مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان گفت: ۸ میلیارد تومان بیمه بیکاری در استان لرستان به کارگران کارگاه‌های بزرگی همچون نساجی بروجرد و کارخانجات وابسته به سیمان و سنگ پرداخت‌شده است.
کد خبر: ۸۸۸۵۶۷۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، شهناز حمزه لویی در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی لرستان با دارا بودن 11 شعبه و پنج شعبه اقماری و هفت کارگزاری خدمات خود را به جامعه هدف شامل بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و کارفرمایان ارائه می‌دهد.

وی افزود: درمجموع بیشتر از 40 درصد معادل 734 هزار نفر از جمعیت استان لرستان شامل طیف بسیار وسیعی از حوزه‌های شغلی مختلف تحت پوشش خدمات این سازمان قرار دارند که از این میزان 50 درصد جامعه شهری است و بیشتر بیمه‌شدگان استان نیز مشمول کمک دولت هستند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان لرستان بابیان اینکه در حال حاضر طیف گسترده‌ای از بیمه‌شدگان استان مشمول بیمه‌های اجباری و شاغل در کارگاه‌ها هستند که به دلایل مختلف تعداد آن‌ها کاهش‌یافته است، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی در حوزه صنعت استان تا سال آینده کاهش سه‌درصدی در این حوزه جبران شود.

وی بابیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان عمومی غیردولتی است که منابع آن توسط خود این سازمان تأمین می‌شود، عنوان کرد: به‌رغم عدم وصول منابع مالی در حوزه هزینه‌ها هیچ‌گاه ارائه خدمات تعطیل نشده و در حال حاضر قریب به 51 هزار مستمری‌بگیر، ازکارافتاده، بازمانده و بازنشسته تحت پوشش این سازمان قرار دارند که ماهیانه در حوزه تعهدات بلندمدت قریب به 50 میلیارد تومان به این افراد پرداخت می‌شود.

حمزه لویی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه توازن بین منابع و مصارف در استان بنا به دلیل افزایش بیمه‌شدگان مشمول کمک دولت بیان کرد: بااین‌وجود حدود 95 درصد لیست‌های بیمه‌شدگان و پرداخت‌ها در حوزه مشاغل آزاد و کارگران حوزه‌های مختلف در استان لرستان به‌صورت الکترونیکی شده است و کارفرمایان مکلف به تبدیل پرونده‌ها به الکترونیکی هستند.

وی در رابطه با بیمه خبرنگاران گفت: اخیراً طی بخشنامه‌ای حدود 11 هزار سهمیه در سایت اصلی وزارت ارشاد توسط دولت به خبرنگاران اختصاص داده‌شده که بخشی از آن نیز مربوط به استان لرستان است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان با اشاره به بدهی‌های دولت عنوان کرد: در حال حاضر این بدهی‌ها به رقمی معادل 120 هزار میلیارد تومان در عرصه‌های مختلف رسیده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته 700 میلیارد تومان هزینه در حوزه تعهدات کوتاه و بلندمدت سازمان تأمین اجتماعی استان لرستان پرداخت‌شده است، افزود: در سه‌ماهه نخست امسال تنها هشت میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت‌شده که بخشی از این بیمه بیکاری به کارگاه‌های بزرگی همچون نساجی بروجرد و کارخانجات وابسته به سیمان و کارگران حوزه‌های مختلف سنگ و بسیاری از حوزه‌های مختلف بخش خصوصی پرداخت‌شده است.

حمزه لویی ادامه داد: بیش از 174 میلیارد و 700 میلیون تومان در مدت یادشده در حوزه تعهدات بلند و کوتاه‌مدت در استان لرستان پرداخت‌شده بر این اساس بزرگ‌ترین مصارف در سطح استان را سازمان تأمین اجتماعی داشته است.

وی بابیان اینکه مطالبات این سازمان در حال حاضر به 320 میلیارد تومان رسیده و بخش عمده‌ای از این بدهی مربوط به شهرداری‌ها، صنایع نساجی و صنایع سیمان استان است، گفت: مجموع مطالبات شهرداری بروجرد به 65 میلیارد تومان رسیده که تنها 5 میلیارد تومان از این بدهی با تهاتر زمینی وصول‌شده که توانسته‌ایم 200 کارگر این نهاد را بازنشسته کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات