ب
کد خبر: ۸۸۸۵۴۴۳
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از میبد خبر، یکی از زیباترین، مهیج‌ترین و اثرگذارترین عرصه‌های بین‌المللی، میدان رقابت‌های ورزشی است که زنان محجبه ایرانی توانسته‌اند با حضور مقتدرانه خود درزمینه های مختلف ورزشی پیام اقتدار، استقلال و آزادی زنان مسلمان را که گره زدن حیا با هویت زن است به جهانیان عرضه ‌کنند.

خانم مریم السادات مطلبی بانوی قهرمان میبدی در گفتگو با خبرنگار میبد خبر بیان داشت: من دانش آموز کلاس ششم هستم. از سال 91 در رشته تیراندازی با کمان ورزش می کنم.تا به حال چندین بار مقامات مختلف استانی در رده نونهالان کسب نموده ام و به یاری خدا توانستم درسال گذشته به عنوان عضو تیم ملی نونهالان تیراندازی با کمان پذیرفته شوم.

وی درباره ورودش به ورزش گفت: من و خواهرم دوست داشتیم که در یک رشته ورزشی به صورت حرفه ای کار کنیم . از طرفی می خواستیم رشته ای باشد که با قوانین اسلام و باورهای ما مخالفتی نداشته باشد. پدرم در این زمینه بررسی های زیادی انجام داد تا در رشته ای کار کنیم که اگر به مسابقات جهانی راه پیدا کردیم برای حجابمان مسئله ای نباشد ابتدا حدود یکسال در رشته شمشیر بازی فعالیت کردیم که کاملا پوشیده هست. بعد به خاطر علاقه ام به تیراندازی وبا تشکیل تیم تیراندازی با کمان نونهالان میبد توسط سید یحیی مطلبی(پدرم) به این ورزش که سفارش اسلام هم هست روی اوردیم.

نوجوان ورزشکار میبدی تاثیر ورزش در زندگی را مهم دانست و اظهار داشت: ورزش باعث افزایش دقت و تمرکز من شده است و برخلاف انچه که خیلی ها می گفتند ممکن است به درسهایم لطمه بخورد، اتفاقا دقت و تمرکزم بالا رفت و خدا را شکر توانستم امسال در ازمون تیزهوشان نیز قبول شوم.

مطلبی در رابطه با حجاب عنوان داشت: برای ما حجاب در هیچ صورتی محدودیت نیست زیرا ما به عنوان یک بانوی مسلمان وارد مسابقات می شویم . حجابمان را حفظ می کنیم و بر روی سکوی قهرمانی می ایستیم تا هر حرف و شبهه ای در مورد زن مسلمان را با عمل خود از بین ببریم.

وی افزود : رعایت حجاب فرمان خداست و او خواسته است وجود گرانبهای زن همچون مروارید در داخل صدف حجاب حفظ شود . خدا را شکر می کنم که به این مسئله ایمان دارم وافتخارم اینست که به عنوان یک دختر مسلمان تیراندازی می کنم وبا این کارم می توانم دینم را تبلیغ کنم.

بانوی قهرمان میبدی با بیان اینکه حجاب در ورزش کردن و مسابقات هیچگونه محدودیتی برای او ایجاد نکرده تصریح داشت: حجاب برای بانوان محدودیت نیست,مصونیت است و نه تنها هیچ گونه اثر منفی برورزش من نداشته بلکه حتی سبب افزایش روحیه و غرور برای من شده و احساس می کنم که در سایه حجاب راحت تر و با اسودگی خاطر( به دور از چشم نا محرمان) می توانم در اجتماع حضور یابم. با توجه به اینکه چند سالی است با مربی مرد کار می کنیم و در تمرین ها همیشه با حجاب هستیم کاملا عادت کرده ایم و برای ما هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

مطلبی به دانش آموزان و نوجوانان توصیه کرد: حتما ورزش کنند در هر رشته ورزشی که علاقه دارند کار کنند و مطمئن باشند که برای سلامتی و حتی درسشان هم مفید است. ضمنا حجاب خود را در همه حال رعایت کنند و سعی کنند الگوی خوبی برای دوستانشان باشند.

تیرانداز میبدی در پایان از زحمات خانواده ,خانم شاکر سرپرست و مربیان خود (خانم ها رمضانی و عمویی و اقایان صفریان نژادیان، جلیل زارعی، میری و ارشادی فر) که برای بدست آوردن موفقیتهایش نهایت همکاری و تلاش را داشته اند تشکر و قدردانی نمود.

ارسال نظرات