برنج قهوه‌ای را به سبد غذایی وارد کنید

مصرف دو بار در هفته برنج قهوه‌ای به دلیل خواص سلامتی بخش آن در رژیم غذایی هفتگی افراد ضروری است.
کد خبر: ۸۸۸۵۲۸۸
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
کارشناس ارشد ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻏﺬﺍی معاونت ﻏﺬﺍ ﻭ ﺩﺍﺭﻭی دانشگاه علوم پزشکی برنج قهوه‌ای را به سبد غذایی وارد کنیداستان گفت: غلات کامل و سبوس دار از جمله سالم ترین مواد غذایی محسوب می شوند.
فرهاد تابان سیرت افزود: برنج قهوه ای از جمله غلات کامل است که می توان همراه با مصرف غلات کامل دیگر مانند جو و گندم کامل خطر ابتلا به دیابت را کاهش داد.
وی ادامه داد: برنج قهوه ای بخشی از فیبر، موادمعدنی، ویتامین و  برخی از ترکیبات فنولی مورد نیاز روزانه بدن را تامین می کند و پیشنهاد می شود در رژیم غذایی هفتگی افراد حداقل به میزان دوبار در هفته قرار گیرد.
کارشناس ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻏﺬﺍ ﺩﺭ معاونت ﻏﺬﺍ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: سازمان غذا و دارو برای واحدهای متقاضی فرآوری و بسته بندی برنج قهوه ای پروانه ساخت یا شناسه نظارت کارگاهی صادر می کند.
فرهاد تابان سیرت افزود: کیفیت پخت و خوراک برنج قهوه ای نقش موثری در ترویج مصرف و پذیرش این محصول توسط مصرف کننده دارد که پس از برداشت پوسته ابتدایی خارجی ترین لایه شلتوک در کارخانه فرآوری برنج، برنج قهوه ای، برنج سفید حاصل می شود که لایه سبوس آن گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برنج قهوه ای از ارزش غذایی بالاتری نسبت به برنج سفید برخوردار است، افزود: هرچه میزان صیقل بیشتر باشد برنج تولیدی سبوس کمتری داشته شفاف و شیشه ای تر خواهد بود.
کارشناس ﺍﺩﺍﺭﻩ ﻏﺬﺍ ﺩﺭ معاونت ﻏﺬﺍ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: لازم است به تدریج با فرهنگ سازی، خواص برنج قهوه ای و بهبود جایگاه مصرف آن در رژیم غذایی هفتگی مصرف کنندگان ترویج شود.
فرهاد تابان سیرت افزود: برنامه ارتقای ایمنی و سلامت محصول برنج از آبان ماه 92 در دو سطح واردات و تولید داخل در سازمان غذا و دارو مصوب و به صورت کشوری اجرا شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار