خبرهای داغ:
فرضی نیا از نخبگان بسیجی شهرستان گرگان در مصاحبه به بسیج گفت :یکی از دلایل اشاعه بدحجابی و بی حجابی عدم شناخت و آگاهی و باور به فلسفه حجاب است.
کد خبر: ۸۸۸۵۲۸۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ؛ هاجر فرضی نیا که دارای دکترای شیمی نیز می باشد در مصاحبه با خبرنگار بسیج اظهار کرد : حجاب که یکی از نمودهای تربیتی ،اخلاقی و دینی است باید از خانواده شروع شود.

وی درادامه در پاسخ به این سوال که آیا در جامعه ما بد حجابی و بی حجابی در حال گسترش است گفت :متاسفانه بدحجابی به طور فزاینده ای در حال رشد است و یکی از دلایل اشاعه بدحجابی و بی حجابی های که در جامعه صورت می پذیرد به علت عدم شناخت و آگاهی کافی و باور نسبت به فلسفه حجاب است.

فرضی نیا همچنین با بیان اینکه یکی دیگر از عوامل موثر در زمینه بدحجابی تقلید کورکورانه است اذعان کرد : انسان موجودی الگو پذیر است و اگر یک الگوی صحیح را برای خودش انتخاب نکند و معیارهای الگوی رفتاری اسلام را نداند قطعا به بیراهه خواهد رفت و رفتارهایی که با هنجارهای اسلامی سازگار نیست بروز خواهد داد.

این نخبه بسیجی با اشاره به اینکه بدحجابی می تواند ناشی از عواملی دیگر باشد گفت : کمبودهای عاطفی و شخصیتی در سنین نوجوانی و جوانی باعث بروز خودنمایی در افراد می گردد تا بدینوسیله این کمبودها را جبران نمایند.

وی یکی از راهکارهای کاهش بدحجابی در جامعه را نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب بیان کرد و ابراز داشت: فرهنگ عفاف و حجاب باید از دوران قبل از تولد و در سنین مختلف مورد آموزش قرار بگیرد و همچنین با آگاهی دادن به افراد راجع به هویت وجودی خودشان و نقشه هایی که برای به ابتذال کشیدن شخصیت آنها طرح ریزی شده است می توان امیدوار بود که جلوی قسمتی از این معضل گرفته شود.

فرضی نیا در پایان با بیان اینکه حجاب یک حق اجتماعی است خاطر نشان کرد :حجاب و پوشش بدلیل اینکه از نظر روحی و اخلاقی و رفتاری روی دیگران اثر مستقیم دارد یک حق اجتماعی است و چه بسا یک فرد بدحجاب بویژه اگر در جایگاهی قرار داشته باشد که دیگران به تاسی از از او خودشان را به شکل و شمایلی که او استفاده میکند در بیاورند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها