معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲.۵ میلیارد برای تملک اراضی این پروژه تزریق‌شده است.
کد خبر: ۸۸۸۴۶۹۹
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، خیرالله خادمی در جلسه حل مشکلات زیرساختی راه‌های لرستان اظهار کرد: شبکه راه لرستان خصوصاً در بخش بزرگراهی و آزادراهی در حال ارتقا بوده و تنها استانی است که دو شبکه ریلی فعال دارد.

وی افزود: پروژه بزرگ اتصال ریلی خرم‌آباد به شبکه ریلی کشور 114 کیلومتر است که 14 کیلومتر آن تونل‌های بزرگ با پل‌های خاص است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اعتبار شبکه ریلی خرم‌آباد به جنوب هزار میلیارد تومان برآورد ریالی شده و پیش‌بینی‌شده که برای اتمام آن 3 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی تصریح کرد: منابع اعتباری برای اتصال مرکزی دورود به خرم‌آباد تکمیل‌شده است که در حال پیگیری و انجام مراحل اداری است و تلاش شده در بحث اجرایی کار با تسریع انجام شود.

خادمی در خصوص اتصال راه‌آهن خرم‌آباد به اندیمشک گفت: با مطالعاتی که انجام‌گرفته چندین محور پیچیده پیشنهادشده که هرکدام دارای منفعت و مضرات مختص به خود است لذا تصمیم‌گیری فنی و مدیریتی و اجتماعی در این زمینه لازم است و تحقق آن منوط به تأمین اعتبار خواهد بود.

وی بیان داشت: قطعه نساخته در محور آزادراه شمال به جنوب در خرم‌آباد از سال 93 فعال‌شده و دارای 42 میلیون مترمکعب عملیات خاکی و 7.5 کیلومتر تونل است.

خادمی بابیان اینکه در کنار کارهای عمرانی، اشتغال‌زایی خوبی صورت گرفته افزود: بخش زیادی از ترافیک در محورهای مواصلاتی استان لرستان به‌طور چشم‌گیری کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ۲.۵ میلیارد برای تملک اراضی این پروژه تزریق‌شده است، اظهار کرد: در کمربندی دورود مشکل مالی وجود ندارد و تنها بحث تملک در میان است، کما اینکه 15 میلیارد تومان ارزیابی این محور است که نه از طریق اوراق مشارکت بلکه از طریق اعتبار نقد بایستی به مردم پرداخت شود.

معاون وزیر راه خاطرنشان کرد: برای پرداخت قیر برای راه‌های روستایی هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و برای هر راهی که ردیف اعتباری ملی و استانی داشته باشد قیر پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات