با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق روستایی و معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری می توان، معیشت و زندگی روستایی در جامعه را تقویت نمود.
کد خبر: ۸۸۸۴۷۱۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره روستا گفت: یکی از راه های معرفی ویژگی های جامعه روستایی برگزاری نمایشگاه ها در مراکز استان ها است.

جواد رحمتی افزود:جهت شناساندن توانمندی های مناطق روستایی و ایجاد زمینه لازم برای عرضه محصولات و تولیدات این مناطق، «جشنواره روستا» از 20 الی 28 مرداد ماه سال جاری در محل ائل داغی استان زنجان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با برگزاری جشنواره روستا در استان زنجان، علاوه بر رونق تولید و افزایش درآمد برای روستائیان، به تدریج با توسعه ارتباط، زنجیره های تولید در مناطق روستایی شکل می گیرد که موجب افزایش اشتغال و کاهش هزینه های مصرف کنندگان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: هر روز از جشنواره روستا ، به معرفی محصولات و توانمندی های روستاهای یک شهرستان اختصاص خواهد داشت.

جواد رحمتی اظهار داشت: معرفی شیوه های سنتی زندگی روستاییان، نمایش سنت ها و آداب و رسوم روستاها، نمایش توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی آنان و برنامه هایی در زمینه بازی های بومی و محلی در جشنواره روستا انجام می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در مناطق روستایی و معرفی جاذبه های فرهنگی و گردشگری می توان، معیشت و زندگی روستایی در جامعه را تقویت نمود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان تصریح کرد: معرفی شیوه های سنتی زندگی روستاییان، بیان آداب و رسوم روستاها، نمایش توانمندی های مردم مناطق روستایی در کنار ایجاد ارتباط دوسویه شهرنشینان با روستاییان و تقویت توانمندی مردم در جامعه روستایی از اهداف اصلی برگزاری جشنواره روستا به شمار می آید.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه برپایی کارگاه های صنعتی روستایی در حاشیه جشنواره روستا ضروری است، اظهار داشت: امیدواریم با احیای فرهنگ روستایی در حوزه های مختلف و تعریف ارزش های زندگی آنان، بخشی از اقتصاد روستایی استان زنجان رونق یابد و بتوانیم در آینده، استان زنجان را به عنوان قطب حوزه روستایی به کشور معرفی کنیم.

وی افزود: با برنامه ریزی های مناسب و با استفاده از ظرفیت مناطق روستایی بسیاری از مشکلات در زمینه مهاجرت، حاشیه نشینی و اشتغال حل خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان خاطر نشان ساخت: امیدواریم با همکاری دستگاه های مرتبط و برنامه ریزی مناسب، سال آینده« جشنواره روستا» بصورت ملی در استان زنجان برگزار شود و از ظرفیت و حضور روستاهای استان های همجوار نیز استفاده گردد.

ارسال نظرات