حجت‌الاسلام قاضی عسگر در مراسم بزرگداشت حضرت عبدالعظیم (ع):

تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) انسان را در برابر انحرافات بیمه می‌کند / حدیث‌های جعلی سبب پیدایش داعش شد

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام دو نعمتی است که خداوند متعال به انسان ارزانی داشته است، گفت: اگر به قرآن و سنت تمسک بجوییم، از مسیر منحرف نخواهیم شد.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۲۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ، حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسگر در مراسم بزرگداشت سالروز وفات محدث والامقام و امامزاده واجب التعظیم حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام که با حضور مسئولان کشوری و لشکری در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام در حال برگزاری است، اظهار داشت: خداوند، انسان را هدفمند آفریده است و هدف از خلقت انسان را عبادت کردن عنوان کرده است.

وی گفت: خداوند انبیاء را هم فرستاده است تا مردم را هدایت کنند و به سمت و سوی صحیح راهنمایی کنند. انبیاء نیز قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام را چراغ راه زندگی بشر قرار دادند.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت افزود: اگر کسی بخواهد از این مسیر به صورت صحیح عبور کند و به هدف برسد، تمسک به دو نعمتی است که از طرف خداوند بر ما ارزانی شده است. اگر به قرآن و سنت تمسک بجوییم، از مسیر منحرف نخواهیم شد.

وی بیان داشت: اگر این مطلب را به‌عنوان یک اصل اساسی در نظر بگیریم، باید زندگی خود را نیز مطابق سیره اهل بیت پیامبر علیهم‌السلام قرار دهیم در غیر این‌صورت از مسیر خارج می‌شویم.

 

*فلسفه پیدایش گروه تروریستی داعش

حجت‌الاسلام قاضی عسگر با بیان این‌که نشریه‌ای در قطر منتشر می‌شود که بیشتر حدیث‌های آن جعلی است، عنوان کرد: مفتی‌ها نیز همین احادیث جعلی را به خورد داعشی‌ها دادند و باعث انحراف آن‌ها شدند‌. در واقع حدیث‌های جعلی باعث پیدایش داعش شدند.

وی با تاکید بر این‌که حدیث نقش پررنگی در زندگی انسان‌ها دارد، گفت: محدثان بزرگی احادیث موجود و منابع آن‌ها را بررسی کرده‌اند و من از تاسیس دارالحدیث توسط آیت‌الله‌ ری‌شهری تشکر می‌کنم چرا که کاری شایسته بود.

 

*تاسیس دارالحدیث شهرری کار شایسته‌ای بود / دم از بانکداری بدون ربا می‌زنیم

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت بیان داشت: حدیث نقش پررنگی در زندگی انسان‌ها دارد. محدثان بزرگی احادیث موجود و منابع آن‌ها را بررسی کرده‌اند و من از تاسیس دارالحدیث توسط آیت‌الله‌ ری‌شهری تشکر می‌کنم چرا که کاری شایسته بود.

وی افزود: ما دم از بانکداری بدون ربا می‌زنیم اما اگر احادیث و اسناد صحیح در اختیار نداشته باشیم، چگونه می‌توانیم جلوی مسئولان را بگیریم و جلوی عمل نادرست ایشان را بگیریم؟

حجت‌الاسلام قاضی عسگر با تاکید بر این‌که دین‌شناسی و حرف زدن از دین کار ساده‌ای نیست، عنوان کرد: محدث بزرگی همانند حضرت عبدالعظیم(ع) که در محضر امامان بزرگی بوده است، برای اینکه مسیر راه اشتباه نرود، عقاید خود را به امام زمانش عرضه کرد‌.

 

*افراد بعضاً بر اساس سلیقه خودشان صحبت می‌کنند و سبب سردرگمی مردم می‌شوند / اسلام دینی زیباست

وی گفت: ما متاسفانه در جامعه‌مان مشکلات زیادی داریم. افراد بر اساس سلیقه خودشان صحبت می‌کنند و باعث سردرگمی مردم می‌شوند. دین خدا واحد بوده و مسیری مشخص برای ما تعیین شده است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: گاهی اوقات می‌بینید که مردم را به بهانه دیدن امام زمان(عج) به خیابان‌ها می‌کشند و باعث وهم دین می‌شوند. اسلام، دینی زیباست. جوانان عزیز! مراقب خودتان باشید تا دشمن شما را فریب ندهد‌.


منبع: تهران نیوز
ارسال نظرات
آخرین اخبار