خبرهای داغ:
حجت الاسلام دهشیری گفت: حجاب و عفاف سد بزرگی است در واقع بر علیه بی ارزشی ها و بی اخلاقی ها و عفاف و حجاب برای زن همچون صدفی است برای گهر وجودی آنها و محدودیتی هم نمی آورد.
کد خبر: ۸۸۸۵۴۰۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردستان  امام جمعه اردستان در گفت و گویی اظهار کرد: روز ۲۱ تیرماه سال ۱۳۱۴ یک اجتماعی بزرگی از متدیین مشهد در مسجد  گوهرشاد به وجود آمد و موضوع  این اجتماع هم اعتراض به امر کشف حجاب یا حذف حجاب توسط رضا خان بود.

حجت الاسلام حسن دهشیری گفت: همان روزی که موضوع کشف حجاب مطرح شد در سمنان یک زن بهایی کشف حجاب کرد و بعد هم زن و بچه خود رضا خان در تهران کشف حجاب کردند و رفته رفته این شکل اجبار هم به خود گرفت که اجازه نمی دادند کسی با حجاب وارد خیابانها و کوچه و بازار شود.

وی افزود: از ورود افراد محجبه به مراکز عمومی مانع می شدند و مردم متدین چون حافظ حجاب بودند یک اعتراضی تشکیل دادند  و جلسه اعتراضی  در مشهد خود را نشان داد.

دهشیری  با بیان اینکه مرحوم بهلول که آن زمان جوانی بود در مسجد گوهرشاد منبر چند ساعته ای رفت، تصریح کرد: مردم را با مسئله کشف حجاب آشنا کرد و مردم اعتراض خود را نسبت به شاه اعلام کردند که شاه هم دستور داد نیروهای مسلحی مسجد را محاصره کرده و حدود پنج هزار نفر از مردم بی گناه را کشتند و عده ای هم مجروح شدند و بهلول هم با ترفند خاصی از کشور خارج شد و ۳۱ سال در افغانستان زندانی شد.

امام جمعه اردستان خاطرنشان کرد: مردم اگر به تاریخچه عفاف و حجاب نگاه کنند متوجه می شوند که به دست آمدن این حجاب ارزان تمام نشده است و به قدری اهمیت دارد که او را جزء دینشان می دانند و حاضرند برایش جان بدهند و مردم همانطور که از مرزشان دفاع می کنند از ناموس و حجاب هم دفاع خواهند کرد.

وی همچنین تاکید کرد: عفاف و حجاب در واقع یک سرمایه ارزشمندی برای  زنان ماست و اگر توجه کنند اسلام با فرمان دادن به عفاف و حجاب به آنها ارزش و عظمت داد هر چند بعضی ها ارزش را در برهنگی می دانند همانطور که شهید مطهری می گوید اگر برهنگی تمدن بود پس حیوانات متمدن تر هستند.

دهشیری گفت: ارزش در حفظ انسانیت و اسلامیت است که آن هم با حجاب و عفاف تامین می شود و در واقع افراد فکر می کنند این دو کلمه عفاف و حجاب مختص زنان است که این حرف اشتباهی است.

امام جمعه همچنین متذکر شد: عفاف و حجاب به آقایان هم مربوط می شود که با لبا س های متین وارد جامعه شده و چشم بیگانگان هم به بدن عریان آنها نیفتد وعفاف هم یک امر مشترکی است یعنی پاکدامنی وآن خاص هم مردان و هم زنان است که باید در این عرصه تلاش کرد.

وی افزود:  بنا بر این عفاف و حجاب یک امربسیار ارزشمندی است که همه باید بر آن مواظبت داشته باشند و در بعضی جاها می گویند یک امر خصوصی است که این مطلب درستی نیست چون حجاب و عفاف سد بزرگی است در واقع بر علیه بی ارزشی ها  و بی اخلاقی ها و عفاف و حجاب برای زن  همچون صدفی است برای گهر وجودی آنها و محدودیتی هم نمی آورد.

دهشیری با اشاره به فعالیت دشمنان اسلام در خصوص حجاب اظهار کرد: دشمن در حال حاضر از طریق ماهواره ها و شبکه های اجتماعی سخت به دنبال بی ارزش کردن زنان جامعه اسلامی است تا بتوانند سد حجاب و عفاف را بشکنند و در نتیجه خانواده ها ایمانشان سست شده و آمار طلاقها بالا برود.

امام جمعه یاد آور شد: اگر حجاب و عفاف پایدار باشد ازدواجها هم رونق می گیرد و طلاق بازار کم رونق خواهد شد و خانواده ها استوارتر می شوند و نگرانی ها هم برطرف می شود، لذا همه با امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه سعی کنند از بی ارزش کردن حجاب و عفاف جلوگیری به عمل آید و جلوی بی عفتی ها بایستند.

وی  در خصوص وظایف پدر و مادر نسبت به عفاف و حجاب فرزندان خود اشاره کرد: خانواده ها که همه هستی شان در فرزندانشان خلاصه می شوند  مسئولیت خطیری در حفظ  حجاب و عفاف فرزندانشان دارند و باید از آنها صیانت کنند آن هم با زبان استدلال و ارشاد و راهنمایی و نمونه های خوب و بد را به آنها تفهیم کنند که حجاب برای آنها خوب است.

دهشیری به مسئولان فرهنگی کشور تاکید کرد: خود را دردرجه اول حجاب و عفاف قرار داده  و هم باید در قول و در عمل مروج عفاف و حجاب باشند و به عنوان متولی فرهنگی از ورود و دوخت و دوز لباسهای مسئله دار جلوگیری کنند و پوشش در ادارات و مراکز آموزشی و مخصوص آموزش عالی باید نهادینه شود تا تاثیر خود را بگذارد و بدانید اگر حجاب مهم نبود اینقدر مخالف نداشت  پس ارزش آن را دانسته و از آن محافظت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها