: برگزاری این جشنواره زمینه‌ای برای رشد و ترقی هنرمندان خواهد بود.

سردار ملکی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج و تشویق تولیدکنندگان آثار هنری با محوریت دفاع مقدس عنوان کرد و از حضور وزیر فرهنگ و ارشاد و همچنین سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه جشنواره ملی «فانوس» خبر داد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران ادامه داد: آثار و تولیدات هنری و امور سینمایی استان‌ها در سه سال گذشته به این جشنواره ارسال و مورد داوری قرار گرفته است.

وی همچنین دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه، بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس، تجدید پیمان با شهدای گمنام، بازدید از اماکن گردشگری شهرستان ساری را از برنامه‌های دومین روز جشنواره ملی «فانوس» اعلام کرد و افزود: برگزاری کارگروهای تخصصی هنری در دستور کار این جشنواره قرار دارد.

سردار ملکی یکی دیگر از برنامه‌های این جشنواره را رونمایی از کتاب عکس شهدای ساری اعلام کرد و افزود: این کتاب که به تعداد 1000 تیراژ با همکاری شهرداری ساری به چاپ رسیده است، مزین به عکس 182 شهید بزرگوار می‌باشد.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید، کنگره شهدای سپاه کربلا و ستاد تدوین بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، در زمینه پژوهش دفاع مقدس فعالیت دارند، افزود: از زمان شکل گیری ستاد تدوین در سال 93 تاکنون، 75 کتاب در رابطه با تاریخ شفاهی رزمندگان و شهدا، عملکرد دستگاه‌های اجرایی و پرداختن به علما منتشر شده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران با اشاره به اینکه قرار است سالانه 30 کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر کنیم، تاکید کرد: امسال هم 30 کتاب در رابطه با شهدا چاپ خواهد شد که شامل حوزه مردم، یگان‌های رزم و دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

سردار ملکی اضافه کرد: تأمین بخش محتوایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران، دشوارتر از بخش اجرایی آن است، چرا که سوژه‌های دفاع مقدس باید به گونه‌ای به هنرهای حجمی تبدیل شوند که بازدیدکنندگان از این مرکز، فضای دفاع مقدس را درک کنند.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مازندران در سه فاز در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: فاز اول شامل «ساختمان اصلی، خط فاو و منطقه اروند»، فاز دوم «هفت تپه» و فاز سوم شامل «مازندران در گذر تاریخ» است.

سردار ملکی در پایان با بیان اینکه قلم اسلحه خوبی برای مبارزه با جبهه استکبار است، خاطرنشان کرد: دست همه نویسندگان و سربازان جنگ نرم را می‌بوسم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها