خبرهای داغ:
فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تمام سعی دشمنان در حوزه عفاف و حجاب را ایجاد بی‌عفتی و بی‌حیایی دانست و گفت: تقابل استکبار جهانی با جمهوری اسلامی در عرصه فرهنگی مبتنی بر زدن چهارچوب های اصولی عفاف و حجاب ماست.
کد خبر: ۸۸۸۴۷۲۳
|
۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گرگان، سردار رحمت‌الله صادقی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: یادآوری این هفته ها نباید فقط به یک هفته بسنده شود و از فرصت و ظرفیت این مهم برای همه مسئولین و مومنین و همه کسانی که در جامعه اسلامی ما زندگی می کنند مبنای تذکر و توجه باشد تا به ابعاد مختلف این موضوع پرداخته شود.

وی موضوع عفاف و حجاب را یکی از موضوعات مبتنی بر آموزه‌های دینی عنوان و گفت: انقلاب اسلامی مظهر تحقق آموزه‌های دینی و نظام جمهوری اسلامی به عنوان مجری قوانین اساسی تحقق بخش این قوانین است  لذا آنچه را که ما در حوزه عفاف و حجاب باید مورد اهمیت قرار دهیم خارج از چارچوب قوانین انقلاب اسلامی نیست.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: عفاف و حجاب به عنوان یکی از شاخص‌ترین، اصولی‌ترین و اولاترین عرصه در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی ماست.

سردار صادقی تصریح کرد: شخصیت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در اجرای این قوانین است نه تصمیم این قوانین لذا این موضوع به صورت کاربردی در عرصه های مختلف جای بررسی مصداقی دارد.

وی گفت: ما در حوزه مسائل ایجابی انقلاب اسلامی به وظایف خودمان عمل کردیم اما آنچه را که برای عدم تحقق مسائل با آن مواجه هستیم مبتنی بر اقدامات فرهنگی دشمنان ما در چهارچوب یک تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و ولنگاری فرهنگی است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان، تمام سعی دشمنان در حوزه عفاف و حجاب را ایجاد بی‌عفتی و بی‌حیایی دانست و گفت: تقابل استکبار جهانی با جمهوری اسلامی در عرصه فرهنگی مبتنی بر زدن چهارچوب های اصولی عفاف و حجاب ماست.

* آنچه را که در عرصه های اجتماعی ما دیده می شود زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست

سردار صادقی افزود: ما ضمن اینکه رویش‌های زیادی در عرصه نسل انقلاب اسلامی داریم باید اعتراف کنیم که ریزش‌هایی نیز داشته و داریم، و این توجه همه مسئولان را در همه عرصه ها و ستادهای مختلفی که در این عرصه ها فعال هستند را می‌طلبد.

به گفته وی؛ ستاد امر به معروف و نهی از منکر، شورای فرهنگ عمومی، مسوولان فرهنگی، نظام اموزش و پرورش، نظام آموزش عالی و حوزه‌های علمیه در بخش عفاف و حجاب وظائف سنگینی را در بحث عفاف و حجاب بر عهده دارند تا در این هجمه بی‌رحمانه دشمن بتوانند با شناخت، معرفت و دقت و به صورت علمی و حساب شده این عرصه جنگ را مانند عرصه جنگ نظامی به نفع جمهوری اسلامی رقم بزنند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه آنچه را که در عرصه های اجتماعی ما دیده می شود زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست، بیان داشت: دستگاه‌هایی که از بیت‌المال جمهوری اسلامی ارتزاق می‌کنند باید در مسئله عفاف و حجاب نیز جدی باشند لذا انتظار ما این است عزم عمومی و اراده جمعی باید برای مدیریت در عرصه عفاف و حجاب اتفاق بیفتد و در این زمینه ما بتوانیم الگوهای مبتنی بر آموزه‌های دینی خود را در جامعه تعمیم داده تا شیرینی و حلاوت آن را بچشیم.

* برخی از دستگاه‌های اجرایی عزم لازم برای رفع مشکلات و مسائل در حوزه عفاف و حجاب ندارند

سردار صادقی با اشاره به اینکه عرصه تهاجم فرهنگی با محوریت بی‌عفتی در جامعه ما حد یقین ندارد، افزود: تربیت جامعه ما مبتنی بر تربیت زن محور است و قطعا این تهاجم نشانه های دقیقی برای فروپاشی نسل انقلاب اسلامی می باشد لذا در نظامات اموزش و پرورش، آموزش عالی و فرهنگی باید رویش‌ها از نظر کمی و کیفی تقویت شود.

به گفته وی؛ هیچ دستگاهی به اندازه بسیج و سپاه از نظر کمی و کیفی در حوزه عفاف و حجاب برنامه ندارد، که برنامه‌های متنوع و متعددی در طول سال از سوی این اقشار اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: در حوزه مسائل سلبی بسیج کارمندان، بسیج اقشار، بسیج اصناف، بسیج ادارات و کارخانه جات همواره یکی از موضاعات مورد توجه و تمرکز بحث تقویت کمی و کیفی عفاف و حجاب برای این ظرفیت هاست.

سردار صادقی گفت: برخی از دستگاه‌های اجرایی عزم لازم برای رفع مشکلات و مسائل در حوزه عفاف و حجاب ندارند لذا انتظار داریم مدیران کل که نماینده‌ حاکمیت جمهوری اسلامی هستند در دستگاه متبوع شرایط را محکم تر و قوی تر دنبال کنند و بتوانند به موضوع عفاف و حجاب به شکل جدی ورود کنند.

* عفاف و حجاب همانند آب پاکی است که در جامعه به آن نیاز داریم

وی در حوزه مباحث عمومی یکی از بخش های موضوع عفاف و حجاب را تذکر لسانی عنوان و اذعان کرد: در حوزه عفاف و حجاب مدت دو سال است که در گرگان با استفاده از ظرفیت نیروهای مومن، متدین، بسیجی و حزب‌اللهی تذکر لسانی را با همکاری ناجا و دستگاه قضایی انجام دادیم تا بخشی از بی‌عفتی و بدحجابی سازمان‌یافته و گستاخانه برطرف شود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: امسال اراده ماست تا تذکر لسانی را در شهرستان های استان انجام دهیم که اقدامات اولیه در شهرستان علی آباد کتول انجام شده و این را توسعه خواهیم داد.

سردار صادقی با بیان اینکه یکی از بخش هایی که باید به آن توجه شود زاویه نگاه ما به موضوع عفاف و حجاب است، گفت: این موضوع مانند یک موضوع سازمانی و دستگاهی نیست بلکه زندگی و تنفس فرهنگی است که در آن جامعه استشمام می شود همچنین موضوع عفاف و حجاب همانند آب پاکی  است که ما به آن نیاز داریم.

وی ادامه داد:  همه مومنان، متدینین و مسئولین جامعه نسبت به ترویج عفاف و حجاب مسئولیت دارند لذا زمانی که سیستم آبرسانی یک منطقه دچار آلودگی می‌شود همه درگیر این موضوع می‌شویم اما در حوزه آلودگی عفاف و حجاب داد چه کسی در می‌آید و چه کسی نسبت به این مسئله مطالبه گری می کند لذا همه در این بخش کوتاهی و تعلل داریم.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه چرا مسئولین ما راضی به آلودگی فضاهای دستگاه اجرایی خود هستند، اذعان کرد: عزم و اراده مسوولان، مردم، متدینین، دانشجویان، فرهنگیان و نخبگان باید پای کار بیاید تا عرصه عفاف و حجاب به خوبی مدیریت شود.

سردار صادقی افزود: با تقویت عزم و اراده و مطالبه گری باید کار کنیم تا تمام صحنه های آلوده جامعه به بی عفتی و بی حجابی پاسخگو باشند و جامعه به سمتی سوق پیدا کند که در جهت تقویت عفاف و حجاب گام بردارند.

وی با بیان اینکه چرا در مجموعه سپاه و بسیج شاهد بی توجهی به فرهنگ عفاف و حجاب نیستیم، گفت: این اراده و عزم سازمان است که نگذارد عفت سازمانی از بین برود لذا اگر این باور عمومی ایجاد شود که عفاف و حجاب برای حیات جامعه مهم است در اجرای آن شاهد بی‌تفاوتی نخواهیم بود.

*  فضای مجازی تقویتکننده بیعفتی و بیحجابی است

سردار صادقی با اشاره به وضعیت فضای مجازی گفت: متاسفانه روح حاکم در فضای مجازی برهنگی در سطح جامعه است و تمرکز فعالیت های دشمن در فضای مجازی برای نوجوانان و جوانان ماست.

وی ادامه داد: اگر در حوزه مسائل آموزش و پرورش، آموزش عالی، طلاب علوم دینی، دستگاه های اجرایی و اماکن عمومی نظاماتی عزم و اراده کافی و لازم برای مقابله با این تهاجم وجود داشته باشد این موضوعات در فضای مجازی تحقق نمی‌یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها