اجرای طرح جامع پدافند غیر عامل دراستان

مدیر کل پدافند غیر عامل کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح جامع پدافند غیر عامل در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۵۳۱۲
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
کناری در نشست کارگروه آب و انرژی که با موضوع پدافند غیر عامل در سالناجرای طرح جامع پدافند غیر عامل در این استان جلسات شهید باهنر استانداری برگزارشد گفت: تا پایان سالجاری طرح جامع پدافند غیرعامل در استان اجرا می‌شود.
 وی اعتبار مرود نیاز برای اجرای این طرح را بیش از ۴ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۵۰ درصد از این مقدار اعتبار از سوی سازمان پدافند غیر عامل کشور تخصیص داده شده و ۵۰ درصد دیگر نیز در استان تامین خواهد شد.
کناری یکی از دغدغه های مهم دستگاهای اجرایی عضو پدافند غیر عامل را نبود اعتبار برای برگزاری رزمایش‌ها و مانور‌ها دانست وگفت: بر اساس بند (ز) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۶ یک درصد از اعتبارات تملک دارائیهای دستگاههای اجرایی به پدافند غیر عامل اختصاص داده شده و دستگاههای مکلف هستند این اعتبار را با هماهنگی سازمان پدافند غیر عامل هزینه کنند.
مدیرکل پدافند غیر عامل استان با بیان اینکه هر ماه یکبار دستگاه‌ها عضو باید با برگزاری مانور و رزمایش میزان آمادگی خودر را در مواقع اضطراری بسنجند افزود: بر اساس قانون پروژهای عمرانی به ویژه طرحهای توسعه شهری و روستایی باید حتما پیوست پدافند غیر عامل داشته باشند و از اجرای طرحهایی که استعلام پدافند غیر عامل نداشته باشند جلوگیری می‌شود.
کناری از تهیه ۴۰ مخزن تاشو و قابل حمل برای ذخیره سازی آب شرب مورد نیاز مردم در مواقع اضطراری خبر داد و گفت:دستگاههای اجرایی عضو پدافند غیر عامل تجهیزات و امکانات خود را برای مواقع ضروری و بروز حوادث سطح بندی کرده و به استانداری اعلام کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان و دبیر کارگروه آب و انرژی هم در این نشست گفت:در سال گذشته این کارگروه با برگزاری ۴ جلسه ۲۰ مصوبه تصویب کرد که از این تعداد ۱۵ مصوبه اجرایی شد.
آقای لدنی نژاد  از تکمیل مطالعه طرح تامین آب اضطراری شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران خبر داد و افزود: با توجه به پیک مصرف آب و برق ،شهرهای دهدشت، یاسوج، مادوان و سوق و همچنین بیش از ۷۰۰ روستای استان دچار وضعیت تنش آبی هستند که مهمترین راهکار برای مقابله با این تنش آبی صرفه جویی مردم در مصرف آب است. 
وی با بیان اینکه هیچکدام از ایستگاههای پمپاژ آب چاههای تامین کننده آب آشامیدنی شهری و روستایی در استان برق اضطراری ندارندافزود: باید با خریداری ژنراتور این ایستگاه‌ها مجهز به برق اضطراری شوند.
ارسال نظرات