خبرهای داغ:
صبح امروز صادر شد:

دستور مستقيم فرمانده کل سپاه برای درمان کودکان مبتلا به بيماري «اي‌بي» یا پروانه ای

فرمانده کل سپاه با قيد فوريت معاون بهداشت و درمان سپاه را براي رسيدگي و حل مشکلات بيمارستاني و درماني کودکان مبتلا به بيماري «اي‌بي» مامور کرد.
کد خبر: ۸۸۸۵۳۴۳
|
۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، شب گذشته گزارشي از وضعيت وخيم يکي از بيماران مبتلا به «اي‌بي» در يکي از بيمارستان هاي دولتي تهران در خبرگزاري فارس منتشر شد.
«نفيسه» بيمار مبتلا به اي‌بي به دليل پيشرفت بيماري خود و عفونت فراگير در بدن نياز به انجام عمل‌هاي پيشرفته و تخصصي داشت و براي همين لازم بود که به يک بيمارستان تخصصي منتقل شود. با وجود اين مسئولان بيمارستاني از پذيرش اين بيمار به بهانه هاي مختلف سرباز زدند و درنهايت صبح امروز به دليل حاد بودن نوع بيماري اين دختر 27 ساله جان خودش را از دست داد.

تنها ساعتي پس از انتشار خبر مربوط به اين بيمار، سردار سرلشکر پاسدار عزيز جعفري فرمانده کل سپاه در جريان موضوع قرار گرفت و بلافاصله معاون بهداشت و امداد و درمان وآموزش پزشکي خود را مامور پيگيري و رسيدگي به وضعيت اين بيمار و کمک به خانواده وي کرد.

در همين رابطه صبح امروز سردار دکتر احمد عبداللهي معاون بهداشت و امداد و درمان وآموزش پزشکي سپاه با حضور در خانه کودکان پروانه اي با مسئولان اين مرکز ديدار کرد و در جريان مشکلات آنها قرار گرفت.
حجت‌الاسلام هاشمي مسئول خانه اي بي در اين ديدار بر مشکلات فراوان پيش روي اين بيماران اذعان کرد و گفت: تنها مشکلي که از ما حل شده است همين مسئله پانسمان هاست. اما در بسياري از موارد از جمله بستري و دسترسي به خدمات درماني و تيم هاي پزشکان متخصص با مشکلات فراواني رو‌به‌رو هستيم.

وي با اشاره به مشکلات پيش آمده براي نفيسه دختر 27 ساله‌اي که صبح امروز در بيمارستان فوت کرد گفت: 4 روز بود که پزشک متخصص اين بيمار درخواست مشاوره تخصصي و انتقال آن به يک بيمارستان مجهز را داده بود. اما با تمام اينها بيمارستان ها از پذيرش اين بيمار خودداري مي کردند. از طرفي بسياري از پزشکان و پرستاران با اين بيماري نا آشنا هستند و همين لزوم توجه به ارائه خدمات تخصصي براي بيماري پروانه اي را توسط يک مرکز خاص دو چندان مي کند.

در ادمه اين ديدار سردار عبداللهي از دستور اکيد فرمانده کل سپاه براي رسيدگي به مشکلات خانواده نفيسه و دلجويي از آنها خبر داد و گفت: سردار جعفري با قيد فوريت خواست که به اين بيمار رسيدگي شود و تمامي امکانات نيز در بيمارستان تخصصي سپاه براي پذيرش وي فراهم شده بود که متاسفانه به دليل وخامت حال وي اين امر ميسر نشد.
وي در ادامه افزود: سردار جعفري تاکيد کرد تا از خانواده اين بيمار فوت شده دلجويي شود و تمام هزينه‌هاي مربوط به درمان فرزندشان چه در زمان بيماري و چه هم اکنون که فوت کرده است پرداخت شود.

عبداللهي با بيان اينکه با وجود امکانات گسترده درماني موجود در کشور نبايد شاهد چنين اتفاقاتي باشيم گفت: ما در بيمارستان هاي تخصصي خود در سراسر کشور آمادگي پذيرش تمام اين بيماران را داريم و در همين ارتباط نيز بر حسب نياز بيماران 2 تا 3 تخت بيمارستاني مرکز تخصصي و فوق تخصصي حضرت بقيه الله در تهران را به بيماران پروانه‌اي اختصاص مي‌دهيم که از اين پس پذيرش آنها بدون مشکلات و روند اداري حال حاضر با معرفي خانه «اي‌بي» به آساني صورت پذيرد.

وي ادامه داد: سپاه نهادي برخاسته ازمتن مردم و براي خدمت به مردم درکمک رساني به درمان اين بيماران و ساير بيماران نيازمند ازهيچ کوششي دريغ نخواهد کردوي گفت يکي از افتخارات سپاه داشتن پرسنل و پزشکان متعهد و متخصص وبه نام است که همه اينها در کنار امکانات وتجهيزات درماني پيشرفته بستر را براي ارائه خدمت به اين بيماران نيازمند ميسر کرده است.
وي همچنين اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بابرپايي بيمارستان‌هاي صحرايي وباحضور کادردرماني تخصصي و فوق تخصصي پزشکي اقدام به ارائه خدمات بهداشتي و درماني در مناطق محروم و کم برخوردار مي‌کند.

معاون بهداشت و درمان وآموزش پزشکي سپاه با اعلام مساعدت و حمايت همه جانبه از کودکان پروانه‌اي، از مسئول خانه اي‌بي خواست تا طي 24 ساعت آينده تمام نياز‌هاي اين مرکز را براي دريافت خدمات به ايشان ارائه دهد.
وي اظهار داشت: پس از دريافت ليست نيازهاي اين مرکز تا آخر همين هفته جلسه ديگري خواهيم داشت و راه حل‌هاي برون رفت از اين وضع موجود را بررسي و اجرايي خواهيم کرد.

در ادامه سردار عبدالهي طي تماس تلفني با پدر اين دختر فوت شده مراتب تسليت و دلجويي فرمانده کل سپاه را به اين خانواده داغدار اعلام کرد و در جريان مشکلات درماني و سختي هايي که اين خانواده در روند درمان فرزندشان متحمل شده‌اند قرار گرفت.

حجت الاسلام هاشمي مسئول خانه اي‌بي با تقدير از اقدام عاجل ازفرمانده کل سپاه گفت: اينکه تنها چند ساعت پس از درج مشکل اين بيمار در رسانه‌ها، يک مقام عالي رتبه دست به کار شود و به اين سرعت موضوع را رسيدگي و اقدام کند، بسيار جاي تشکر دارد.
وي در پايان افزود :اين بيماران در نظام سلامت ديده نشده اند و حتي آنها را به عنوان يک بيماري خاص هم نمي‌شناسند، چندين بار درخواست هاي مختلفي براي خاص شدن اين بيماري ارائه کرده‌ايم ولي تا به
امروز هيچ جواب مثبتي از سوي مسئولان نداشتيم. اميدوارم اين اقدامات سپاه باعث کاهش درد و رنج وآلام اين کودکان به شدت مظلوم شده و قطعا دعاي خير آنها و خانواده شان همراه شما خواهد بود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار