حجت الاسلام رسولی گفت: نتیجه تغییرات نوع پوشش در زنان و مردانباعث از بین رفتن اعتماد بین زوج ها و از هم پاشیدگی خانواده ها است،و اگر دست روی دست گذاشته شود و شرایط به همین منوال ادامه یابد پس دیگر نسل سالمی بوجود نخواهد آمد.
کد خبر: ۸۸۸۵۵۳۱
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، به همت پایگاه مهدیه حوزه 714 کوثر ناحیه نظرآباد مراسم حریم ریحانه برگزار شد.

دشمن در حوزه مردان غیرت را نشانه گرفته است/جامعه سالم، نتیجه تربیت سرمایه انسانی سالم

این مراسم که به مناسبت روز عفاف و حجاب ترتیب داده شده بود با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ رسولی پیرامون حفظ شان و مقام و منزلت زن، سلامت زن تضمین سلامت جامعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام رسولی در این مراسم اظهار داشت: نیاز به اصلاح و ساخته شدن انسان، جهت ارزش و قیمت پیدا کردن اوست، مانند مواد خام در طبیعت که نیاز به ساخته شدن دارند تا به  ارزش برسند.

وی افزود: همین امر تربیت و سلامت اخلاق است که باعث ارزش گذاری بر انسانها میشود و در این راستا نقش پیامبران تربیت و ساختن انسان ها برای به کمال رساندن اخلاق بود.

حجت الاسلام رسولی تصریح کرد: تربیت و اصلاح رفتار نادرست انسان، حاصل کار در خانواده است.

وی با اشاره به سالهای دفاع مقدس گفت: تربیت درست خانواده ها در زمان جنگ تحمیلی  جوانانی را پدید آورد که با دستانی خالی اما قلبی آکنده از ایمان و یقین به خداوند متعال به دفاع پرداختند و عملا  در برابر دشمن سپر انسانی شدند.

رسولی خاطر گفت: پس از جنگ شیوه دشمن تغییر کرد و به حوزه فرهنگ چشم دوخت و با جنگ نرم ، در صدد تغییر رفتار مردم به صورت تدریجی برآمد و با معرفی "مدل" وارد شد.

وی افزود: در این وانفسا، غفلت و کم کاری نیروی انقلابی نیز مزید بر علت شده تا رفته رفته طرز  رفتار و پوشش مردم تغییر یابد و امروز میبینیم که پوشش دختران و مادران جوان کشور، مانتوهای بدون دکمه و هر چه تنگ تر و کوتاهتر شده و عملا برهنگی تبدیل به فرهنگ شده است!

حجت الاسلام رسولی بیان داشت: نتیجه این مدل تغییرات از بین رفتن اعتماد بین زوج ها و از هم پاشیدگی خانواده ها است،و اگر دست روی دست گذاشته شود و شرایط به همین منوال ادامه یابد پس دیگر نسل سالمی بوجود نخواهد آمد.
 
حجت الاسلام رسولی تاکید کرد: دشمن در حوزه زنان حیا را نشانه گرفته است و در حوزه مردان غیرت را،که باید گفت این دو لازم و ملزوم هم هستند.

وی گفت: در سالهای اخیر دشمن در تلاش است تا با نفوذ به آموزش و پرورش ما و در این روزها با اجرایی کردن سندی بنام 2030 کار را تمام کند و فرزندان ایران اسلامی را از همان ابتدا، شخصیت و هویت اسلامی و حتی ایرانی را از آنان سلب کرده و جامعه ایرانی اسلامی ما را به مانند جوامع غربی نمایان کند.

حجت الاسلام رسولی اظهار داشت: در نتیجه باید بیش از پیش هشیار بود و در این زمینه به کارو تلاش پرداخت که اگر توانستیم سرمایه انسانی سالم، تربیت کنیم جامعه ی سالمتری خواهیم داشتیم.

گفتنی است؛ در پایان مراسم از بانویی که چادر را به عنوان حجاب برتر و یادگار حضرت زهرا (س) برای خود انتخاب کردند تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار بسیجی: خانی 

ارسال نظرات