سیدصادق فاضلی کارگردان و نویسنده «صلاه ظهر» عنوان کرد
کارگردان و نویسنده نمایش «راس صلاة ظهر» می‌گوید: چون این نمایش را بر اساس واقعیت زندگی شهید ترک‌زاده الهام گرفتم دوست نداشتم در معرض قضاوت و داوری قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۸۸۴۸۶۱
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
این نمایش روایت پیکر شهیدی که دو بار دفن شدبه گزارش سرویس بنیاد فرهنگی روایت خبرگزاری بسیج ، سیدصادق فاضلی کارگردان و نویسنده شناخته تئاتر خوزستان که برای سومین دوره متوالی در جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر حضور دارد، امسال نمایش «راس صلاة ظهر» را در بخش میهمان بیستمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در تالار خلیج فارس شهر خرمشهر روی صحنه برد.

نویسنده و کارگردان این اثر نمایشی درباره حضورش در بخش میهمان این جشنواره با بیان اینکه این نمایش را بر اساس واقعیت زندگی شهید ترک‌زاده الهام گرفتم  گفت: نمایشنامه «راس صلاة ظهر» درباره واقعیت زندگی شهید ترک‌زاده است که دو بار دفن شد؛ یک بار تنِ بی‌سر و یک بار سرِ بی‌تن. به همین خاطر می‌خواستم تماشاگر از تئاتری که بر اساس یک واقعیت است لذت ببرد.

او با اشاره به نمادهای استفاده شده در این نمایش توضیح داد: در این کار بادبادک نماد خوابی است که پدر شهید می‌بیند. در این خواب شهید به پدرش می‌گوید در مسیری که می‌آیی و آدرس محل سر گم شده من است در این مسیر یک فرفره کاغذی می‌بینی.

فاضلی همچنین درباره طراحی صحنه نمایش «راس صلاه ظهر» نیز گفت: در طراحی صحنه این کار بر اساس موضوع سعی کرده بودیم یک طراحی مدرن و نزدیک به واقعیت انجام دهیم. و همانطور که حتما دیده‌اید در این کار دو دکور متفاوت و مختلف برای دو دسته مجزا از هم انجام شده. که این جاده‌ای که مسیری است که شهید از آن رفته به هم ارتباط پیدا می‌کنند.

کارگردان نمایش «راس صلاه ظهر» همچنین درباره برگزاری این جشنواره در دوره‌های قبل و این دوره نیز اظهار داشت: در این جشنواره به لحاظ کیفی عموما کارهای خیلی خوبی اجرا می‌شود اما به لحاظ امکانات به ویژه برای نمایش‌های بخش میهمان خیلی خوب نیست. مثلا گروه‌های نمایش‌های میهمان نمی‌توانند در چهار تا پنج روز جشنواره بمانند و جشنواره فقط همان یک روز که اجرا دارند به آنها اسکان می‌دهد. در حالی‌که نباید بین گروه‌ها فرقی قائل شد.
ارسال نظرات