رئیس سازمان بهزیستی کشور در لرستان :
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت : تعداد زنان سرپرست خانوار کشور افزایش یافته و این افراد نیازمند این بوده که حامی داشته باشند.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۴۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، انوشیروان محسنی بندپی در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره به ارائه خدمات علمی، تخصصی و توانمندسازی مددجویان بهزیستی کشور اظهار داشت: در این راستا اصلی ترین گروه مخاطب بهزیستی برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار هستند.

وی با بیان اینکه آمار زنان سرپرست خانوار کشور در سال ۹۰ حدود دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده است که این تعداد در سال ۹۵ به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده است افزود: تعداد زنان سرپرست خانوار کشور افزایش یافته و این افراد نیازمند این بوده که حامی داشته باشند.

رئیس سازمان بهزیستی کشورعنوان کرد :از راهبردهای سازمان بهزیستی تشکیل گروههای خودیار در استانهایی که زمینه اشتغال در آنها فراگیر نیست بوده گفت: در این رابطه حدود چهار هزار و ۲۰۰ گروه خودیار در کشور تشکیل داده ایم که بانک ها از آنها وثیقه برای دریافت تسهیلات نمی گیرند و به صورت زنجیره ای ضامن همدیگر می شوند.

محسنی بندپی با اشاره به ایجاد گروههای همیاراز سوی بهزیستی نیز خاطر نشان کرد: در زمینه ایجاد اشتغال افرادی که دچار معلولیت هستند نیز از سه طریق فعالیت برای آنها صورت می گیرد که یکی این بوده که بیمه کارفرمایانی که معلولان را به کار گیری کنند را بهزیستی پرداخت می کند.

وی گفت : همچنین بهزیستی به ازای هر مددجوی که در کارخانه ای مشغول به کار شود تسهیلات با بهره چهار درصد پرداخت می کند که در سال ۹۵ این تسهیلات ۱۵ میلیون تومان بوده که این عدد در سالجاری به ۲۰ میلیون تومان برای هر نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان در سال گذشته ۴۸ هزار شغل برای مددجویان ایجاد شد افزود: حدود ۲۶ هزار نفر از این تعداد دچار معلولیت بودند و مابقی آنها سرپرستان خانوارها و ... بودند.

محسنی بندپی با اشاره به در دست احداث بودن ۵۳ هزار واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی کشور اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد از این تعداد برای خانواده های دو معلول به بالا است که این واحدهای در قالب یک تفاهم نامه بین بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی مسکن و زمین، خیرین مسکن ساز احداث می شوند.

وی با بیان اینکه تا امروز هزار و ۷۰۰ واحد مسکن به مددجویان تحویل داده شده است افزود: در این رابطه ۱۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض از سوی بنیاد مستضعفان، ۱۰ میلیون تومان بهزیستی، پنج میلیون تومان خیرین مسکن ساز را برای احداث این واحدها پرداخت می کنند.

انتهای خبر/Z

ارسال نظرات