دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین باید در کل کشور عزم ملی ایجاد و محتوای این سند برای همه تبیین شود.
کد خبر: ۸۸۸۴۵۳۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷


به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، مهدی نوید ادهم درگردهمایی یک روزه مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان‌های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران اظهارکرد: دبیرخانه شورای عالی آموزش وپرورش، وظیفه نظارت بر حسن اجرای مصوبات و قوانین آموزش وپرورش و تصویب قوانین لازم برای اجرای سند تحول بنیادین را برعهده دارد.

وی با بیان این که در طول این سال‌ها، مسئولان آموزش وپرورش به دنبال ایجاد تغییر و تحول در آموزش و پرورش بوده‌اند، تصریح کرد: پس از تصویب سند تحول بنیادین، برای اجرای سند باید درکل کشور، عزم ملی ایجاد شود چرا که اجرای آن فقط مطالبه درون آموزش وپرورش نیست، بلکه از بیرون از ساختار آموزش و پرورش هم شخصیت‌هایی نظیر رهبر انقلاب، رئیس‌جمهور، رئیس مجلس و دیگر نهادها بر اجرای سند تأکید دارند.

نوید ادهم  ادامه‌ داد: باید محتوای سند تحول برای همگان تبیین شود، این امر در درون آموزش وپرورش با برگزاری دوره‌ها وکارگا‌های آموزشی و در بیرون از این سیستم با برگزاری جلسات منظم امکان‌پذیر است و می‌تواند یک گام به جلو در اجرای سند باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با بیان اینکه تمام زیرنظام‌های سند تحول بنیادین تدوین شده است، خاطرنشان کرد: براساس این که بدانیم کدام یک از اقدامات و برنامه‌های آموزشی برای اجرای سند تحول بنیادین است  باید به مفاهیمی مانند، «تمرکززدایی»، «مدرسه محوری»، «رویکرد فرهنگی تربیتی»، «مشارکت‌پذیری» و«تنوع بخشی» در مسائل آموزشی توجه کنیم.

وی با بیان این که آموزش وپرورش دولت یازدهم بر اجرای سند تحول بنیادین الزام عملی دارد، گفت: اجرای سند تحول بنیادین در دولت یازدهم روند صعودی داشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات