خبرهای داغ:
بمناسبت هفته عفاف و حجاب، بسیج جامعه زنان استان اصفهان بیانیه ای بهشرح زیر صادر نمود.
کد خبر: ۸۸۸۴۷۵۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۰
بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه بسیج جامعه زنان استان اصفهان به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب 
21 تیرماه۱۳۱۴ آغازی دیگر در راه مبارزه و مقاومت در مقابل هجمه به کیان فرهنگ اسلامی ایران عزیز و حرکت مزبوحانه آمیخته به دیکتاتوری و خشونت در ترویج بی بندوباری و اباحه گری است.
بیش از هشتاد سال از روزی که رضاخان دیکتاتور پلید و نوکر اجانب، مسجد گوهرشاد، این خانه خدا را به توپ بست و معترضان به بی حجابی را به خاک و خون کشید می گذرد و امروز بیش از هر روز شاهد به بار نشستن خون آن مظلومان و جهانی شدن آرمان آن انسان های والا هستیم.
امروز مقاومت در مقابل بی حجابی به درون مرزها و خاک دولت های استعمارگری که خود بانیان و مروجان بی حیایی و برنامه ریزان بی عفتی بودند کشیده شده است و شاهد جوشش گسترده و فراگیر زنان در دفاع از حجاب و حیا و عفاف در جهان هستیم .
 برخورد محدود کننده کشورهای لائیک با حجاب زن مسلمان نشان می‌دهد که غرب چیزی فراتر از یک رفتار دینی از حجاب به مشامش می رسد و آن زیر سوال بردن ساختار و حاکمیت نظام لیبرال سرمایه داری در این کشورها است مستکبران هر چند آموزه های الهی را باور ندارند، لکن به تجربه دریافته اند که اگر در جامعه اسلامی حیا و غیرت از میان برود ایمان هم از بین می رود و عزت و کرامت آن جامعه پایمال می شود و آن ملت به جمعی حقیر و ذلت پذیر مبدل خواهد شد که به راحتی می توانند سلطه خود را بر آن تحمیل نمایند.
دشمنان ما سال¬هاست در تلاشند حجاب و پوشش را به صورت یک امر ضد ارزش و مخالف با آزادی زن معرفی کنند این در حالی است که حجاب برای زن، مجوز ورود او در اجتماع است تا با در امان ماندن از دام¬ های هوس آلود برخی مردان مریض دل، هم شخصیّت اصیل الهی و انسانی خود را مصون نگه دارد و هم جامعه را مشحون از رایحه حیات¬ بخش حیا، عفاف و حجاب سازد.
در آستانه سالگرد 21 تیر ماه که از یک سو یاد‌آور خاطره تلخ تهاجم طاغوت علیه حجاب و عفاف زن مسلمان ایرانی است و از سوی دیگر یادآور ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل توطئه‌ها است؛ تاکید می کنیم:
1- بر بانوان نخبه فرهنگی ایران اسلامی فرض است که طبق فرمایشات مقام عظمای ولایت به نقد تفکردنیای غرب نسبت به زن. نگاهی که از یک طرف ابزاری و جنسی است و کرامت انسانی او را خدشه دار می‌کند و از طرفی زن محوری که نابودکننده خانواده است. و نگرش انقلاب اسلامی به زن که نه مبتنی بر نگاه متحجرانه به او، نه نگرش زن محور و نه نگرش ابزاری به زن است را به عنوان نقش الگویی به جامعه جهانی معرفی نمایند. 
2- امور زنان و خانواده موضوعی است که نمی توان به راحتی از آن گذشت چرا که هویت هر زن و دختر، هویت هر مرد و پسر، هویت هر کودک و نسل آینده، آرامش و امنیت در خانواده و صلاح و فساد در جامعه همه به آن مرتبط است. لذا از معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری می خواهیم با توجه به قوانین مترقی اسلام و نگرش انقلاب اسلامی به کرامت و ارزش انسانی زن، به دور از هر گونه هیاهو و جنجال سیاسی با استفاده از کارشناسان مذهبی حوزه و دانشگاه آسیب هایی که سلامت و امنیت و تحکیم بنیان خانواده ایرانی اسلامی را تهدید می کند  شناسایی و با برنامه ریزی صحیح اجرا نمایند.    

3- لازم است مسئولین نسبت به تلاش سردمداران جهانی برای ایجاد یک نظام تربیتی هماهنگ و نفوذ فرهنگی،  دقت و توجه ویژه نموده؛ و به سیل خانمان سوز فرهنگ برهنگی و بی عفتی که تلاش دارد با نام توسعه پایدار در قالب سندهای بین المللی یونسکو از جمله سند 2030، در راستای اهداف مبتنی بر «جهانی سازی» از طریق برنامه «آموزش‌های مشترک عمومی»، ارزش‌های لیبرالیستی و سکولاریستی را در نظام تعلیم و تربیت کشور اسلامی ما بگنجاند هشیار باشند. لذا اولین گام در این راستا و به‌منظور پیگیری منویات مقام عظمای ولایت، انجام تمهیدات لازم جهت اعلام لغو اجرای سند 2030 به سازمان ملل است.
4- با توجه به تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر حفظ استقلال کشور اسلامی، لازم است متولیان نظام آموزشی کشور و در رأس آن شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست رئیس جمهور اداره می‌گردد، به‌منظور تکمیل و اجرای اسناد بالادستی آموزشی، اقدامات لازم را به عمل آوردند.
5- در متن قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و صیانت از خانواده که در تاریخ 13 دی‌ماه 1384 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، صراحتاً به وظایف دستگاه‌های مختلف در این امر اشاره کرده است.  از ریاست محترم جمهوری اسلامی بخصوص معاونت امور بانوان ریاست جمهوری درخواست می گردد که این مسئله را با جدیت پیگیری و تدابیر لازم را برای اجرای این قانون بعمل آورند. بدیهی است که مجلس شورای اسلامی نیز باید وظایف نظارتی خود را انجام داده و این موضوع را به جدیت پیگیری و نظارت کند. 
6- رسانه ملی موظف است در تبیین عقلانی و منطقی امر حجاب و عفاف و غیرت نسبت به رشد باورهای مذهبی در جامعه تلاش نماید و طبق فرمایش امام خمینی(ره) که می فرمایند: صدا و سیما باید دانشگاه عمومی باشد ، رسالت اصلی اش را که تربیت انسان ها است فراموش نکند و در این رسالت فرهنگی عظیم از ظرفیت های مردمی استفاده نماید.
در پایان با آرزوی سعادت وخوشبختی هم میهنان مؤمن وپارسای خود ،توفیق وعزت خادمان فرهنگ وامنیت نوامیس و شرف اسلامی به ویژه شهدای مظلوم مدافع حرم اهل بیت (علیهم السلام) را ازخدای منان مسئلت داریم.

 بسیج جامعه زنان استان اصفهان تیر ماه 96


ارسال نظرات
پر بیننده ها