خبرهای داغ:
سید حافظ حسین زاده
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (علیه السلام) اصفهان
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (علیه السلام) اصفهان گفت : مسأله ی حجاب برای حفظ حریم خانواده است و تنها مربوط به زمان پس از ظهور اسلام نیست.
کد خبر: ۸۸۸۵۴۰۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان ، حجت الاسلام رمضانی نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (علیه السلام) اصفهان به مناسبت 21 تیر ماه که روز عفاف و حجاب نام گذاری شده است گفت : مسأله ی حجاب تنها مربوط به زمان پس از ظهور اسلام نیست. در کشور ما ایران ، تاریخ چند هزار ساله ی آن نشان می دهد که زنان قبل از اسلام نیز دارای پوشش بوده اند حتی در سرزمین های عربی در شبه جزیره عربستان نیز زنان دارای پوشش بوده اند.

وی در ادامه افزود : طبق تفسیر آیات قرآن ذیل کلمه ((یدنین)) معلوم می شود زنان پوششی داشته اند اما قرآن می گوید این پوشش را به خود نزدیک کنید.

حجت الاسلام رمضانی از صحبت های خود چنین نتیجه گیری کرد که زنان مسلمان ایران از دو جهت بر حفظ پوشش و حجاب اسلامی بر دیگران اولی هستند اولا چون ایرانی هستند و تاریخ کهن سال ایران می گوید زنان ایرانی از قدیم الایام محجبه بوده اند حتی در دربار پادشاهان ، و ثانیا اینکه ما مسلمان هستیم و دین اسلام به ما چنین دستور داده است و فلسفه ی حجاب را قرآن حفظ و مصونیت زن اعلام کرده است.

وی در پایان سخنان خود گفت : پس اگر زنان و دختران مسلمان می خواهند حقیقتا آزاده باشند باید خود را به نحو شایسته بپوشانند ، آزادی از قید و بند مردان هوس باز و چشم چران بستگی به نوع حجاب و پوشش زن دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار