خبرهای داغ:
کتاب «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی»، برگرفته از بیانات حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی، به مناسبت هفته عفاف و حجاب دانلود آن به صورت رایگان منتشر شد.
کد خبر: ۸۸۸۵۵۱۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،  پس از انقلاب شاهد برخوردهای افراطی و تفریطی در زمینه‌ی حجاب و عفاف بوده‌ایم که بسیاری از آن ها برخوردهای، ظاهری سطحی، احساسی، موردی، مقطعی، دفعی و ضربتی بوده است.

در حالیکه حجاب، مقوله‌ای فرهنگی است و هـرگونه اشاعه و تصمیم‌گیری و تبلیغ درباره‌ی آن و در مورد آن، باید تدریجی، مستمر، عمیق، همه‌جانبه و مدبّرانه باشد. افراد در این زمینه نباید سلیقه‌ای عمل کنند، بلکه استراتژی واحدی برای نحوه‌ی برخورد با آن باید حاکم باشد. در این راستا لازم است در درجه‌ی اوّل، دیدگاههای مقام معظّم رهبری بعنوان امام امّت و چشم بصیر و دیده‌بان نظام در این زمینه استخراج و مبنای عمل قرار گیرد.

کتاب «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی- اسلامی» نخستین دفتر از مجموعه‌ای ۵ جلدی با عنوان «نقش و رسالت زن» است که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

در این کتاب سعی شده است تمامی سخنان ایشان در این زمینه به دقت مطالعه، استخراج و در قالب پنج فصل و با عناوین عفّت و حیا، روابط زن و مرد، حجاب و پوشش، کشف حجاب و بیبندو‌باری، و روش برخورد با بیبندو‌باری، ارائه گردد.

در استخراج، گردآورى و دسته‌بندى سخنان معظّمٌ‌له و ارائه‌ی آن در قالب اثر حاضر، تمامی سخنرانیها و پيامهاى ايشان درباره‌ی زنان، از آغاز پيروزى انقلاب اسلامى تا سال1392حتّی سخنانی که بعضاً رسانه‌ای نشده است؛ ـ مانند توصیه‌هایی که هنگام خواندن خطبه‌ی عقد به جوانان داشته‌اندـ امّا در مخزن اسناد دفتر معظّمٌ‌له موجود بوده، مورد بررسى قرار گرفته است كه حجم گسترده‌ی آنها، توجّه و اهتمام رهبر معظّم انقلاب را نسبت به مسائل زنان نشان می دهد.

از مهم‌ترین مسائل حائز اهمیّت این اثر استخراج آن بخش از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که بطور خاص به بحث پیرامون مقولاتی نظیر؛ نظر اسلام درباره شخصیّت زن و نحوه بروز و ظهور اجتماعی آن، حجاب و عفاف، نقد دیدگاه غرب درباره‌ زن و پیامدهای مبتذل آن در جامعه کنونی غرب، اهمیّت حفظ کانون گرم خانواده و مجموعه‌ای از توصیه‌های کلی و جزئی دقیق و حساب‌شده‌ معظّمٌ‌له که آنرا در خلال بیانات عمومی و یا در مراسم قرائت خطبه‌های عقد جوانان بیان نموده‌اند،  و البته بخشی از این توصیه‌ها نخستین بار در این کتاب منتشر شده – پرداخته است.

از مباحث حائز اهمیّت دیگری که در خلال بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این کتاب می‌توان مورد توجه قرار داد، بحث از نوع نگاه غرب به شخصیّت زن و نقد این نوع از نگاه از منظر آیت‌الله خامنه‌ای است.

کتاب «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی»، به کوشش امیرحسین بانکی‌پور فرد و به همت انتشارات انقلاب اسلامی در 152 صفحه در سال 1395 تهیه شده که به مناسبت هفته عفاف و حجاب دانلود آن به صورت رایگان منتشر شد.

برای دریافت نسخه دیجیتالی این اثر بر روی عکس زیر کلیک کنید.


ارسال نظرات