رئیس اداره امور اجرائی زکات کمیته امداد استان زنجان:
جمع‌آوری زکات در جامعه از شئونات حاکم جامعه اسلامی است و بر اساس قانون زکات مصوب مجلس و اذن ولی‌فقیه جمع‌آوری و هزینه کرد زکات بر عهده دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد گذاشته‌شده است .
کد خبر: ۸۸۸۴۷۱۷
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره امور اجرائی زکات کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه طرح‌های اجرایی در طول سال زمینه مشارکت خیران را در برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد فراهم می‌کند، گفت: همت خیران در حوزه رسیدگی به نیازمندان جامعه موجب می‌شود منابع قابل‌توجهی برای خدمت‌رسانی اثربخش به جامعه هدف کمیته امداد فراهم شود .

احمد جباری بابیان اینکه مسئولیت ما در کمیته امداد به‌عنوان بال عاطفی نظام و معین دولت در حوزه محرومیت‌زدایی در دو بخش تعریف‌ شده است، افزود: وظیفه ما در کمیته امداد شناسایی نیازهای مددجویان تحت حمایت ازیک‌طرف و از طرف دیگر زمینه‌سازی برای مشارکت خیران برای رفع مشکلات و نیازهای این خانواده‌ها است.

وی در ادامه اظهار داشت: شناخت صحیح نیازهای جامعه هدف و تبیین آن برای جامعه خیران همکار با کمیته امداد موجب می‌شود منابع در مسیر خدمت‌رسانی هدفمند به خانواده‌های تحت حمایت جاری‌شده و در حوزه توانمندسازی و خوداتکایی این خانواده‌ها اثربخش‌تر شود.

رئیس اداره امور اجرائی زکات کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه خدمات ارائه‌شده در این نهاد در قالب خدمات نظام به محرومین جامعه عرضه می‌شود، تصریح کرد: تلاش ما در کمیته امداد در حوزه رسیدگی به خانواده‌های نیازمند کمک به کاهش فقر و محرومیت از خانواده‌های نیازمند و امیدآفرینی در اقشار ضعیف جامعه است .

وی با تأکید بر اینکه اصل حاکم در فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه فقرزدایی ، شناسایی فقر و تائید صحت فقر در خانواده‌های نیازمند و سرعت و دقت در ارائه خدمات به جامعه هدف است ، اظهار کرد : با این نگاه خدمات مؤثری به نیازمندان ارائه‌شده و موجب افزایش سرمایه اجتماعی نظام در بین نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه و اعتماد افزایی در خیران برای مشارکت در برنامه‌های این نهاد می‌شود .

جباری بابیان اینکه فعالیت‌های کمیته امداد در بخش‌های مختلف موجب می‌شود مسئولیت‌های اجتماعی افراد در جامعه در حوزه رسیدگی به نیازمندان احیاء شده و در مسیر خدمت‌رسانی قرار گیرد ، ادامه داد : نگاه ما در کمیته امداد خدمت‌رسانی اثربخش به نیازمندان برای بهره‌مندی از خدمات خیران در این بخش است.

رئیس اداره امور اجرائی زکات کمیته امداد استان زنجان به فرصت‌های طلایی برای افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی این نهاد اشاره کرد و گفت: مناسبت‌های ملی و مذهبی از فرصت‌های مهم در توسعه و ترویج کارهای خیرخواهانه است که ماه رمضان به‌عنوان فرصت طلایی کمیته امداد برای نهادینه کردن سنت‌های حسنه اسلامی انفاق ، احسان و نیکوکاری در جامعه است .

وی جمع‌آوری زکات فطره در عید فطر را یکی از این فرصت‌های طلایی در ماه رمضان عنوان کرد و گفت :جمع‌آوری زکات در جامعه از شئونات حاکم جامعه اسلامی است و بر اساس قانون زکات مصوب مجلس و اذن ولی‌فقیه جمع‌آوری و هزینه کرد زکات بر عهده دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد گذاشته‌شده است .

جباری بابیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کمیته امداد در بخش جمع‌آوری زکات زمینه‌سازی برای بهره‌گیری از آن به نفع نیازمندان جامعه است ، افزود : با افزایش پرداخت زکات در جامعه ضمن تأمین بخشی از منابع مالی موردنیاز برای خدمت‌رسانی به نیازمندان فریضه الهی زکات نیز در جامعه نهادینه می‌شود.

وی از ساماندهی جمع‌آوری زکات فطره در استان توسط دبیرخانه شورای زکات در چند سال اخیر خبر داد و تصریح کرد : یکی از اقدامات مهم دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری و ساماندهی زکات فطره با محوریت مساجد و بر اساس موازین شرعی به‌منظور عمل به احکام فقهی موجود در این بخش است.

رئیس اداره امور اجرائی زکات کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه برای جمع‌آوری زکات فطره در عید فطر امسال تعداد یک هزار و ۲۶۲ پایگاه استقراریافته بود ، افزود : درمجموع مبلغ ۲۸میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال زکات فطره در استان جمع‌آوری شد که بر اساس ارزیابی به‌عمل‌آمده مبلغ زکات فطره جمع‌آوری‌شده در استان نسبت به سال گذشته ۷۶ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد : پیش‌بینی استان در بخش جمع‌آوری زکات فطره ۲۵ میلیارد ریال بود که بر اساس آمارهای موجود برنامه هدف‌گذاری شده در این بخش تا کنون ۱۱۳ درصد محقق شده و همچنان روند رشد ادامه دارد .

ارسال نظرات