مدیر رصد و آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ دارای ۱۷ آرمان و ۹۱ برنامه سخت افزاری و نرم‌افزاری است که هویت و فرهنگ ملت‌ها را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۸۸۸۴۵۲۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲


به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، خانم روح افزا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: سند توسعه پایدار 2030 دارای 17 آرمان و 91 برنامه سخت افزاری و نرم‌افزاری است که هویت و فرهنگ ملت‌ها را هدف قرار داده است.

مدیر رصد و آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: بدترین مورد در نظر گرفته شده در این سند الزام کشورها به ارائه گزارش به مجامع بین المللی است.

وی گفت: هدف از این سند ساختن جهان به شکلی است که برای تسلط بر کشورها همه ابزار ها در این سند دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر رصد و آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: برای رسیدن به آرمان های این سند کشورها ملزم هستند تا به 18 سازمان زیر مجموعه سازمان ملل متحد گزارش دهند.

روح افزا با بیان اینکه بیشتر کشور ها روی این سند نقد دارند و آن را نمی پذیرند گفت: متاسفانه سند 2030 از مدت ها پیش در کشور در حال اجراست.

وی افزود: مدیریت بند 5 سند که در ارتباط با برابری جنسیتی است در منطقه به جمهوری اسلامی ایران سپرده شده است در حالی که این مسئله با قانون اساسی، مکتب و مذهب ما مغایرت دارد.

مدیر رصد و آمار شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مدیریت 17 بند از مجموعه بند های سند 2030 را در آسیا و اقیانوسیه به کشور ما سپرده اند.

روح افزا افزود: در صورت اجرای این نمی توانیم اسلام را در کشور اجرایی کنیم و در صورت عدم اجرایی این سند که از نظام بردگی فراتر است تحریم خواهیم شد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در حکمی حکومتی این سند را لغو کردند و همه ملزم به اجرای این حکم هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در این برنامه گفت: عدم اجرای سند 2030 تحریمی در پی ندارد و اگر چه باید کشورها درباره آن گزارش دهند اما می توانند آن را اجرا نکنند.

حمیدرضا پارسا نیا افزود: آنها از ما برای اجرای این سند الزامی نمی خواهند اما ما باید برنامه هایمان را داخل مطابق این سند اجرا کنیم.

وی گفت: سند 2030 ممکن است فرصت یا تهدید باشد و اشکال اصلی نحوه مواجهه ما در ایران با این سند است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این اسناد در حال ساختن جهان هستند و ما ناگزیر به حضور در عرصه جهانی هستیم.

پارسا نیا گفت: در گذشته حضور ما در عرصه جهانی ناقص بوده است و باید بدانیم بدون حضور ما هم با این اسناد دنیا را می سازند.

وی افزود: همه عقبه این نظام باید در اجرای این سند حضور داشته باشند و برخورد سلبی یا منفعالانه با آن برای ما مشکل ایجاد می کند.

ارسال نظرات