خبرهای داغ:
در بیانیه بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت امام حسن مجتبی(ع) به مناسبت هفته عفاف و حجاب اینگونه آمده است: حفظ حجاب و حفظ عفت، حفظ خط اسلام و ايمان مردم است
کد خبر: ۸۸۸۵۴۹۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، متن کامل بیانیه بسیج جامعه زنان ناحیه مقاومت امام حسن مجتبی(ع)، به این شرح می باشد: 

21 تیرماه ۱۳۱۴ آغازی دیگر در راه مبارزه و مقاومت در مقابل هجمه به کیان فرهنگ اسلامی ایران عزیز و حرکت مذبوحانه آمیخته به دیکتاتوری و خشونت در ترویج بی بندوباری و اباحه گری است.

امروز مقاومت در مقابل بی حجابی به درون مرزها و خاک دولت های استعمارگری که خود بانیان و مروجان بی حیایی و برنامه ریزان بی عفتی بودند کشیده شده است و شاهد جوشش گسترده و فراگیر زنان در دفاع از حجاب و حیا و عفاف در جهان هستیم .

امروز روز معناداري در تاريخ اين مردم است. روزي كه حجاب زنان مساله شد و براي عاري كردن زنان از هويت ديني هر ظلم و جور و شكنجه و ارعابي مجاز گرديد و طنز تلخ ماجرا اين است كه اين همه به نام آزادي انجام شد. گويا زن تنها جسمي است كه بايد همه جنسیتش تعلق به ابزاريت داشته باشد و روحي در جريان نيست. البته در تفكري كه زن مساوي است با شيء متظاهري كه حجاب مانع اين تظاهر و غليان هواهاي شنيع انساني است.

اكنون سالها از آن ماجراي خشونت بار هدايت شده توسط معاندين اسلام در اين كشور گذشته است و انقلاب اسلامي ايران همه باورش را بر فطرت پاك انساني استوار نموده است و سعي دارد اصول انساني ، اخلاقي و رفتاري خود را با اخلاق ديني و الهي تنظيم كند. اخلاقي كه انسان را در جايگاه رفيعي قرار مي دهد و هيچگونه تظاهرات ظاهر سازانه جنسيتي را بر نمي تابد و ملاكش تقوي و رعايت حدود الهي است.

اكنون که جامعه توسط متدینین اداره مي شود و البته بيش از پيش طهارت ، عفت و حجاب در آن نقش بالقوه اي در اعتلاي اصول اخلاقي و انسان دارد. در چنين جامعه اي كه متمسك به خلق الهي و سيره نبوي است عفاف و حجاب در اولويت هاي اصلي قرار دارند و اگر هر گونه عامل بر هم زننده اين منش الهي وجود دارد ضرورت دارد توسط آحاد مردم و مسئولين مورد انذار و پيگيرد جدي قرار گيرد.

ضرورت دارد همه زمينه هاي بر طرف كننده بي حجابي و بي عفتي مورد نقد و بررسي قرار گرفته و با آسيب شناسي جدي پيشگيري و در صورت ابتلاي جامعه به آثار آن درمان شود زيرا اين مساله از عوامل اصلي تحكيم خانواده و ايجاد امنيت روحي و رواني در چهارچوب نهاد خانواده است و بي توجهي به آن بسيار آسيب رسان خواهد بود

- مسئولين امر به اهميت موضوع توجه نشان دهند زيرا هر هواي مسموم كدر كننده روح در دراز مدت جامعه را دستخوش بيماريهاي همه گير خواهد نمود و البته پيشگيري بهتر از درمان است و اين از حقوق اوليه و اساسي جامعه اسلامي است كه از محيط مناسبي از جهت اسلامي برخوردار باشد

-همه عوامل و موسسه ها و دستگاههاي دولتي و غير دولتي دخيل و متولي اين موضوع همواره رصد شوند و هر گونه انحراف از معيار مورد نقد قرار گيرد تا زمينه رخنه به عفت جامعه و پرده دري فراهم نشود و با هر گونه عامل اخلال گري با رعايت اصول و موازين فكري ، فرهنگي و حقوقي برخورد شود.

لازم است مسئولین نسبت به تلاش سردمداران جهانی برای ایجاد یک نظام تربیتی هماهنگ و نفوذ فرهنگی، دقت و توجه ویژه نموده؛ و به سیل خانمان سوز فرهنگ برهنگی و بی عفتی که تلاش دارد با نام توسعه پایدار در قالب سندهای بین المللی یونسکو از جمله سند 2030، در راستای اهداف مبتنی بر «جهانی سازی» از طریق برنامه «آموزش‌های مشترک عمومی»، ارزش‌های لیبرالیستی و سکولاریستی را در نظام تعلیم و تربیت کشور اسلامی ما بگنجاند هشیار باشند. لذا اولین گام در این راستا و به‌منظور پیگیری منویات مقام عظمای ولایت، انجام تمهیدات لازم جهت اعلام لغو اجرای سند 2030 به سازمان ملل است

بسيج جامعه زنان با توجه به اهميت اين موضوع و برنامه ريزي كاملا آشكار و موذيانه دشمن در از بين بردن همه حريم هاي اخلاقي و مظاهر حجب و حيا در جامعه از همه مسئولين، دست اندكاران فكري فرهنگي و اجرايي و همچنين آحاد مردم انتظار دارد در اين زمينه منفعل عمل نكنند و با ديده گاني بينا اين دست مسائل را رصد كنند و در برابر انحراف از اصول مقيد بوده و صلاح جامعه را دنبال نمايند.

بسيج جامعه زنان ضمن گرامي داشت ياد و نام شهدا و جانبازان مدافع حريم عفت و حياي جامعه اعلام آمادگي مي نمايد در پيشبرد اين اهداف متعالي كه قطعا به سود جامعه است جزو ياري كنندگان باشد و از همه اقشار مردم انتظار دارد اين هدف و منش الهي را دنبال كنند و جامعه اسلامي ايران را به سمت مدينه فاضله اخلاقي هدايت نمايند. اميد كه ارزشهاي والاي انساني در پس اين حفظ و پاسداشت سر برآورند، و در اين راه پر فراز و نشيب به سفارش قرآن پناه مي بريم:

«يا ايها النبي، قل لازواجک و بناتک و نساء المؤمنين يدنين عليهنّ من جلابيبهنّ ذلک ادني ان يعرفن فلا يؤذين و کان الله غفوراً رحيماً»؛ «اي پيامبر به زنان و دختران خود و به زنان مؤمن بگو روسري هاي بلند بر خود بيفکنند، اين عمل مناسب تر است، تا (به عفت و پاکدامني) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند و خداوند آمرزنده ي مهربان است» . (سوره احزاب، آيه ي 59)

و البته شكي نيست كه تنها اهالي ايمان ميراث دار اين فرامين انسان ساز الهي هستند كه خداوند آنان را به اعمالشان مفتخر مي كند و بزرگوار مي سازد.: إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ (حجرات؛13) بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شماست./

خود و شما را به تقوي الهي و رعايت فرامين پروردگار دعوت مي كنيم. باشد كه از رستگاران باشيم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها