استاد دانشگاه و مشاور خانواده در نخستین همایش عفاف و حجاب بخش سندرک، گفت:حفظ حجاب موجب افزایش آرامش در خانواده و جامعه می شود.
کد خبر: ۸۸۸۴۴۳۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

 


 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، نخستین همایش عفاف و حجاب با حضور خانم وطن دوست استاد دانشگاه و مشاوره خانواده  ویژه بانوان در مسجد مرکزی روستای گرو از توابع بخش سندرک شهرستان میناب برگزار شد.

خانم وطن دوست استاد دانشگاه و مشاوره خانواده با اشاره به نقش و تاثیر عفاف و حجاب در زندگی اجتماعی گفت: حجاب به معنا پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی ، این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه خواهد شد. 

استاد دانشگاه و مشاوره خانواده افزود: مقوله بي حجابي امروز به يك معضل كاملاً مشهود در جامعه درآمده است معضلي كه فقط براي افراد بي‌حجاب مشكل ايجاد نمي كند؛ در واقع آسيب‌هايي كه از بي‌حجابي ناشي مي‌شود، تمام اعضاي جامعه در بر مي‌گيرد. 

وی ادامه داد: حجاب و عفاف یک دستور دینی  و از مسائل مهم و کلیدی جامعه ماست و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است. 

وطن دوست بیان داشت: شناخت تاثیر حجاب ونقش آن در کاهش آسیب اجتماعی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد، به طوری که علاوه بر درک عمل آنها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل‌هایی به سلامت جامعه کمک نماید.

این مقام مسئول با بیان اینکه عفاف به صنف خاصی اختصاص ندارد و برای زن و مرد یک فضیلت اخلاقی به شمار می آید، تصریح کرد: مبارزه با آسیب‌ها در برخی موارد نیازمند تغییرات اساسی اجتماعی است و لازم است تحولاتی کلی و برنامه‌ریزی‌های دقیقی جهت رفع آنها صورت گیرد و این تغییرات با ارائه آموزش‌های وسیع اجتماعی برای افراد و خانواده‌ها و رفع عوامل بنیادی امکانپذیر خواهد بود. 

خانم وطن دوست از پی آمدها ی زیان بار رعایت نکردن عفاف و حجاب، طلاق و جدایی زن و شوهر و از هم پاشیدن نظام خانواده عنوان کرد و گفت: طلاق در نظر اسلام مبغوض ترین حلال می باشد که تنها در صورت اختلافات حل ناشدنی ضرورت می یابد..

ارسال نظرات