مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

۳۰۰هیئت مذهبی استان سمنان در سامانه طوبی ثبت‌نام کردند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن اشاره به وجود یک هزار و ۴۳۷ هیئت مذهبی در این استان، گفت: ۳۰۳ هیئت تاکنون در سامانه ثبت اطلاعات تشکل‌های دینی کشور ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۸۵۰۳۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری در گردهمایی رؤسای ادارات و نهادهای وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان به میزبانی مجتمع فرهنگیان شهمیرزاد، بابیان اینکه کار گروهی و تیمی برای ساماندهی و تأثیرگذاری  فعالیت‌های فرهنگی در جامعه ضروری است، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های سامانه طوبی نظم بخشیدن به این کارگروهی در کنار ایجاد بانک اطلاعاتی تشکل‌های دینی است که تاکنون استقبال خوبی از این سامانه در استان شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۴۳۷هیئت مذهبی استان سمنان، ۳۰۳ هیئت در سامانه طوبی ثبت نام کرده‌اند، افزود: در دین مبین اسلام به کار گروهی تأکید  شده و ما بسیاری از کارهای مهم مانند نماز جماعت، طواف خانه کعبه، نماز جمعه و مراسم‌های شب‌های قدر و ... را به‌صورت گروهی انجام می‌دهیم لیکن این ویژگی کارگروهی را می‌بایست به مقوله تشکل‌های دینی و مساجد نیز به‌خوبی تسری بخشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه فعالیت در یک جریان مذهبی بدون اتحاد و انسجام تأثیرگذار نیست، تأکید داشت: باکار گروهی می‌توان برخی از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی را در جامعه اصلاح کرد از سوی دیگر کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله کارهای مهم تبلیغات اسلامی است که باید برای تحقق این مهم تشکل‌های وابسته مانند هیئت‌های مذهبی، روحانیان اعزامی، مداحان و ... کمک کنند.

شکری در دیگر بخش سخنان خود همچنین از ثبت نام یک هزار و ۷۴ مداح استان سمنان در سامانه طوبی خبر داد و گفت: یک هزار و ۷۶۸ مداح زن، مزد و شاعر آئینی در استان وجود دارد که امیدواریم تا ماه‌های باقی مانده ازنیم‌سال نخست۹۶، بتوانیم به آمار ۱۰۰ درصد ثبت نام مداحان در سامانه طوبی دست یابیم.

وی افزود: در استان سمنان همچنین ۱۰۱کانون فرهنگی نیز وجود دارد که از این بین ۳۶واحد یعنی ۳۵درصد در سامانه طوبی ثبت نام کرده اند که می بایست در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری در شهرستان‌های هشت گانه استان انجام شود و از سوی دیگر ۱۰ انجمن اسلامی از مجموع ۳۰ انجمن اسلامی تحت نظارت اداره کل تبلیغات اسلامی در سامانه طوبی ثبت اطلاعات شده اند که امیدواریم مابقی را نیز بتوانیم در ماه‌های آتی ثبت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه از تشکل‌های وابسته سازمان تبلیغات اسلامی خواست تا ایجاد موج‌های تأثیرگذار در جامعه را در دستور کار قرار دهند و تأکید کرد: باید برای ایجاد یک موج فرهنگی در دهه ولایت که از عید قربان آغاز می‌شود تلاش کنیم تا بتوانیم از این فرصت به‌خوبی بهره‌جوییم.

شکری در دیگر بخش سخنان خود، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه اقتصاد مقاومتی  و کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی  این اداره کل خبر داد و بیان کرد: مسئولان کانون های مداحان استان سمنان می‌توانند از این فرصت به‌خوبی بهره جویند.

وی همچنین از برگزاری اولین جلسه کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان سمنان توسط اداره کل تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود: باید از فرصت ماه محرم برای آگاه‌سازی زائران اربعین بهره‌مند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار