استاندار اردبیل گفت: فعالیت قرآنی دارای مراتب و مراحلی است که اولی ترین و مهم ترین مرتبه آن درک و عمل به آیات الهی توسط مومنان می باشد.
کد خبر: ۸۸۸۵۵۹۲
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیجاز اردبیل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، دکتر مجید خدابخش در آیین افتتاح سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن ،‌ عترت و نماز دانش‌ آموزی کشور در اردبیل افزود: قرائت ، تلاوت، حفظ ، ترتیل و تفسیر قرآن از جمله مرحله های فعالیت قرآنی است ، اینها با اینکه بسیار ارزشمند هستند اما وقتی نزد خداوند ارزشمند تر می شوند که منجر به عمل به آیات الهی شوند.

وی با بیان اینکه آیات قرآنی آرامبخش و شفابخش انسان ها می باشند، تاکید کرد: خداوند ماموریت قرآن را شفای بیماری درونی و قلبی انسانها ، شفای بیماری سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و نیز شفای روابط بین انسان ها و خانواده قرار داده و اگر به دستورات این کتاب آسمانی عمل شود بشریت به نجات و فلاح دست می یابد.

استاندار اردبیل بر اهمیت به موضوع قرآن پژوهی در حوزه قرآنی در بین دانش آموزان تاکید کرد و افزود: رشد فناوری امکانات و فرصت های خوبی در این زمینه در اختیار ما قرار داده و باید از این امکانات در جهت پژوهش های قرآنی استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به افتخار میزبانی مسابقات کشوری قرآن گفت: این استان مزین به 2 زینت قرآن دوستی و عشق و حب اهل اهل بیت می باشد و در این حوزه در طول تاریخ شهرت جهانی یافته است.

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، ‌ عترت و نماز دانش‌ آموزی کشور با حضور یک هزار و 200 دانش آموز منتخب از سراسر کشور روز سه شنبه در اردبیل آغاز شد.

ارسال نظرات