فرمانده سپاه سیمرغ: تأمین سبد کالا برای نیازمندان شهرستان هم نوعی دموکراسی است و معنای واقعی مردم‌سالاری دینی هم است چراکه مردم احساس دغدغه می‌کند.
کد خبر: ۸۸۸۴۸۸۷
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد برمر در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر  شهرستا سیمرغ اظهار کرد: نیازسنجی معروفاتی که در شهرستان باید به آن پرداخته شود و منکراتی که نیاز به نهی دارند موضوع بسیار مهمی است باید در شهرستان به آن بپردازیم و انرژی مدیران را روی این موضوعات متمرکز کنیم.

وی افزود: از این موضوع می‌توان به‌عنوان یک ظرفیت خالی و مغفول نام برد، اگر بحث عفاف و حجاب باشد سبک و سیاق آمران به معروف به سمت حجاب می‌رود، اگر بحث در حوزه مسائل سیاسی باشد تمرکز روی معروفات و منکرات سیاسی است و اگر در بحث در زمینهٔ اقتصاد مقاومتی باشد حمایت از تولید ملی، فرهنگ بهره‌وری، عدم استفاده از کالاهای خارجی و تحقق اقتصاد مقاومتی سمت‌وسوی آمران به معروف است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیمرغ  با اشاره به اینکه بندهایی به‌عنوان برنامه شهرستان ترسیم‌شده که کف توقعات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان است، تصریح کرد: برگزاری جلسه اخلاق در سطح مدیران و بررسی اخلاق اسلامی در موضوعات مختلف مدیریت سیاسی، اقتصاد و فرهنگی از برنامه‌های اول این حلقه است.

این مسؤول ادامه داد: این موضوع پیام‌های زیادی دارد که اصلی‌ترین آن اشاره به شروع امربه‌معروف و نهی از منکر از مسؤولان است، رهبر معظم انقلاب اسلامی دو سال بعد از پایان جنگ تحمیلی خطاب به مسئولین، خطر انحراف مسئولین و تجمل‌گرایی و رفاه آنان را در خطبه‌های نماز جمعه گوشزد نمودند و در مناسبت‌های بعدی مردم را خطاب بیانات خود و مطالبه کننده این پیام برای رصد مسؤولان خواندند.

برمر بابیان اینکه برگزاری همایش توجیهی آموزشی برای یاوران معروف از دیگر برنامه‌های این ستاد است، اظهار کرد: ساختار رسمی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر از در شهرستان متشکل است امام‌ جمعه رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، فرماندار شهرستان به‌عنوان نماینده عالی دولت در ستاد، فرمانده سپاه به‌عنوان دبیر ستاد، ریاست دستگاه قضایی، فرمانده انتظامی، اداره تبلیغات اسلامی، اداره آموزش‌وپرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه و سایر دستگاه‌ها بنا به‌ضرورت به‌عنوان اعضا و هیئت‌امنا هستند که می‌تواند در جامعه هدف خود افرادی را بنا به تشخیص به‌عنوان یاوران امربه‌معروف و نهی از منکر انتخاب کنند.

وی افزود: فضاسازی، تبلیغات محیطی و بسته‌های محتوایی با مضامین امربه‌معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه‌های این ستاد است که در حال حاضر به‌صورت تقریبی در مناسبت‌های مختلف در حال انجام است البته در برخی موضوعات باید پرحجم‌تر اقداماتی انجام شود که نمونه این ایام می‌توان به هفته حقوق بشر آمریکایی اشاره کرد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان سیمرغ به برگزاری جلسات هم‌اندیشی ستاد شهرستانی در سطح دانشگاه‌ها را دیگر برنامه این ستاد معرفی کرد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای دو قشر دانش‌آموز و دانشجو در نظر گرفته‌شده است.

این مسؤول ادامه داد: سمت‌وسوی این ستاد در فاز اول اقدامات اجرایی و عملیاتی نیست و تمرکز به فعال و کیفی سازی ستاد، ایجاد کارگروه‌های تخصصی، سازمان‌دهی عناصر متعهد و متخصص درزمینهٔ امربه‌معروف، احصاء معروفات و منکرات بومی شهرستان و درنهایت تقویت بعد نرم‌افزاری، فرهنگ‌سازی و نهادینه‌سازی گفتمان امربه‌معروف و نهی از منکر در سطوح مختلف در سطح شهرستان است.

برمر بابیان اینکه بند پنجم برنامه ستاد به شناسایی و هماهنگی از توان تخصصی نخبگان و فرهیختگان جهت پیشبرد برنامه در شهرستان اشاره دارد، تصریح کرد: قطعاً در شهرستان نخبگان و جریاناتی که ادعای نخبگی داشته باشند داریم و قطعاً از ورود این جریانات به گود امربه‌معروف و نهی از منکر استقبال می‌کنیم چراکه در به روی هیچ نخبه‌ای بسته نشود البته این ادعای نخبه بودن مربوط به جلسات نباشد و کار میدانی اجرا شود تا در عرصه عمل شاهد امربه‌معروف و نهی از منکر در شهرستان باشیم.

وی افزود: شهرستان هر چه آرام‌تر باشد ما خوشحال می‌شویم اما این‌گونه نیست و در بسیاری از حوزه‌ها نقص و مشکلاتی داریم و در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌طلبد نخبگان و فرهیختگان خود را نشان دهند و وارد میدان شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیمرغ با اشاره به اینکه تجمع یک‌روزه آمران به معروف و نهی از منکر و تشویق فعالان این عرصه از دیگر برنامه‌های این ستاد است، اظهار کرد: شناسایی، جذب، هماهنگی و به‌کارگیری مربیان از دیگر برنامه‌های مهم در این زمینه است.

این مسؤول ادامه داد: میدان عمل امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار میدان حساسی است و کوچک‌ترین لغزش و برخورد نامتناسب و نامتعارف در این موضوع بازخورد منفی دارد.

برمر بابیان اینکه باید از فضای مجاز و رسانه‌های گروهی و مطبوعات جهت گسترش و ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر استفاده حداکثری کرد، تصریح کرد: متأسفانه در ابتدای حضورم در شهرستان این موضوع رهاشده بود و نهادی به سمت گرد هم آوردن فضای مجازی حرکت نکرد.

وی افزود: بنا به ضرورت جلسه‌ای با حضور رئیس دستگاه قضا و فرمانده ناجا شهرستان به میزبانی سپاه با اصحاب رسانه برگزار و ویژگی‌های و انتظارات رسانه تراز انقلاب اسلامی بازگو و بازخوانی شد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه حضرت آقا می‌فرمایند که برخی از دستگاه‌ها دچار اختلال می‌شوند در مأموریت‌های اصلی و درکشان از مأموریت این می‌شود که فلان خواننده بخواند یا نخواند و اصل مأموریت‌های انقلابی و بار مبنایی که روی این سیستم است به فراموشی سپرده می‌شود، اظهار کرد: همان‌طور که دیدیم در ایام ماه مبارک رمضان پربسامدترین توقع عده‌ای انعکاس همین مسئله فرعی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی بجای مسائل و دغدغه‌های اصلی بود.

این مسؤول ادامه داد: موضوعی که اولویت اول و دوم این سیستم نیست مبنای مکاتبات و پیگیری‌ها می‌شود که در اینجا حضرت آقا فرمان آتش به اختیار می‌دهند، فرمانی که چیز عجیبی نیست و قبل از آن در زمان حیات امام عزیزمان هم این پیام با لفظ دیگری صادرشده است و از مردم خواسته‌شده بود که آحاد مردم مطالبه گر باشند.

برمر بابیان اینکه در فاز اول موضوع ستاد مردمی پشتیبانی از جبهه مقاومت اقدام به مدیریت مردمی کارکردیم و سمت دستگاه‌های دولتی نرفتیم، تصریح کرد: برخی رسانه‌ها در شهرستان اقدام به ایجاد یک‌دو قطبی کرده و موضوع چراغی که به خانه رواست به مسجد روا نیست را مطرح کردند که اعتقاد ما بر سهوی بودن این موضوع است.

وی افزود: در همین ماه مبارک رمضان سپاه پاسداران برای نیازمندان و محرومین شهرستان بر اساس درخواست تشکیلات رسمی برای کمک به مجموعه دولتی وارد میدان شد و 700 سبد کالا به ارزش بیش از 14.5 میلیون تومان از ظرفیت مردم شهرستان کمک گرفتیم و تقدیم دستگاه مربوطه کردیم که در اینجا باید از زحمات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سیمرغ هم تشکر کرد اما موضوع جالب مربوط به دیده نشدن این اقدام سپاه پاسداران توسط برخی رسانه‌ها و جریانات سیاسی است به‌گونه‌ای که هرگز این اتفاق رخ نداده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیمرغ با اشاره به اینکه وقتی سپاه با کمک مردم وارد بحث جبهه مقاومت می‌شود و در این بخش هم به لطف خداوند و انفاس قدسی شهدای مدافع حرم همچنین همت مردم نجیب و فهیم شهرستان سیمرغ موفق می‌شود، اظهار کرد: برخی آقایان دچار توهم شده و درک و تفسیرشان از دموکراسی فقط محدود به‌روز انتخابات شده، نخیر آقایان دموکراسی در جبهه مقاومت هم وجود دارد.

این مسؤول ادامه داد: تأمین سبد کالا برای نیازمندان شهرستان هم نوعی دموکراسی است و معنای واقعی مردم‌سالاری دینی هم است چراکه مردم احساس دغدغه می‌کند.

برمر بابیان اینکه برخی فقط کانالیزه می‌خواهند بگویند چون ما را دوست داشتند پای صندوق رأی حاضر شدند، تصریح کرد: خیر این‌گونه نیست، مردم عاشق جمال ما نیستند بلکه عاشق جمال انقلاب، ولایت و امامت هستند.

وی افزود: به فرموده امامین انقلاب محرومین و پابرهنگان ولی‌نعمتان این انقلاب‌اند و ما برای این ولی‌نعمتان کارکردیم و هیچ منتی هم نداریم چراکه به وظیفه خود عمل کردیم اما برخی این موضوع را ندیدند و در جبهه مقاومت این رویکرد را داشتند که چرا سپاه این موضوع را در شهرستانی که بضاعتش کم است جهت‌دهی کرده ظرفیت‌های مردم را به آن سمت برده است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر شهرستان سیمرغ با اشاره به اینکه همین‌که مردم شهرستان نشان دادند در استان حرف اول را می‌زنند پاسخ این موضوع است، اظهار کرد: ستاد مردمی جبهه مقاومت با توجه به درخشش سیمرغ این شهرستان را محور و میزبان ارسال کمک‌های مردمی قرار دادند تا بدانند در زادگاه شهید کشوری چه اتفاق انقلابی رخ‌داده است.

این مسؤول ادامه داد: اما برخی رسانه‌ها و جریانات سیاسی نتوانستند این موضوع را تحلیل کنند و در محافل درونی خود بر طبل دوراهی چراغی که به خانه رواست به مسجد روا نیست می‌زدند.

برمر با تأکید بر اینکه به گفته امام عزیزمان تا شرک و کفر است مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم، تصریح کرد: مدافعان حرم به نمایندگی از همه مردم بخشی از مبارزه را به‌عنوان رزمنده در خط مقدم و بخشی از مبارزه را در پشت جبهه‌های و به‌صورت این کمک‌ها انجام می‌دهد.

وی افزود: برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی دانش‌آموزی و دانشجویی با محوریت موضوعات امربه‌معروف و نهی از منکر و ارسال پیامک‌های تبلیغی و ترویجی از دیگر برنامه‌های ستاد است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیمرغ با اشاره به اینکه محوریت شروع کار این ستاد هم در هفته عفاف و حجاب است، اظهار کرد: با توجه به‌قرار گرفتن در هفته عفاف و حجاب جامعه هدف ما زنان و بانوان هستند اما تفسیر ما از امربه‌معروف فقط محدود به حجاب نبوده و حوزه حجاب هم فقط مختص جامعه هدف بانوان نخواهد بود بلکه عفاف و حجاب شامل آحاد مردان وزنان جامعه اسلامی خواهد بود.

این مسؤول ادامه داد: ما در شهرستان به لطف حق‌تعالی و بافت اعتقادی عامه مردم عزیز و نجیب در حوزه حجاب و عفاف چالش جدی نداشته گرچه فرهنگ‌سازی روی گفتمان عفاف و حجاب منتج به مصون‌سازی جامعه هدف در حوزه‌های دیگر و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و قطعاً این محوری‌ترین تکلیف ما در ستاد خواهد بود.

برمر در پاسخ به یکی از حاضرین جلسه که عدم نگاه سخت‌افزاری به مقوله فرهنگ را بسیار مهم خواندند و عدم توفیقات در برخی حوزه‌ها را نتیجه نگاه سخت‌افزاری دانستند ضمن تأکید این مطلب که قطعاً جنس این کار فرهنگی است و با ابزار و چهره‌های فرهنگی باید مدیریت شود، عنوان کردند: با درک صحیح از خصومت دشمن و فضای جامعه و در شرایطی که فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به آحاد مردم به‌ویژه جوانان برای مطالبه گری و حساس بودن نسبت به کارکرد صحیح برخی دستگاه‌ها می‌شود متأسفانه برخی جریانات مبتلابه درک ناصحیح از فرمان آتش به اختیار شده و نوک پیکان هجمه را به سمت نهادهای انقلابی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برده غافل از اینکه ما مأموریت سخت‌افزاری خود در حوزه امنیت را که مصداق بارز آن توانمندی دفاعی و قدرت بازدارندگی بوده را با بهای سنگین تقدیم شهدای گران‌قدر به‌درستی انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه این موشک‌ها اوج یک کار سخت‌افزاری است که پس از حمله موشکی به قلب تروریست‌های تکفیری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نمره خیلی عالی گرفت، گفت: باید دید دستگاه‌های متولی در بعد نرم‌افزاری که اسناد بالادستی تحول و تعالی بومی آن را هموار ساخته‌اند و فقط عزم و اراده تحقق آن را می‌طلبد چه کرده‌اند.

امام‌ جمعه سیمرغ نیز اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از ضروریات حفظ معیارها و ارزش‌ها است.

حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی افزود: بعد از اتفاق‌نظر بر اینکه دین اسلام، نبوت، امامت و احکام اسلام حق است برای حفظ، گسترش، شفافیت و دور کردن موانع از دامن حق بحث امربه‌معروف و نهی از منکر پیش می‌آید.

امام‌ جمعه سیمرغ با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر موادی از فروع دین است، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های امت اسلامی امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی ادامه داد: نحوه روش و شیوه در امربه‌معروف و نهی از منکر بسیار مهم است.

یوسفی بابیان اینکه دامنه امربه‌معروف و نهی از منکر وسیع است و در حد امام زمان (عج) خواهی است، اظهار کرد: معتقدیم برای وجود مبارک امام زمان (عج) باید زمینه فرج فراهم شود و در جامعه منتظر برخی گفتند برای ظهور امام زمان (عج) نباید مقابل گناه و گسترش گناه ایستاد که این فرهنگ غلطی است.

وی افزود: گروه دیگری که برای ظهور امام زمان (عج) مثبت می‌اندیشند و معتقدند جامعه و فضا را برای ظهور حضرت آماده و منتظر کنیم.

امام‌ جمعه سیمرغ با اشاره به سخنان ائمه جمعه استان و شکوه از وضعیت ساحل و دریا، تصریح کرد: مرض جسم ناگهانی پیش می‌آید اما مرض روح تدریجی رخ می‌دهد به‌گونه‌ای که شخص متوجه نشده و برای او عادی می‌شود.

وی ادامه داد: در پیش از انقلاب وضعیت حجاب و پوشش در جامعه مناسب نبود اما امام راحل با ایجاد انقلاب و فراهم کردن امربه‌معروف و نهی از منکر وضعیت را تغییر داد، امروز هم می‌شود وضعیت را تغییر داد.

یوسفی در پایان گفت: باید نیاز جامعه در زمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر شناسایی شود، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در ایام تابستان مطرح می‌شود فراهم ساختن و تبلیغ عفت و حجاب است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها