خبرهای داغ:
هونجانی گفت: تجمع روز ملی حجاب و عفاف مختص قشر خاصی نیست و انتظار می رود که امروز همه اقشار و دلسوزان جامعه ما احساس تکلیف کرده و با نیت قربت الهی به میدان بیایند تا پاسخ قاطعی به دشمنان و مغرضان خارجی و داخلی داده شود.
کد خبر: ۸۸۸۵۵۸۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷

مسئول امر به معروف ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از غرب اصفهان اظهار کرد: حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح بدن از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفاف درونی پوشش ظاهری خواهد بود و به تعبیر لطیف تر، حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب دارد.

سرگرد پاسدار علی هونجانی تصریح کرد: عفاف و حجاب مسئله ای که نیست که فقط مختص دنیای اسلام یا حتی ادیان توحیدی باشد، بلکه بر اساس زمینه فطری که وجود دارد حتی جوامع اولیه و به دور تمدن و مذهب هم حجاب را مورد توجه قرار می دادند؛ البته این مسئله مهم با آمدن اسلام به عنوان یک حکم تکلیفی و ضروری برای جامعه و به خصوص برای زنان تعیین شد.

هونجانی ادامه داد: زن به خاطر ظرافت های فطری و طبیعی که دارد به عنوان ریحانه و شاخه گل تعبیر می شود که اگر باغبان او را پاس ندارد مورد تعرض گل‌چین قرار خواهد گرفت و بهترین راه پاسداری از این گل حفظ حجاب است.

حجاب های مختلف در قرآن

وی با اشاره به عناوین مختلف حجاب در قرآن گفت: قرآن در آیه ۳۰ سوره نور به حجاب چشم اشاره کرده و می فرماید: به مردان مومن بگو چشمهای خود را ( از نگاه به نامحرمان ) فروگیرند، و عفاف خود را حفظ کنند.

هونجانی ادامه داد: همچنین در آیه ۳۱ همین سوره مبارک در خصوص حجاب چشم زنان مومن می فرماید می فرماید: به زنان بگو تا چشم ها را از نگاه نا روا بپوشند.

مسئول امر به معروف ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) در خصوص حجاب در گفتار گفت: قرآن کریم در آیه ۳۱ سوره احزاب در خصوص حجاب در گفتار نیز به زنان می فرماید نازک و نرم با مردان سخن نگویید، مبادا آنکه دلش بیمار است به طمع بیفتد (احزاب ۳۲)

وی تصریح کرد: قرآن نوع دیگر حجاب را در مسئله رفتاری مطرح می کند و در سوره نور آیه ۳۱ به خطاب به زنان می فرماید: هنگام راه رفتن پاهای خود را به زمین نزنند تا زینت پنهانیشان دانسته شود (و صدای خلخال که برپا دارند به گوش رسد).

هونجانی در خصوص روز ۲۱ تیرماه سالروز ملی حجاب و عفاف گفت: این روز بزرگ، نمادینی در تاریخ به منظور دفاع از حریم و عفت عمومی جامعه است.

وی ادامه داد: کشور ما یک کشور اسلامی است که همیشه در طول تاریخ در موضوع جهاد و شهادت، غیرت و جوانمردی و عفت و حیا زبانزد بوده و در دفاع از این حریم خون های زیادی داده است و اکنون نیز مدافعان حرم برای حفظ این ارزش ها از تمام متعلقات می گذرند و جان خود را تقدیم انقلاب می کنند.

سرگرد هونجانی گفت: چند سالی است که هجمه عظیم دشمن در جبهه فرهنگی باعث شده تا متاسفانه برخی بی حجابی ها یا بد حجابی هایی را در سطح شهر شاهد باشیم.

وی تصیرح کرد: البته بیشتر این افراد غافل هستند و از روی جهالت این کار را انجام می دهند و دارای ضمیری پاک هستند که اگر برنامه ریزی درستی در این قضیه انجام شود می توان اثر مناسبی در این افراد گذاشت و آنها را به مسیر اصلی خود بازگرداند.

مسئول امر به معروف ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) گفت: در مسئله امر به معروف خلع قانونی وجود داشت که مجلس قانون حمایت از امرین به معروف ناهیان از منکر را به ابلاغ کرد ولی فقط در حد ابلاغ و قانون باقی مانده و برنامه ریزی صحیحی تا کنون انجام نشده است.

وی در ادامه گفت: بسیج و سپاه و تا حدی ستاد امر به معروف پرچم دار این وظیفه انسانی بزرگ هستند و انتظار داریم که ارگان های دیگر نیز در این وظیفه شرعی ورود پیدا کنند تا با همفکری و برنامه ریزی دقیق و اقدامی هماهنگ بتوانیم این عمل خدا پسندانه را در جامعه نهادینه کنیم.

هونجانی تصریح کرد: اکنون بیشتر بار به دوش بسیج و سپاه، کانون های فرهنگی و امثالهم هست و تا زمانی که تمام جامعه احساس مسئولیت نکند کار بسیار مشکلی خواهد بود؛ زمانی که جامعه احساس مسئولیت داشته باشد و تمام اقشار به این مسئله همگانی ورود پیدا کنند، تلاش ها نتیجه ای بسیار بهتر خواهد داد.

وی تصریح کرد: مدتی است که توهمی با پرچم آزادی برای افرادی خاص ایجاد شده و آزادی را آنگونه بخواهند معنا می کنند و به نام آزادی و حقوق زنان و… از حجاب خود می کاهند و حتی قصد کشف حجاب نیز دارند.

مسئول امر به معروف ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) گفت: تجمع عظیمی که امروز ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه در میدان امام اصفهان رخ خواهد داد نقطه پایانی است بر این توهمات تا این طیف خاص متوجه برداشت اشتباه خود از ارزش والای آزادی بشوند.

وی در پایان با دعوت از مردم برای شرکت در این تجمع بزرگ گفت: تجمع روز ملی حجاب و عفاف مختص قشر خاصی نیست و انتظار می رود که امروز همه اقشار و دلسوزان جامعه ما احساس تکلیف کرده و با نیت قربت الهی به میدان بیایند تا پاسخ قاطعی به دشمنان و مغرضان خارجی و داخلی داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها