عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
محمد اسماعیل سعیدی گفت: هر کارفرهنگی که در بین مردم نهادینه شده و مردم خودشان متولی آن هستند به صورت مستمر و بدون تامین هزینه ای برای دولت و با ابعاد تاثیر گذاری وسیع انجام می شود.
کد خبر: ۸۸۸۴۵۱۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در وضعیتی هستیم که یک نوع به هم ریختگی فرهنگی وجود دارد و ما با معضلی به نام کارهای جزیره ای مواجه هستیم.

وی افزود: کارهای زیادی در کشور توسط مردم و تشکل های مردمی و نهادهای مختلف چه رسمی و چه غیر رسمی صورت می گیرد دولتی اعم از نهاد های انقلابی و سازمان های مختلف و در اینجا ما باید یک نوع همپوشانی و همسویی داشته باشیم و این در حوزه فرهنگ یک ضرورت است. ما نباید طوری کار کنیم که انرژی ها هدر رود و تلاش ها به یک هدف و سرانجام نرسد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: دستگاه های فرهنگی باید هم افزایی داشته باشند تا به هدف مشترک برسیم و هر کدام باید کاری را انجام دهند و این کارها متاسفانه نه تنها گاهی اوقات در یک جهت مشترک نیست بلکه بعضا همدیگر را هم خنثی می کنند. بنابراین بحث هم افزایی و همسویی ضرورتی است که در آن شکی نیست.

سعیدی اظهار داشت: نکته بعدی این است که آتش به اختیاری که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند موضوع با اهمیتی است چرا که ما می بینیم هر کارفرهنگی که در بین مردم نهادینه شده و مردم خودشان متولی آن هستند به صورت مستمر و بدون تامین هزینه ای برای دولت و با ابعاد تاثیر گذاری وسیع انجام می شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: مثلا در شب های قدر که یک عملیات بزرگ فرهنگی است کدام سازمان برنامه ریزی می کند؟ یک کار فرهنگی موثر و مردمی است. یا عزاداری های ماه محرم یا در طول سال این هیئت هایی که در منازل و حسینیه ها و مساجد به صورت منظم و هفتگی است این ها همه عملیات های فرهنگی مردمی برای تعمیق معنویت و نورانیت و باورهای مردمی است.

ارسال نظرات