21 تیرماه 1314 صحن و سرای رضوی در دفاع از حجاب رنگ خون گرفت و این مسئله راهی شد تا حجاب بیشتر گاهی مورد توجه و گاهی هم مورد هجمه قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۸۸۵۲۸۰
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی طی پژوهشی به تبیین حجاب و عفاف پرداخت استفاده از ابزارهای فرهنگی، مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان، تبیین فرهنگ دینی عفاف و حجاب و به دقت به راهکارهای مناسب و عملی، طراحی و اجرای با ظرافت مسئله از مصادیقی است که در این نوشتار بر آن تاکید شده است این راهکار در قالب 100 نکته تقدیم مخاطبان می‌شود؛

 1. آنچه که غرب علیه مبانی دینی حجاب هجمه‌های گسترده‌ای را انجام می‌دهد به‌علت مصونیت و سلامت جامعه در برابر فرهنگ مبتذل غربی است.

2. نباید برای موضوع عفاف و حجاب به برنامه‌های کوتاه مدت و آن هم در هفته عفاف و حجاب اکتفا کرد بلکه برنامه‌های فکری و مصونیت بخش را در مقابل تهاجم سنگین بیگانه را به‌صورت بلند مدت اجرا کرد.

3. متاسفانه به جای نگاه فرهنگی به موضوع حجاب از سوی مسؤولان کشور به آن نگاه سیاسی می‌شود و برخی از افراد به دلیل احتمال ریزش تعدادی از آرای خود در انتخابات نسبت به قانون عفاف و حجاب کوتاهی می‌کنند.

4. یکی از امتیازات بشر نسبت به حیوانات داشتن پوشش است، تمام کسانی که تطورات زندگی بشر را مورد ارزیابی قرار داده اند اعتراف کردند که برهنگی و نیمه برهنگی یکی از مختصات انسان‌های غیرمتمدن است.

6. سیر تکاملی بشر همواره با تکامل پوشش همراه بود؛ حجاب زن نشانه تمدن بشر است نه برهنگی، چون که برهنگی و نیمه برهنگی از مختصات انسان‌های غیرمتمدن است و همه انسان‌ها از روی فطرت به پوشیدگی گرایش دارند.
7. نخستین ساکنان ایران زمین آریایی بودند که دو گروه ماد ها و پارس ها تقسیم می‌شدند پژوهش نشان می‌دهد زنان ایران زمین از زمان مادها داری حجاب کاملی بوده‌اند.
پوشش ایران باستان در دوره هخامنشینان ـ اشکانیان و ساسانیان نیز وجود داشته است.

8. ویل دورانت: در نقش‌هایی که از ایران باستان به جا مانده هیچ تصویر صورت زنی دیده نمی‌شود.

9. مطابق آئین یهود، زنان هنگام حضور در اجتماعات، باید موی سر خود را می‌پوشاندند و به حجاب پای‌بند باشند .

10.مطابق آئین مسیحیت، زنان باید بکوشند مانند حضرت مریم ، موی خود را بپوشانند و با حجاب وارد جامعه شوند .

11.مسیحیت نه تنها احکام شریعت یهود را در مورد حجاب تغیر نداد بلکه وجوب حجاب را مطرح کرد، و زنان را به رعایت کامل پوشش و دوری از هرگونه آرایش و تزئین فرا خواند.

12.همه مورخان از حجاب سخت زنان یهودی سخن گفته‌اند؛ بنابر نوشته ویل دورانت ، گفت‌وگوی علنی میان ذکور و اناث حتی زن و شوهر از طرف آنها ممنوع بود ، و دختران را به مدرسه نمی‌فرستادند و نپوشاندن موی سر خلافی بود که شوهر می‌توانست آن زن را طلاق دهد .

13.زنان ایران که قبل از اسلام عموما پیرو آئین زرتشت بودند با پوشش کامل در محل‌های عمومی رفت و آمد می‌کردند .

14.در یک عصری ملکه زرتشت حاضر شد مقام ملکه را از دست بدهد اما در ملاء عام بی‌حجاب حاضر نشود .

15.بی‌حجابی زنان غرب ، نه تنها جایگاهی در اندیشه مسیحیت و یهودیت و دیگر ادیان الهی ندارد ، بلکه در حقیقت ارتجاع به سنت‌های جاهلی و جامعه غیرمتمدن است .

16.چارلی چاپلین: برهنگی بیماری عصر ماست.

17.بررسی تاریخی نشان می دهد که پوشش در ادیان گذشته هم اجباری بود و هم سختگیرانه .اما لزوم حجاب در اسلام ، نه الزام نوآورانه است نه یک حکم سختگیرانه ، بلکه معقول و منطقی و متعادل و مطابق با نظر شرع و عقل و فطرت است .

18.حجاب در دنیا امروز به‌عنوان نماد اسلام شناخته شده است

19.اسلام به مسأله پوشش و حجاب توجه ویژه کرده است.

20.حجاب از ضرورت دین اسلام ودستور صریح قرآن و روایات و مورد اتفاق همه مذاهب اسلامی است و انکار عمدی آن  ، موجب خروج از دین است  .

21.در قرآن بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد

22.حجاب در پوشش

یا ایها النبی (ص) قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن   احزاب 59  ای پیامبر به همسران و دخترانت و به زنان مومن بگو خود را با روسری‌های بلند بپوشانند .

ولیضربن بخمرهن علی جیوبهن : ای پیامبر به زنان بگو : با مقنعه و روسری سینه و گردن خود را بپوشانند.  نور 31

23.حجاب در نگاه

قل للمومنین یغضوا ابصارهم : ای پیامبر به مومنین بگو چشمشان را از نامحرم بپوشانند    نور 30

24.حجاب در راه رفتن :

ولایضربن بارجلهن لیعلم ما یخفین من زینتهن  زنان طوری راه نروند که زینت‌های مخفی  آنها آشکار شود .

25.حجاب در گفتار :

و لا تخضعن بالقول فیطمع الذی فی قلبه مرضه   احزاب 32           زنها طوری حرف نزنند ، تا بیمار دلان  به آنها طمع کنند

26..پیامبر اکرم(ص) : هنگامی که پوشش بر سر زن باشد ارزش آن از دنیا و آنچه در آن است بیشتر است

27.پیامبر اکرم(ص): خدواندا، زنانی که خود را پوشیده نگه می دارند مشمول رحمت و غفران خود بگردان

28.خداوند بنده با غیرت را دوست دارد ان الله غیور و یحب کل غیور

29.پیامبر اکرم(ص): کسی که نسبت به ناموس خود بی‌تفاوت باشد هرگز داخل بهشت نمی‌شود

30.پیامبر اکرم(ص): گناهی اگر در خلوت انجام گیرد به کسی غیر از خودش ضرر نمی‌رساند اما اگر آشکارا انجام شود به همگان ضرر می‌رساند.

31.پیامبر اکرم (ص) : زنان بی‌عفت دام‌های شیاطین هستند.

32.پیامبر اکرم(ص):عفاف ، زینت زنان است.

33.پیامبر اکرم(ص) نصیحت فرمود ؛ با زنی که بی‌حیا و بی‌بند و بار است ازدواج نکنید.

34.پیامبر اکرم(ص): بهترین زنان کسانی هستند که برای شوهران‌شان آرایش و خودنمایی کنند وخود را از نامحرم بپوشانند.

35.امام علی(ع): از ما نیست کسی که خود را شبیه به غیر مسلمان در آورد.

36.امام علی(ع): غیرت‌بخشی از ایمان است.

37.امام علی (ع): زکات زیبائی، عفت و پاکدامنی است.

38.امام علی (ع): آیا حیا نمی‌کنید که زنان شما بسوی بازارها می‌روند و با مردان بیمار دل روبه‌رو می‌شوند .

39.از جضرت زهرا (س) سئوال شد که چه چیز برای زنان از همه بهتر است ؟  فرمود : نه آنها مردان بیگانه را و نه مردان بیگانه آنها را ببینند.

40.حضرت زهرا (س) وصیت فرمودند : برای من تابوتی تهیه کنید که در هنگام حمل جنازه ، حجم بدنم نمایان نباشد .

41.فاطمه زهرا (س) با این حساسیت با حجاب و پوشش کامل به مسجد آمد و از پشت پرده به دفاع از ولایت و فدک پرداخت.

42.امام حسین (ع) در روز عاشورا در آستانه ی رفتن به میدان نبرد ، زنان را به حجاب و پاس داشتن حرمت‌شان سفارش فرمود: آماده مصیبت باشید ، لباس‌های روی خود را بپوشید و بدانید خداوند ، حامی شماست .

43.زنان اهلبیت (ع) در اوج مصائب و سختی‌ها ، علاوه بر حفظ حریم عفاف و حجاب ، به دفاع از حق و حقیقت می‌پرداختند و حضرت زینب در مجلس یزید فریاد زد آیا عدالت است که زنان و کنیزان خود را در پس پرده بنشانی و دختران رسول خدا (ص) را در مجلس بیگانگان بر پا داری ؟

44.امام صادق(ع): لا ایمان لمن لاحیاء له  کسی که حیا ندارد ایمان ندارد.

45.حجاب مورد انتظار امام زمان (عج) است و علی النساء بالحیاء و العفاف

46.زنان محجبه میراث داران حضرت فاطمه و مریم هستند

47.حجاب شیوه حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) است .

48.امام خمینی (ره): جلوگیری از آزادی‌های منحرف غربی و خلاف عفت ، بر مسؤولان و مردم واجب است .

49.امام خمینی (ره): ما با ترقی زنان مخالف نیستیم ، با فحشاء مخالف هستیم ، با کارهای غلط مخالف هستیم .

50.امام خمینی ره : چگونه در دنیای به‌اصطلاح آزاد ، الزام زنان و دختران مسلمان به دفع حجاب عین دموکراسی است !!! چرا دنیا در برابر کسی که اجازه نمی‌دهد تا دختران مسلمان به دلخواه خود با پوشش اسلامی در دانشگاه‌ها درس بخوانند ، یا تدریس کنند ساکت نشسته است .

51.امام خمینی (ره) : مگر مازندرانی‌ها مى‌گذارند یا رشتی‌ها می‌گذارند که باز کنار دریاشان مثل آن وقت باشد؟ مگر بندر پهلوى‏اى‏ها (بندر انزلى) مرده‌‏اند که زن و مرد با هم در یک دریا بروند و مشغول عیش و عشرت بشوند! مگر مى‌‏گذارند اینها را؟ تمدن‌هاى اینها این است.آزادى‏‌هاى که آنها می‌‏خواهند همین. این جور آزادى! بروند قمار بکنند و با هم بشوند و با هم [سرگرم عیش و نوش‏] بشوند آزادى در حدود قانون است؛ اسلام از فسادها جلو گرفته و همه آزادی‌ها را که مادون فساد باشد داده. آنى که جلو گرفته فسادها است که جلویش را گرفته است. و ما تا زنده هستیم نمى‌‏گذاریم این آزادی‌هایى که آنها مى‏‌خواهند، تا آن اندازه‏اى که مى‏‌توانیم، آن آزادی‌ها تحقق پیدا کند. » صحیفه نور، ج‏8، ص: 339

52.امام خمینی (ره) :اکنون وصیت من به مجلس شورای اسلامی در حال و آینده و رئیس جمهور و روسای جمهور مابعد و شورای نگهبان و شورای قضائی و دولتمردان آنست که نگذارند این دستگاه‌های خبری و مطبوعات و مجله ها ، از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند ، و باید همه بدانیم که آزادی بشکل غربی آن ، موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می شود . از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها ، و کتب و مجلات بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه ی ما و همه ی مسلمانان ، جلوگیری از آنها واجب است و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود . و از آنچه در نظر شرع حرام ، و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلبامی و مخالف حیثیت جمهوری اسلامی است ، بطور قاطع اگر جلو گیری نشود همه مسئول می باشند .           ( صحیفه امام ج 21 ص 435 و 436 )

53.مقام معظم رهبری :عظمت زن آن است که بتواند حجب و حیا وعفاف زنانه را که خدا در جبلّت زن ودیعه نهاده است، حفظ کند؛ این را بیامیزد با عزت مؤمنانه؛ این را بیامیزد با احساس تکلیف ووظیفه؛ آن لطافت را در جای خود به کار ببرد، آن تیزی وبُرندگی ایمان را هم در جای خود به کار ببرد. این ترکیب ظریف فقط مال زنهاست؛ این آمیزه‌ی ظریف لطافت و بُرندگی، مخصوص زنهاست؛ این امتیازی است که خدای متعال به زن داده است .

54.مقام معظم رهبری : چادر بهترین نوع حجاب و نشانه ملی است

55.مقام معظم رهبری

اسلام به خانواده اهمیت میدهد. تمام دعوای امروزِ بلندگوها و بوقهای تبلیغاتىِ غربی با مسلمین هم بر سرِ همین است. شما ببینید که در مقابل «حجاب» چه حساسیتی نشان میدهند! این حجاب اگر در جمهوری اسلامی باشد، آن را زشت میشمارند. اگر در دانشگاههای کشورهای عربی باشد، که دختران جوانِ دانشجو، با معرفت و آگاهی و با میل و اختیار خود به‌حجاب روی آورده‌اند، حسّاسیت نشان میدهند. اگر در بین احزاب سیاسی باشد، حسّاسیت نشان میدهند. اگر در مدارس و حتّی دبستانهای کشورهای خودشان هم باشد ، با این‌که زیردست خودشان است ،حسّاسیت نشان میدهند. پس، نقطه دعوا در این‌جاست.

56.مقام معظم رهبری :زنان ما میخواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملی ماست. چادر، پیش از آن‌که یک حجاب اسلامی باشد، یک حجاب ایرانی است. مال مردم ما و لباس ملی ماست.

بیانات در دیدار جمعی از پرستاران۱۳۷۳/۰۷/۲۰

57. مقام معظم رهبری :هر حرکتی که برای دفاع از زنان انجام میگیرد، باید رکن اصلی آن رعایت عفاف زن باشد. نباید بگذارند عفّت زن - که مهمترین عنصر برای شخصیت زن است - مورد بیاعتنایی قرار گیرد. عفّت در زن، وسیله‌ای برای تعالی و تکریم شخصیت زن در چشم دیگران است .

58. مقام معظم رهبری : برخی مدام می گویند بعضی از اصول قانون اساسی معطل مانده است اما گویا اصل هشتم قانون اساسی را که مربوط به امربمعروف و نهی از منکر است ، جزو اصول قانون اساسی نمی دانند ، و این امر واجب را توجه نمی کنند .

59. مقام معظم رهبری : مراقب باشید استفاده از جنگل و دریا و این مناظر زیبا ، دین و اخلاق مردم را خدشه دار نکند ، این جزو وظائف است .

60.آیه ا... بهجت ( ره ) : هر دختر شیعه با بی حجابی سیلی به صورت حضرت زهرا(س) می زند.

61.آیه ا... جوادی آملی: زن باید کاملا درک کند که حجاب تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خود صرف نظر می کنم و نیز حجاب مربوط به مرد نیست تا بگوید من راضیم – حجاب زن مربوط به خانواده هم نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند بلکه حجاب زن حقی است الهی و حرمت و حیثیت زن به عنوان حق الله مطرح است و زن از نظر قرآن امانت دار حق خداست.

62.شهید سعید زقاقی: مادرم ؛ زمانی که خبر شهادتم را شنیدی گریه مکن زمان تشیع و تدفین گریه مکن فقط زمانی گریه کن که مردان غیرت را فراموش کنند و زنان عفت را !

63.وصیت شهداء: خواهرم: سرخی خونم را به سیاهی چادرت به امانت داده ام

64.وصیت شهداء: خواهرم حجاب شما کوبنده تر از خون سرخ ماست.

65.حجاب مورد تاکید و وصیت هزاران شهید است.

66. 21تیرماه سال 1314 ، صحن و سرای رضوی است رنگ خون گرفت و عاشورای حجاب رقم خورد

67.بیش از 2000 تا 5000 نفر در مسجد گوهر شاد برای دفاع از حجاب شهید شدند !!!!

68.عده ای برای حجاب جان دادند و عده ای براحتی آنرا زیر پا می گذارند

69.حجاب هم جنبه حق الهی دارد هم حق الناس . حق الله است چون دستور خداست ، حق الناس است چون عدم رعایت آن جامعه را آلوده و بنیان خانواده را سست می کند .

70.حفظ حجاب هم جهاد در راه خداست و هم جهاد با نفس و هم جهاد با کفر است.

71.حجاب مثل نماز یک مسئله فردی نیست بلکه بازتاب و نمود اجتماعی دارد .

72.وسیع ترین موضوع شبکه اینترنتی دشمن ، تخریب حجاب و عفت و غیرت است

73.دشمنان بعد از فتح خرمشهر ، برای مقابله با ایران ، ده ماده تصویب کردند ؛ رواج بی حجابی ، کوتاه کردن دامن ها ، رواج فساد و فحشاء و اعتیاد و شراب از جمله آن ده موادند .

74.جای تعجب و سئوال دارد که چطور در غرب اجبار به بی حجابی ، مطابق قانون و مخالف آزادی نیست ، اما اجبار به حجاب در جمهوری اسلامی که مطابق با عقل و شرع و فطرت است ، خلاف آزادی است!!!!!

75.بی حجابی ازاروپا به ترکیه و از ترکیه به ایران آمد اما با انقلاب اسلامی حجاب از ایران به ترکیه و --لبنان ، سوریه و مصرودیگر کشورهای اروپائی و آفریقائی ... رفت .اما دشمنان اسلام و انقلاب ، تمام دستگاههای تبلیغاتی خود را بسیج نمودند ، برای ترویج فرهنگ غرب و بی حجابی در مرکز صدور حجاب ، یعنی ایران اسلامی !!!!!

76.اولین کسی که موجب برهنگی شد شیطان است .

77.حجاب دژ محکم عفت و عصمت است .

78.حجاب پرچم  مبارزه با تهاجم فرهنگی است

79.حجاب عامل کاهش آسیب های اجتماعی است

80.حجاب عامل تحکیم خانواده است

81.حجاب محیط جامعه را امن و سالم نگه می دارد

82.حجاب نشان وقار وموجب افتخار زنان است

83.حجاب الگوی عفت و حیا ء برای زنان است .

84.حجاب افتخار برای زنان است نه برهنگی و بی غیرتی

85.حجاب مصونیت است نه محدودیت

86.حجاب زیباترین هدیه خداوند به زنان است

87.حجاب به زنان عفت و به مردان عزت و به جامعه عزت می بخشد

88.زنان محجبه مرزبانان شرف و عزت هستند.

89.حجاب تضمین کننده سلامت جامعه است

90.حجاب فریضه ای است که ترک آن قضا ندارد

91.زنان با حجاب همچون مرواریدی در صدفند .

92.حجاب برای زنان تاج یندگی خداست

93.حجاب مظهر عفاف  و حیاء است

94.حجاب دژ و قلعه ای محکم برای پاسداری از گوهر عفاف است

95..زن در حجاب ، مانند گوهردر صدف است

96.حجاب اسلامی دو بعد ایجابی و سلبی دارد ،  بعد ایجابی وجوب پوشش زن و بعد سلبی آن حرام بودن خودنمائی به نامحرم

97.هدف از تشریع وجوب حجاب اسلامی ، طهارت ،  عفت و پاکدامنی – تزکیه نفس و قرب الی الله است

98.حجاب برای پاکیزگی جسم و جان انسان است .

99.آثار سوء بی حجابی : زوال امنیت جامعه ، تزلزل خانواده ، سقوط شخصییت زن ، رواج فساد و فحشاء در جامعه است .

همه مردم وظیفه دارند تا نسبت به مسأله عفاف و حجاب مطالبه‌گری داشته ، وبا تذکر لسانی و حضور در راهپیمائی‌ها و همایش‌ها  و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ، اهتمام لازم  داشته باشند .

ارسال نظرات
پر بیننده ها