مشروح نشست خبری مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل:

آرائ صادره دیوان عدالت اداری به نسبت قبل بهتر شده است

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران با ارائه گزارش عملکرد به سوالات پاسخ گفت.
کد خبر: ۸۸۸۴۵۱۶
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارشخبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل ازپایگاه خبری آذرسلام، سعید بشر خواه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: هرچند وضعیت فعلی سازمان قابل قبول و رضایت بخش نبوده اما با اجرای برنامه هایی چون پروژه نرم افزار مهر برای سهولت در خدمات اقدام خواهیم کرد.

وی بر نظارت بر بازرسی ها و نظارت های انجام شده اشاره کرد و افزود: تمام بازرسان سازمان تامین اجتماعی از طریقgpsهمراه رصد خواهند شد تا زمان و مکان بازرسی های انجام شده ثبت شود.

بشرخواه از کنار رفتن پرونده های دستی در این مجموعه خبر داد و گفت: در آینده نزدیک تمام ارجاعی ها و پرونده ها سیستماتیک خواهد شد و در سراسر کشور با مراجعه به تامین اجتماعی از طریق سیستم ارجاع نیازمندی و مطالبات قابل پیگیری خواهد شد.

وی از صدور کدملی بیمه شدگان بصورت کشوری خبر داد و با بیان اینکه پیش کد استانها حذف خواهد شد عنوان کرد: با این کد در سطح کشور امکان دریافت خدمات تامین اجتماعی راحت و ممکن خواهد بود.

بشر خواه از مزایای سیستماتیک شدن سازمان؛ حل مشکلات ارباب رجوع در یک شعب دانست و گفت: با مراجعه به شعبی از سازمان امکان بررسی محتویات پرونده و حل مشکل بیمه شده ممکن خواهد شد.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل بر حمایت از سرمایه گذاران تاکید و افزود: طرح بخشودگی معوقات و جرایم از سال قبل تا هم اکنون جاری و قابل اعمال بوده طوری که 18 میلیارد تومان مطالبات سازمان تقسیط شد که موجب بخشودگی رقم کلی 5 میلیارد تومان شد.

بشرخواه همچنین از پرداخت متمرکز و همزمان بیمه بیکاری با کشور خبر داد و در ادامه گفت: خوش بختانه در برنامه ششم توسعه هیچ تعهدی که بار مالی بر سازمان داشته باشد تحمیل نشده و تا محل اعتبار و منبع تعهدی مشخص نشود مصوب نخواهد شد.

این مسئول از عدم وصول بدهی های دولت سخن گشود و افزود: وعده پرداخت 5 هزار میلیارد تومانی دولت در صورت عملی شدن موجب ارتقاء کیفیت خدمات بیمه شدگان خواهد شد. در ده سال گذشته بیمه بیکاری منفی بود و بده بستان های( درآمد – هزینه خدمات دهی) سازمان همخوانی نداشت و بلکه درآمد پایین تر از هزینه ها بود.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: در گذشته انعکاس خوبی از تامین اجتماعی درباره بیمه شدن فرش بافان- کشاورزان - کارگران و صنایع دستی صورت نگرفته است بلکه تامین اجتماعی مخالف بیمه شدن این قشر نبوده اما باید تصریح کرد که در گذشته خوب نظارت و بازرسی ها نشده و افرادی از طریق منافذی نفوذ کرده و بدون صاحب مشاغل یاده شده خود را بیمه فرش بافی – کشاورزی - کارگری و غیره کرده است.

سعید بشر خواه تاکید کرد: در صورت مشاهده چنین مواردی و افرادی که صاحب حرفه و شغل غیر از بیمه شغل مندرج در دفترچه هستند معرفی شود تا بیمه آنان قطع و افراد مستحق جایگزین شود.

این مدیر کل با اشاره به اینکه منبع لازم برای بیمه کارگری مشخص نیست گفت: امسال سهمیه 1500 کارگر برای بیمه معرفی شده که مراحل لازم طی می شود این درحالی است که استان اردبیل ظرفیت بیمه یکصد هزار کارگر ساختمانی را دارد.

وی تعداد بیمه کارگری ساختمانی را 24344 نفر برشمرد.

بشرخواه با اشاره به هزینه ها و تعهدات؛ حوادث کارگاهی را سنگین برشمرد و افزود: سازمان نیاز به حمایت و پشتیبانی داشته و پرداخت مطالبات آن توسط دولت ضرورت دارد.

وی با استعمال از کلمه «پیری» برای سازمان گفت: تامین اجتماعی طی مدت های گذشتی مدام تعهدات جمع کرده و به سیستم پرداخت مستمری افتاده که هر سال سخت تر و سنگین تر می شود، بنابراین در صورت عدم وصول مطالبات 124 هزار میلیارد تومانی از دولت با شرایط بحرانی مواجه خواهد شد.

بشرخواه با گله و انتقاد از تاخیر و عدم پرداخت مطالبات سازمان از سوی شهرداری های اردبیل-گرمی- اصلاندوز - مشگین اظهار داشت: بیشتر مطالبات تامین اجتماعی بر عهده شهرداری ها بوده و ملبغ آن نیز بالاست.

وی در ادامه و در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تعریف و تمجید از آرائ دیوان عدالت اداری از آن انتقاد و تصریح کرد: بعضاٌ رای هایی را موظف می شویم اجرا کنیم، ولی بنظر می رسد بیمه گر(سازمان تامین اجتماعی) لمس نمی شود و هزینه هایی را تقبل می شود که نیاز به دقت و حساسیت زیاد توسط دیوان دارد البته صدور آراء به نسبت قبل بهتر شده است و طبق تعامل و هماهنگی های انجام شده من بعد نفع سازمان قدم هایی برداشته خواهد شد!.

بشرخواه مطرح کرد: در صورتی که تامین اجتماعی متزلزل شود امنیت اجتماعی نیز به خطر خواهد افتاد بنابراین حمایت ها لازم است.

وی با ادعای اینکه بزرگترین سازمان بیمه گر کشور هستیم گفت: نوع نگاه ها به سازمان باید حمایتی باشد و جلوی بار مالی را باید گرفت و در این باره از مسئولان و امام جمعه اردبیل نیز درخواست مساعدت داریم.

وی گفت: در سال 95 تعهد بلند مدت سازمان تامین اجتماعی 3/659/147/00/000 ریال بوده و 214 میلیارد ریال نیز پرداختی بیمه بیکاری سال گذشته بوده است.وی تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی را 122/193/909/424 ریال برشمرد.

" لازم به یاداوری هست که تخلفات مالی کلان - اختلاس و کلاهبرداری های چند هزار میلیاردی از جمله ( هزار میلیاردی و .. ) بیمه تامین اجتماعی که پرونده قضائی آن مفتوح بوده را نباید در ضعیف شدن بنیه مالی این سازمان نادیده گرفت".

در ادامه این نشست خبری مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اردبیل در سخنانی کوتاه از خرید و نوسازی تجهیزات رادیوگرافی بیمارستان سبلان و ارس پارس آباد و نیز تحویل لاپاراسکوپی به بیمارستان ارس خبر داد و گفت: امسال نیز با عملیاتی شدن محوطه بیمارستان سبلان فضای درمانگاه و مطب های تخصصی به مساحت 1200 متر مربع اجرایی خواهد شد علاوه بر اینکه پلی کلینیک میرزا حسینی اردبیل نیز در وضعیت عملیاتی عمرانی برای توسعه فضا قرار گرفته است.

مهدی نیک سیرت در ادامه با شاره به افزایش تخت های بیمارستان سبلان و نیازمندی های بخش کارکنان درمانگاه خلخال گفت: به ترتیب تعداد 17 و 4 استخدامی برای این طرح ها در نظر گرفته شده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان اردبیل از حذف و لغو کامل ارائه خدمات با دفترچه و جایگزینی آن با کد ملی خبر داد و افزود: با این طرح کار 60 میلیارد تومان در حساب سازمان صرفه جویی می شود.

وی تاکید کرد: تمامی خدمات در بخش درمان سیستماتیک و ارجاعی الکترونیکی خواهد بود.

نیک سیرت به نقل از مقامات و مسئولان کشوری سازمان از راه اندازی و فعالیت درمانگاه تخصصی گرمی در سال جاری خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه 5 هزار میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی استان بدهکار هستیم البته مطالبات بالایی نیز در سطح کشوری داریم، افزود: انتظار داریم بیمه شدگان و بیماران بجای مراجعه به بیمارستان های دولتی به مراکز درمانی بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنند و بیمارستان های دولتی نیز در هدایت این بیماران به مراکز درمانی همت گمارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار