خبرهای داغ:
مدیر سازمان بسیج ادارات خراسان جنوبی:

تذکر لسانی در ادارات برای دفاع از انقلاب اسلامی

مدیر سازمان بسیج ادارات خراسان جنوبی گفت: در محیط ادارت به احزاب سیاسی کاری نداریم اما بنا بر تاکید امام خمینی(ره) که فرمودند " حفظ نظام از اوجب واجبات است" اگر کارمندی حرفی در جهت تضعیف نظام و انقلاب بزند باید تذکر داد و روشنگری کرد.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۴۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳

مهدی صادق احمدی مدیر سازمان بسیج ادارات خراسان جنوبی صبح امروز در همایش عفاف و حجاب ویژه بانوان کارمند در بیرجند اظهارداشت: آیات مختلف قرآن به حفظ حجاب و پاکدامنی اشاره دارد و وظیفه همه ما مومنان است که در جهت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در آیات قرآن همچنین علاوه بر کلیات بر جزئیاتی در خصوص عفاف و حجاب تاکید شده است عنوان کرد: از آیات و روایات اسلامی چنین برمی آید پوشش هایی که اندام و زیور زنان را نمایان کند مناسب نیست، عفاف و حجاب از واجبات دینی است و با حفظ حجاب حضور زن در اجتماع مانعی ندارد.

صادق احمدی افزود: اگر بخواهیم فرهنگ عفاف و حجاب و ارزش مداری در جامعه نهادینه شود باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تمسک بجوییم که شان آن از سایر واجبات بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: هر کدام از فروع دین شان عبودی دارد اما فریضه امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین اسلام است که شان ربوبی دارد و خداوند نیز عامل به آن است .

مدیر سازمان بسیج ادارات استان ادامه داد: تنها عامل امتیاز جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه این فرهنگ در جامعه ما رعایت نمی شود.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر زیر بنا و زیرساخت همه واجبات است. در قرآن کریم 70 آیه در بحث امر به معروف و نهی از منکر است. از نظر فضیلت نیز از همه واجبات برتر است حتی از جهاد در راه خدا و در روایت داریم که همچون قطره در برابر اقیانوس است.

صادق احمدی اظهارداشت: چرا با توجه به تمام تاکیدات دینی، در جامعه امروزی ما امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده و سکه رایج نشده است و مانند نماز و روزه به آن پرداخته نمی شود؟

وی بیان داشت: نقشه دشمن اولین علت مغفول ماندن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که می بینیم در احکام و رساله های مراجع تقلید قبل از امام(ره) هیچ کس به موضوع دفاع و امر به معروف و نهی از منکر نپرداخته است.

مدیر سازمان بسیج ادارات استان یادآور شد: علت اصلی مخالفت رژیم شاه با امام راحل نیز این بود که ایشان کارشان را با روشنگری و تذکر آغاز کردند و اصلا قائل به جنگ مسلحانه نبودند بلکه قائل به تبیین، روشنگری، وعظ و نصیحت بودند.

وی خاطرنشان کرد: دومین عامل غفلت از امر به معروف و نهی از منکر خرج مالی، جانی و آبرویی است. ما یاد گرفتیم واجبی را انجام دهیم که کم هزینه است.

صادق احمدی گفت: سلسله مراتب فروع دین از آسان به سخت است و امر به معروف و نهی از منکر از فروع دینی سخت محسوب می شود.

وی عنوان کرد: قانون آمرین به معروف و ناهیان از منکر چند سالی است که تصویب و ابلاغ شده و در ادارات نیز پایگاه های بسیج شورای امر به معروف و نهی از منکر دارند اما باز هم متاسفانه به این واجب دینی کم توجهی می شود.

مدیر سازمان بسیج ادارات استان تاکید کرد: تذکر لسانی بهترین شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر است که باید با روش های مناسب صورت گیرد.

وی متذکر شد: مهمترین قلم امر به معروف و نهی از منکر در دفاع از انقلاب اسلامی است که رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید دارند .

صادق احمدی تصریح کرد: در محیط ادارت به احزاب سیاسی کاری نداریم اما بنا بر تاکید امام خمینی(ره) که فرمودند " حفظ نظام از اوجب واجبات است" اگر کارمندی حرفی در جهت تضعیف نظام و انقلاب بزند باید تذکر داد و روشنگری کرد.

وی با بیان اینکه بهترین بستر امربه معروف و نهی ازمنکر در حلقات صالحین است افزود: عواملی که باعث بدبینی مردم نسبت به نظام و انقلاب می شود را در ادارات باید با روحیه برادرانه، محترمانه و با روشنگری از بین ببریم.

صادق احمدی با بیان اینکه صیانت از حریم خانواده با حفظ عفت و پاکدامنی و رعایت حجاب برعهده بانوان است گفت: امروز خانواده ها مورد هجوم جنگ نرم قرار گرفته اند و در خط مقدم جنگ نرم هستند.

وی متذکر شد: مدیران خانواده زنان هستند که اگر نتوانند این حریم را حفظ کنند از مردان هیچ کاری برنمی آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار