فرماندار شهرستان نیر:

پایاب سد سرخاب نیر نیازمند ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار است‌

فرماندار شهرستان نیر گفت: پایاب سد سرخاب نیر نیازمند ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار است و ۸۲۰هکتار از اراضی این شهرستان با اتمام این پروژه زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۸۵۰۱۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، مهدی احمدی در بازدید از سد در حال احداث روستای مجیدآباد شهرستان نیر اظهار داشت: پایاب سد سرخاب نیر برای اجرای آنی نیازمند 160 میلیارد ریال اعتبار است که 820 هکتار از اراضی این شهرستان با اتمام این پروژه زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد و چهار روستای این شهرستان نیز از این طرح بهره‌مند می‌شوند که این یک نیاز مهم و اساسی برای شهرستان محسوب می‌شود.

وی افزود: سد سرخاب از مدت‌ها پیش مورد افتتاح قرار گرفته که برای اجرای طرح آبیاری مکانیزه در پایاب این سد 530 لیتر در ثانیه آب نیاز است که به همین منظور نیاز است که مسئولان مربوطه برای محقق کردن این امر اقدامات لازم را انجام دهند تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

فرماندار شهرستان نیر گفت: سد روستای مجیدآباد شهرستان نیر نیز با با 35 درصد پیشرفت عملیاتی برای تکمیل به 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته این سد با حجم ذخیره آب 200 هزار مترمکعب 120 هکتار از اراضی پایاب این سد را زیرپوشش قرار خواهد داد.

احمدی با اشاره به عملیات کلرسنجی آب شرب روستاهای این شهرستان نیز بیان کرد: در حال حاضر عملیات کلرسنجی آب شرب روستاهای شهرستان نامنظم است که ناهماهنگی متولیان کلرزنی و کلرسنجی آب شرب این مناطق سبب ایجاد نارضایتی در بین مردم و عدم برخورداری از آب شرب بهداشتی می‌شود.

وی با اشاره به صدور سند مالکیت به چهار روستای این شهرستان نیز تصریح کرد: درچهار روستای این شهرستان با همت ثبت اسناد و املاک شهرستان و بنیاد مسکن 360 جلد سند مالکیت صادر شده و در حال حاضر 102 واحد در این روستاها تاکنون مقاوم‌سازی شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار