خبرهای داغ:
کارگاه پیوست نگاری فرهنگی ویژه اساتید دانشگاههابه همت بسیج اساتید به مدت 3 روز از تاریخ 9 الی 11 خرداد ماه 96 با حضور مسئولین استانی، کشوری و120 نفر از اساتید دانشگاهای استان قزوین درسالن آینده پژوهی دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۴۹۷۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد نجاتی آتانی مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: مسئله فرهنگ و پدیده های مرتبط با امور فکری و فرهنگی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، زیرا دشمنان نظام و انقلاب با حداکثر توان و امکانات در حال حجمه، فرهنگی و هویتی به مردم و نظام ما هستند.

وی ادامه داد: وقتی که آسیب های اجتماعی و فرهنگی روند سعودی پیدا میکند و میزان طلاق به مرز 50 درصد نزدیک می شود و التزام به  قوانین الهی در جامعه کم رنگ و ارزش های اسلامی  و انقلابی از سوی گروهایی و افرادی نادیده گرفته می شود این به معنیای آن است که باورها و تفکرات مردم تحت تاثیر و تجاوز دشمن قرار گرفته است. در این زمان رهبر انقلاب اسلامی جنگ نرم را بسیار پیچیده تر و دشوار تر از جنگ سخت معرفی می کنند و دستور آتش به اختیار را صادر می کنند.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان قزوین گفت: این دستور به رزمندگان جنگ نرم هم اجازه خلاقیت و ابتکار عمل به آنان میدهد و هم به آنها گوشزد می کند که اگر در دستگاههای متولی فرهنگی اختلالی پیش آمد خود وارد میدان عمل شوند و به تکلیف عمل کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: واگذار کردن دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی به جوانان و تشکل های خود جوش فرهنگی نشان دهنده شایستگی و رشد یافتگی این تشکل هاست که از شیرینی های بحث آتش به اختیار می باشد.

وی ادامه داد: مفهوم آتش به اختیار تلخی های نیز با خود به همراه دارد که فرماندهان نظامی بهتر آن را لمس میکنند زیرا فرمان آتش به اختیار زمانی صادر می شود که فرماندهان اصلی در میدان جنگ نمی توانند روی فرماندهان میدانی و عملیاتی خود از نظر کارآیی و توان حساب باز کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر سلسله مراتب فرماندهی و  فرامینی که صادر میشود درست و به صورت منظم اجرا شود اصلا نیازی به آتش به اختیار نیست زمانی این واژه مورد استفاده قرار میگیرد که اختلال دربین فرماندهان عالی و عملیاتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: مطرح کردن واژه آتش به اختیار نشان دهنده ضعف عملکرد در رده های میانی است و مشکل اصلی در رده های میانی و عملاتی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برخی افراد و رسانه ها نیز با نسبت دادن و مصادیق قراردادن بعضی اعمال به فرمان آتش به اختیار در حق رهبری و مردم جفا کردند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها