معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: امروز تا پایان هفته شاهد تشدید ناپایداری هوا و تداوم هوای خنک در آسمان استان هستیم.
کد خبر: ۸۸۸۵۳۳۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، احمد اسدی طی گفت‌وگویی اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی روز سه‌شنبه 20 تیر ماه امسال شاهد تشدید ناپایداری آسمان مازندران هستیم به‌طوری‌که در مناطق دشت و جلگه به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد است.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع بارندگی در مناطق مرکزی و شرقی مازندران بیشتر است، اضافه کرد: در ارتفاعات استان شاهد هوایی ابری و مه‌آلود و در برخی ساعات همراه با بارندگی هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: روزهای چهارشنبه 21 و پنج‌شنبه 22 تیرماه امسال آسمان مازندران ابری همراه با بارش باران، کاهش دما، وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

این مسؤول اضافه کرد: روز جمعه آسمان مازندران به‌صورت نیمه‌ابری و در غرب استان ابری همراه با بارش پراکنده بوده که به‌تدریج از ناپایداری هوای استان کاسته می‌شود.

اسدی تصریح کرد: طی این مدت به‌دلیل بارش‌های رگباری، بالا آمدن آب رودخانه‏‌ها، جاری شدن روان‌آب و سیلاب به‌ویژه در دامنه‏‌ها و ارتفاعات البرز خواهیم بود.

وی یادآور شد: با توجه به تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده آسمان استان صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش تدریجی دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: با توجه به بارش‌ها و وضعیت هوا لازم است افراد به توصیه‌ها توجه کنند و همچنین از تردد در جاده‌های کوهستانی به‌ویژه گذر چهارشنبه به پنج‌شنبه پرهیز کنند.

این مسؤول افزود: در این مدت ریزش سنگ و احتمال مسدود شدن جاده‌ها در محورهای ارتباطی استان وجود دارد.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران طی این مدت به‌صورت مواج بوده و برای انجام فعالیت‌های دریایی از جمله شنا، قایق‌رانی و ورزش‌های آبی مناسب نیست.
ارسال نظرات
پر بیننده ها