خبرهای داغ:
نشر سدید منتشر کرد

«تمدن شناسی» در کتابفروشی‌ها

کتاب «تمدن شناسی» که دلایل ظهور و سقوط تمدن‌ها و وضعیت تمدنی انقلاب اسلامی را تحلیل می‌کند منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۸۴۸۲۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، کتاب «تمدن شناسی» اثر عطاالله بیگدلی از سوی نشر سدید روانه بازار کتاب شد.

ظهور و سقوط تمدن‌ها در ادوار مختلف تاریخی از علل و عوامل متعددی سرچشمه می‌گیرد. علل و عواملی که نوع تحلیل و توجه به آن در ظهور و سقوط تمدن‌های دیگر بی‌تأثیر نخواهد بود.

مسأله اساسی ظهور و سقوط تمدن‌ها در ادوار مختلف تاریخی که زمینه‌ساز توجه جدی اندیشمندان غربی علی الخصوص شرق‌شناسان پس از عصر روشنگری شده است، به طوری که آنها را به نگارش و تحلیل تاریخی تمدن‌های بزرگ واداشته است و این تحلیل‌ها بسترساز ساخت اندیشه‌ای اندیشمندان مشرق زمین گردیده و از همین‌رو در وابستگی اندیشه‌ای ما به غرب تأثیری غیرقابل انکار داشته است.

در مقابل این جریان‌سازی تحلیلی از وقایع تاریخی و علل ظهور و سقوط تمدن‌ها توسط اندیشمندان غربی، در دوران معاصر علماء اسلامی تلاش داشته‌اند تحلیل‌های تمدنی بریافته از مبانی اسلامی را احیاء و از خلال مباحث کلامی و معرفتی بسط و گسترش دهند. چنین تراثی از اندیشمندان اسلامی پایه‌گذار مبانی گردیده است که زمینه ساز شکل گیری انقلاب اسلامی شد.

کتاب «تمدن شناسی» که توسط عطاالله بیگدلی نوشته شده است، سعی دارد انگاره‌های تاریخی- تمدنی و دلایل ظهور و سقوط تمدن‌ها و وضعیت تمدنی انقلاب اسلامی را تحلیل کند.

این کتاب توسط انتشارات مرکز تحقیقات بسیج دانشگاه امام صادق علیه السلام در 152 صفحه و با قیمت 8 هزارتومان منتشر شده و علاقه‌مندان برای تهیۀ این کتاب می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسۀ علمی-فرهنگی سدید مراجعه یا با شماره‌های 02166485850، 02166486120 تماس برقرار کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار