رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر بر ضرورت تجهیز مناطق جنگلی شهرستان‌های ارسباران به امکانات و ماشین آلات اطفای حریق تاکید کرد.
کد خبر: ۸۸۸۴۴۷۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶

سیدمحمد عابدی امروز در حاشیه بازدید اعضای ستاد بحران اهر از پارک جنگلی فندقلوی این شهرستان گفت: باتوجه به فصل گرما و حضور بی‌سابقه گردشگران داخلی و خارجی در منطقه به جهت موقعیت ویژه گردشگری و آب و هوای  خنک و افزایش خطای انسانی در سرایت آتش  به مناطق جنگلی بر ضرورت  آموزش‌های لازم و آمادگی برای پیشگیری از حوادث احتمالی  از آتش‌سوزی و برای مقابله با اینگونه بحران‌ها ، برگزاری مانور اطفاء حریق در مناطق جنگلی  را ضروری برشمرد.

وی گفت: در این ز مینه و با همراهی ستاد مدیریت بحران  استان آذربایجان‌شرقی، مانور اطفاء حریق  و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی مناطق جنگلی، این مانور به میزبانی  شهرستان اهر در پارک جنگلی فندقلو و مناطق جنگلی  انداب قدیم برگزار می‌شود.

این مقام مسئول گفت: در این مانور اطفاء حریق، مسوولان و تیم های مدیریت بحران استان های آذربایجان غربی، اردبیل، همدان،کردستان و زنجان حضور مشارکت خواهند کرد.

عابدی یادآور شد: مانور اطفاء حریق در مناطق جنگلی فقط در دو استان و با مشارکت ۱۱ استان همجوار برگزار می‌شود که استان آذربایجان‌شرقی  یکی از دو استان  منتخب برای برگزاری این مانور برای مقابله با بحران  ناشی از آتش‌سوزی در مناطق جنگلی می‌باشد که پنج استان شمال غرب کشور در آن مشارکت دارند و شهرستان اهر مرکز فرماندهی و اجرای این مانور بزرگ خواهد بود.

وی افزود: در این مانور مهم و تاثیرگذار که یک مانور عملی و میدانی است مدیران کل مدیریت بحران و  محیط زیست و همچنین معاونان عمرانی استانداری‌های  پنج استان  حضور خواهند  داشت.

رئیس ستاد مدیریت بحران اظهار امیدواری کرد که  با برگزاری موفق این مانور شاهد شناسایی نقاط قوت وضعف اینگونه حوادث برای بهره‌مندی برای بحران‌ها و حوادث احتمالی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها