در راستای برگزاری مراسم یادبود شهید قناد پور در کرمانشاه؛

شهید قناد پور خون خود را برای آبیاری شجره طیبه تقدیم کرد

فرزند شهید قناد پور با تاکید بر اینکه اصرار یک و نیم ساله پدر عامل حضورش در جمع مدافعان حرم بود،گفت: پدر معتقد بود که در گوشه‌ای از دنیا به مسلمانان ظلم می‌شود؛ و باید کمک کنیم که ظلم از بین برود.
کد خبر: ۸۸۸۵۵۳۷
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، شهید حمید قناد پور، اهل خوزستان، جانباز ۵۰ درصد و بازنشسته شرکت فولاد خوزستان بود که در کسوت پرستار از میان اعضای بسیج جامعه پزشکی کشور به جمع مدافعان حرم پیوست.
این شهید پس از شش بار حضور پیاپی در جمع مدافعان حرم در شب بیست و سوم رمضان در سال ۹۶ به لقاء الله پیوست که به منظور گرامیداشت یاد و خاطر این شهید بزرگوار در تاریخ ۱۹ تیر ماه مراسم یادبودی در استان کرمانشاه برگزار شد.

مراسم بزرگداشت این شهید والا مقام در مسجد بقیه‌الله الاعظم (عج) در کرمانشاه برگزار شد و در این مراسم جمعی از مسئولان استان کرمانشاه و هموطنان گرامی حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت آیات کلام الله مجید آغاز شد و با مدیحه سرایی همچنین سخنرانی همراه بود.

حضور پرشور و با شعور آحاد مردم، نیروهای لشگری و کشوری، مسئولان شهر، اساتید و دانشجویان بخش قابل توجهی از اقشار مردمی در این مراسم بودند.

لازم به ذکر است که به دلیل حضور و زندگی برادر این شهید والامقام سرهنگ قناد پور در این استان این مراسم یادبود در شهر کرمانشاه برگزار شد.

در این مراسم رضا منصوری، مسئول بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه سخنانی را بیان کرد و گفت: بازگشت پرستوهای خونین بال به مثابه بازگوکننده رنج‌های حریم حرم امن ولایت است که حضرت زینب (س) سرآمد آنان قرار دارد؛ این حضرت با ایراد خطبه محکم و کوبنده ی خود از صدر اسلام تاکنون مظلومیت حضرت سیدا الشهدا (ع) را فریاد زد.

شهید قناد پور خون خود را در راه آبیاری شجره طیبه شهدای مدافع حرم تقدیم کرد

وی ادامه داد: سردار شهید کربلائی حمید قنادپور از پزشک یاران مدافع حرم نیز به واسطه احساس ادای دین به خاندان اهل بیت(ع) با بصیرت در این راه قدم گذاشت و جان گرانقدر خویش را در طبق اخلاص نهاد؛ همچنین خون خود را در راه آبیاری شجره طیبه شهدای مدافع حرم تقدیم کرد.

منصوری، بر این موضوع تاکید کرد که این شهید در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان دعوت حضرت دوست را لبیک گفت و برای همیشه بر خوان گسترده الهی میهمان حضرت حق شد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کرمانشاه درباره دلایل برپایی این مراسم در استان کرمانشاه تصریح کرد: با وجود مراسم بسیار باشکوهی که در زادگاه این شهید عزیز یعنی در استان خوزستان برگزار شد، اما بر خود لازم دانستیم به پاس قدردانی از خانواده‌های گرانقدر شهدای مدافع حرم و به ویژه خانواده این شهید عزیز که تمام زندگی خود را صرف پاسداری از آرمان‌های انقلاب کردند، همچنین به پاس سال‌ها خدمات صادقانه برادر این شهید سرهنگ پاسدار عبدالمحمد قنادپور، جانشین سازمان خدمات درمانی نیروهای مسلح کرمانشاه به دنبال برپایی این مراسم در شهر کرمانشاه بودیم.

شهدا متعلق به زمان، مکان و خانواده خاصی نیستند

این مقام مسئول به این موضوع اشاره کرد که حضور اقشار مختلف مردمی در این مراسم نشان داد که شهدا متعلق به زمان، مکان و خانواده خاصی نیستند بلکه به تمامی ملت ایران و به عبارتی به تمامی مسلمین تعلق دارند.

منصوری، با بیان اینکه مردم شریف و ولایتمدار کرمانشاه با حضور خود در این مراسم یک بار دیگر عهد و میثاق مجددی با شهدای مدافع حرم و رهبر معظم کل قوا بستند، خاطرنشان کرد: امید که به فضل و یاری پروردگار در این راه ثابت قدم بمانیم.


در این باره با فرزند بزرگوار شهید حمید قناد پور به گفت‌وگو نشستیم.

مهدی قناد پور، فرزند این شهید درباره شخصیت پدر و دلایل حضور وی در جبهه مقاومت گفت: پس از حملات پیاپی داعش و ظلم به مسلمانان پدر به این باور رسید که در بهشت باز شده است و باید برود؛ وی معتقد بود که در گوشه‌ای از دنیا به مسلمانان ظلم می‌شود و تا جایی که ما در توان داریم باید کمک کنیم که ظلم از بین برود.

اصرار یک و نیم ساله عامل حضور پدر در جمع مدافعان حرم بود

وی ادامه داد: با وجود اینکه پدر جانباز ۵۰ درصد بود و مسئولان امر موافق حضور وی در جمع مدافعان حرم نبودند اما قریب به یک و نیم سال اصرار وی برای حضور، باعث پذیرفتن حضورش در جمع مدافعان حرم از سوی مسئولان شد.

قنادپور، با بیان اینکه دلیل اصلی حضور پدر خدمت به اسلام بود، خاطرنشان کرد: از اواخر سال ۹۴ رفت و آمد وی به جبهه مقاومت آغاز شد و ۵ بار حضور داشت؛ اما بار ششم در تاریخ دوم رمضان سال ۹۶ به جبهه مقاومت پیوست، شب ۱۹ رمضان مجروح شد و به کما رفت و در شب ۲۳ رمضان شهید شد.

وی در ادامه درباره فعالیت پدر در جبهه مقاومت بیان کرد: شهید در بیمارستان صحرایی فعالیت می‌کرد؛ وی فرمانده تیپ رزمی فاطمیون در جبهه مقاومت بود و در آخرین بار فرمانده بهداری رزمی تیپ زینبیون شد.

فرزند شهید به بیان دیدگاه خود درباره حضور در جبهه مقاومت پرداخت و گفت: ما علاوه بر پدر حاضریم تمامی خانواده خود را در این راه فدا کنیم و این اعتقاد ما است؛ یاد گرفته ایم در راه اعتقاداتمان همه چیز را فدا کنیم و چه چیز زیباتر از اینکه در راه حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) باشد.

وی در پاسخ به این سوال که برای ادامه مسیر شهدا چه باید کرد، متذکر شد: ما باید امور خود را خدایی‌تر کنیم؛ پدر ما هر کاری که کرد با یاد خدا بود و خدا وی را خرید.

اگر کار خدایی نباشد، عاقبت به خیری نصیب ما نمی‌شود

مهدی قناد پور در پایان یادآور شد: اگر قرار است توفیق داشته باشیم که در ماه رمضان و در شب قدر شهید شویم، باید خدا نظاره‌گر کارهای ما باشد؛ اگر کار خدایی نباشد، عاقبت به خیری نصیب ما نمی‌شود.

ارسال نظرات