خبرهای داغ:
زهرا شجاعی
در دومین همایش حجاب و عفاف حسن آباد مطرح شد:
دومین همایش حجاب و عفاف با حضور فرماندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در شهر حسن آباد منطقه جرقویه علیا برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۵۵۷۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، دومین همایش حجاب و عفاف با حضور فرماندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در شهر حسن آباد منطقه جرقویه علیا برگزار شد.

در ابتدای مراسم بخشدار جرقویه علیا ضمن خیر مقدم به حضار به گوشه ای از مشکلات منطقه اشاره کرد.

فرماندار اصفهان با اشاره به حضور پر رنگ و با شکوه مردم جرقویه علیا و شهر حسن آباد در صحنه های انقلاب مانند انتخابات، روز قدس، ۲۲ بهمن و … گفت: ما مسئولین باید قدر این مردم را داشته باشیم و در حل مشکلات مردم خصوصاً مناطق محروم کوشا باشیم.

احمد رضوانی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف، ادامه داد: مناطق کویری مثل جرقویه علیا  هنوز زنان با حجاب کامل در محیطی امن زندگی می کنند ولی مادران باید بسیار مواظب حیله های دشمن باشند.

زنان در جامعه ما نقشی محوری دارند

وی افزود: زنان در جامعه ما نقشی محوری دارند و در صورتی که زنان جامعه دچار لغزش شوند، خانواده های ما دچار لغزش شده و به دنبال آن کل جامعه دچار لغزش خواهد شد.

فرماندار اصفهان خاطر نشان کرد: دشمن تمرکز زیادی برای تأثیری گذاری بر جامعه ما از طریق فرهنگ دارند و در این زمینه بر روی جوانان سرمایه گذاری بیشتری کرده است که باید برای مقابله با این تهاجم برنامه ریزی مدونی صورت گیرد.

رضوانی در ادامه به خانواده ها توصیه کرد: والدین ما به مسائلی چون ماهواره، فضای مجازی، مدپرستی و … توجه کافی داشته باشند که عامل پیشگیرانه مهم تر از درمان این تهاجمات است.

آینده سرزمین ما در گرو شخصیت فرزندان

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: شخصیت انسانی هر فردی از چندین عامل تأثیر گذار است.

سهیلا اثنی عشران ادامه داد: اولین عامل ژنتیک است که قابل تغییر نیست و دیگری عوامل بیرونی مانند خانواده، همسالان، مدرسه، فرهنگ حاکم بر جامعه، رسانه های جمعی و آب و هوای منطقه که قابل کنترل است.

وی افزود: مهم ترین عامل که قابل کنترل است خانواده بوده که شکل گیری شخصیت فرد در دوران پنج سالگی اتفاق می افتد و در این مدت زمان فرد بیشتر با مادر سر و کار دارد.

 مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تصریح کرد: اگر مادران ما افرادی ارزشی، با حجاب و دارای اعتماد به نفس بالا باشند، فرزندان آن ها نیز همین ویژگی ها را در آینده خواهند داشت.

اثنی عشران گفت: اگر بخواهیم در آینده افرادی خود باور، دارای شخصیتی سالم، دارای اعتماد به نفس بالا داشته باشیم باید به پرورش مادرانی با این ویژگی ها اقدام کنیم و از کودکی به این موضوعات توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: این که امروز جوانان ما در برابر حجاب نمی توانند حرف خود را بزنند و وقتی وارد اجتماع می شوند جرأت اظهار نظر و دفاع از خود را ندارند باید به کودکی او بر گردیم چرا که شاید در زمان شکل گیری شخصیت وی، مادران ما درست عمل نکردند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها