کارشناس مسائل فرهنگی تصریح کرد: در اسلام به نقش دوگانه زن و مرد در حفظ عفت و حجاب به طور ویژه اشاره شده است، نگاه تک جنسیتی به زن می تواند آسیب های اجتماعی را در بلند مدت افزایش دهد.
کد خبر: ۸۸۸۴۵۲۴
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل ازکوثرخبر، بختیار محمدی با بیان این مطلب اظهار کرد: هفته عفاف و حجاب از تاریخ هفدهم تا 24 تیرماه در کشور نام گذاری شده که با تاکید اسلام و پیروزی انقلاب عجین شده و کرامت انسانی را در مرد و زن نهادینه کرده است.

وی با بیان اینکه ارزش شکل گیری عفاف و حجاب در ایران اسلامی ماوراء دیگر کشورهاست، گفت: در عرصه فعالیت‌های حجاب و عفاف به دنبال هم افزایی، تفاهم و یکپارچگی هستیم، با وقوع انقلاب اسلامی و افزایش حضور اجتماعی بانوان در عرصه جامعه، ارتباط زن و مرد به صورت ناگزیر شکل می‌گیرد ولی این روند حتی در کشور های همسایه نیز مغفول مانده و این اهمیت وافر برابری بین زن و مرد را دارد.

این کارشناس فرهنگی، پوشش پاکدامن و عفیفانه در جامعه را یکی از زیرساخت‌های ارتباط بین زن و مرد عنوان کرد و گفت: ارتباط زن و مرد باید از جنبه انسانی شکل گیرد تا مسائل و مشکلات اجتماعی مرتفع گردد.

محمدی تاکید کرد: ظاهراً تفکر فمنیستی حقوق زن در جامعه با توجه به شرایط زیستی شکل گرفته است، درحالی که حقوق شهروندی برای مرد و زن یکسان می باشد و لازم است در همه موارد بخصوص در حوزه عفاف و حجاب تک جنسیتی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه کرامت انسانی و ارزش اجتماعی، فقط بانوان مسئول نیستند، تصریح کرد: در اسلام به نقش دوگانه زن و مرد در حفظ عفت و حجاب به طور ویژه اشاره شده است، نگاه تک جنسیتی به زن می تواند آسیب های اجتماعی را در بلند مدت افزایش دهد.

کارشناس مسائل فرهنگی گفت: توجه بیش از پیش مسئولان فرهنگی به مقوله عفاف و حجاب یک الزام می باشد چرا که در دهه های گذشته شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی بودیم که از علل آن تزلزل نهاد خانواده است، غربی‌ها با اختصاص بودجه‌های میلیاردی به دنبال تخریب زیرساخت‌های خانواده در ایران هستند ولی برخی از مسئولان همچنان ندای آزادی و آزاد خواهی کاذب می دهند.

محمدی در پایان با اشاره به اینکه در برابر معضلات اجتماعی و فرهنگی می بایست واکنش نشان داد، خاطر نشان کرد: با آسیب‌هایی چون ازدواج سفید، دوستی‌های دختر و پسر، اختلال زن و مرد در اجتماع، سست شدن عفاف و حجاب و افزایش طلاق باید برخورد جدی کرد.

ارسال نظرات